Trzeciego lipca nowy Veyron 16.4 Super Sport pobił światowy rekord prędkości na lądzie, osiągając 431,072 km/h na torze testowym Ehra-Lessien należącym do Volkswagen Group. Teraz Bugatti po raz pierwszy zaprezentował swój nowy model publicznie na amerykańskim Pebble Beach Concours d’Elegance.
Klienci Bugatti jeżdżący Veyronami od dawna oczekiwali, że producent przedstawi nowa odsłonę tego modelu, z której uda się wycisnąć jeszcze kilka dodatkowych koni mechanicznych. Bugatti stworzyło więc bardziej sportową odmianę Veyrona z silnikiem o niewiarygodnej mocy 1200 KM i maksymalnym momencie obrotowym o wartości 1500 Nm. Doświadczeni kierowcy, dysponujący odpowiednim torem mogą teraz liczyć na zupełnie nowe doświadczenia, ponieważ samochód rozpędza się do 415 km/h i jest to prędkość ograniczona elektronicznie, by chronić opony, które mogłyby nie wytrzymać dalszych eksperymentów z przyspieszaniem. Poza tym jednym wyjątkiem specyfikacja modelu Super Sport będzie identyczna ze specyfikacją pojazdu, który pobił światowy rekord prędkości lądowej. Pierwsze pięć egzemplarzy Super Sportów, które zejdą z linii produkcyjnej będzie stanowić specjalną, limitowaną serię o konfiguracji rekordowego modelu.
Super Sport to rezultat ciągłego rozwoju klasycznego Veyrona 16.3 o mocy 1001 KM, który został wypuszczony na rynek w 2005 roku. W modelu tym zastosowano wiele ciekawych rozwiązań, takich jak: dwusprzęgłowa, 7-biegowa przekładnia, czy systemy zapewniające wyjątkową stabilność podczas hamowania i przyspieszania. Inżynierowie z Bugatti poprawili go jednak, a każda z modyfikacji nastawiona była na uzyskanie lepszych osiągów. Zamontowano większe turbodoładowarki i intercoolery, by zwiększyć moc ośmiolitrowego, 16-cylindrowego silnika. Ramę konstrukcyjną wzmocniono, by zapewniała bezpieczeństwo przy zwiększonych prędkościach. Nieco ją uniesiono, zastosowano mocniejsze stabilizatory i nowe amortyzatory, a cała konstrukcja bardziej przypomina architekturę podwozia w samochodach wyścigowych.
Nadwozie także delikatnie zmodyfikowano, by miało bardziej aerodynamiczne kształty i zachowywało idealną równowagę w każdej sytuacji, natomiast nowa struktura kadłuba z włókna węglowego, tzw. monocoque zapewnia maksymalną odporność na skręcanie i pasywne bezpieczeństwo – i to wszystko przy zmniejszonej wadze. Nadwozie pokryto w całości materiałami kompozytowymi z włóknem węglowym.
Produkcja modelu Super Sport rozpocznie się tej jesieni. Pierwsze pięć egzemplarzy, jak już wspomnieliśmy, stworzy specjalną serię o nazwie World Record Edition. Będzie się wyróżniać pomarańczowym kolorem nadwozia z odsłoniętymi elementami z włókna węglowego. Gdyby ktoś czuł potrzebę nabycia jednego z tych pięciu unikalnych egzemplarzy, to mamy przykrą wiadomość – wszystkie zostały już sprzedane.