Chevrolet w Wielkiej Brytanii przygotował specjalną wersję supermini Spark, która ma być wyrazem szacunku dla amerykańskiego dziedzictwa marki, a jednocześnie przemawiać do młodszej części klientów. Spark Woody, bo tak nazywa się edycja specjalna najpierw pokazał się na dorocznym festiwalu surfingu, skatingu i muzyki Boardmasters w Newquay, w brytyjskiej Kornwalii, a w przyszłym miesiącu pojawi się w Paryżu podczas artystycznego konkursu Young? Creative? Chevrolet!
Pojazd odwołuje się do czasów, gdy w USA powstawała subkultura surferów, w późnych latach pięćdziesiątych i na początku lat sześćdziesiątych XX w. Amerykańscy surferzy z upodobaniem jeździli tzw.”woodies” – były to samochody kombi, w których tylną część nadwozia wykonano z drewna, często w taki sposób, by była ona wyraźnie widoczna. Surferzy upodobali je sobie, ponieważ były tanie i wystarczająco przestronne, by pomieścić deski surfingowe i cały sprzęt sportowy. „Woodies” doczekały się nawet wzmianki w piosenkach, np. Beach Boys śpiewali o nich w „Surfin Safari” i „Jan and Dean’s Surf City”. Woodies stały się częścią amerykańskiej kultury i nawet dziś, gdy produkcję drewnianych konstrukcji już zarzucono, Chevrolet i wielu amerykańskich producentów nadal używa paneli winylowych przypominających okładziny drewniane.
Spark Woody powstał w Wielkiej Brytanii. Jego nadwozie w trzech czwartych pokryto specjalną warstwą winylu przypominającego wyglądem drewniane panele, stworzonego przez firmę Pyramid Visuals z Weybridge. Dach ozdobiono deską surfingową Escape Mini-Mal, wyprodukowaną w Kornwalii. Całość ma nawiązywać do stylu retro.
Chevrolet wybrał Newquay na miejsce publicznego debiutu Sparka Woody, ponieważ ta kornwalijska miejscowość wypoczynkowa to miejsce znane niemal każdemu miłośnikowi surfingu na świecie – Atlantyk spotyka się tam z wyspą przy jednym z jej najwęższych półwyspów, co zapewnia wyjątkowe warunki do uprawiania surfingu.
Spark Woody to jeden z serii „Art Sparków”, czyli samochodowych dzieł sztuki stworzonych w zeszłym roku przez europejski oddział Chevroleta. Pierwszy, wyjątkowa interpretacja przygotowana przez niemiecki dom mody Smeilinener, zadebiutował na finale konkursu Young? Creative? Chevrolet Art Competition w Berlinie w październiku zeszłego roku.