Oto szybsze, lżejsze i mocniejsze wcielenie mocarnego Bugatti Veyron 16.4, które nie wydaje się już takie ekstremalne przy swoim młodszym bracie.
Wersja Super Sport wpędza w kompleksy swój „seryjny” odpowiednik samą mocą silnika i momentem obrotowym. 16-cylindrowa, turbodoładowana jednostka produkuje 1200 KM (!), czyli o 199 KM więcej od Veyrona 16.4 oraz 1500 Nm (o 250 Nm więcej). Rezultat? Średnia prędkość osiągnięta w obecności eksperta z niemieckiej agencji TUV oraz przedstawiciela Księgi Rekordów Guinnessa wyniosła 431,07 km/h! Egzemplarze przeznaczone do sprzedaży „wyciągną” jednak tylko 415 km/h, aby zbytnio nie wysilać opon drogowych. Dla przypomnienia, standardowy Veyron rozpędza się maksymalnie do 407 km/h. Producent nie ujawnił czasów przyspieszeń Bugatti Veyron 16.4 Super Sport, jednak można się spodziewać, iż sprint od 0 do 100 km zajmie około 2 sekund (Veyron 16.4 – 2,2 s).
Moc to jednak nie wszystko. Samochód został „odchudzony”, a w jego zawieszeniu zastosowano jeszcze bardziej wytrzymałe elementy. Nieznacznie przeprojektowano także nadwozie, w którym znalazły się nowe wloty powietrza, zmienione dyfuzory czy przeprojektowana pokrywa silnika. We wnętrzu dominują z kolei nowe kolory i ekskluzywne materiały wykończeniowe.
W zeszłym tygodniu Bugatti Veyron 16.4 Super Sport pod czujnym okiem inspektorów TÜV i przedstawiciela Księgi Rekordów Guinessa pobił światowy rekord prędkości na lądzie rozwijanej przez samochód produkcyjny. Próbę wykonano na terenie Volkswagen Group w Ehra-Lessien (w pobliżu kwatery głównej VW we Wolfsburgu). Pojazd uzyskał średnią prędkość maksymalną 431 km/h.
Limitowane Bugatti zadebiutuje w sierpniu podczas weekendu Pebble Beach Concours w Kalifornii.