Moskiewska wystawa motoryzacyjna jest miejscem światowego debiutu nowego sedana Renault – Latitude. Elegancki samochód łączy przyjemnie wyważone proporcje z klasycznym designem, przestronnym wnętrzem i sporym przedziałem bagażowym. W Rosji wejdzie do sprzedaży jesienią tego roku, a następnie zostanie wprowadzony na pięćdziesiąt innych rynków na całym świecie.
Architektura Latitude została zapożyczona z modelu SM5, który Renault Samsung Motors niedawno wprowadził na rynek koreański. Mierzy 4,9 m długości, 1,83 m szerokości i 1,48 m wysokości, a rozstaw osi to 2,76 m. Jego bagażnik ma pojemność 477 l.
Renault Latitude zostało stworzone przez Renault we współpracy z Nissanem. Przednia część podwozia pochodzi z modelu Laguna, tylne zawieszenie wielowahaczowe to dzieło Nissana.
W Rosji klienci będą mieli do wyboru kilka silników. 2,5-litrowy V6 o mocy 177 KM i maksymalnym momencie obrotowym 233 Nm przy 4400 obr./min. współpracuje z 6-biegową skrzynią automatyczną i pozwala Latitude osiągnąć prędkość maksymalną 209 km/h. Zużycie paliwa przy takim napędzie to 9,7 l na 100 km. Drugą opcją będzie popularna jednostka M4R o pojemności 2 litrów i mocy 139 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 191 Nm przy 4400 obr./min. Współpracuje z bezstopniową, automatyczną przekładnią CVT. Silnik ten zużywa średnio 8,3 l paliwa na 100 km.
W innych krajach klienci będą mogli skorzystać z szerokiej oferty silników współpracujących z 6-biegowym i skrzyniami ręcznymi i automatycznymi. Diesle dostarczy Renault, będą to 2.0 dCi (M9R) o mocy 150 i 175 KM. Na niektórych rynkach dostępny będzie także silnik V6 dCi (V9X) o mocy 240 KM. Takiej samej mocy dostarczać będzie jednostka benzynowa V6 3.5 L (V4Y).
Renault Latitude będzie produkowane w Korei Południowej. We wrześniu tego roku pojawi się w salonach sprzedaży w Maroku i Algierii, a następnie w Rosji, na Ukrainie i w Afryce. Wersja europejska zostanie zaprezentowana w październiku w Paryżu.