Na moskiewskim salonie motoryzacyjnym nie zabrakło również Volkswagena – marka zaplanowała w stolicy Rosji kilka premier: nowe Polo w wersji sedan, nowy Touareg Hybrid, okręt flagowy VW – Phaeton i nowy pick-up Amarok.
Po raz pierwszy rosyjska publiczność zobaczy nowe Polo w wariancie sedan produkowane w fabryce w Kałudze. Model został zaprojektowany specjalnie na potrzeby miejscowego rynku i ma wyznaczać nowe standardy jakości w klasie tanich, małych samochodów. Przez dłuższy czas testowano go w różnych warunkach klimatycznych i drogowych na terenie Rosji. W rezultacie wyposażono go w nowoczesny, solidny silnik, galwanizowane, odporne na korozję nadwozie (producent daje 12 lat gwarancji na perforację nadwozia) i zawieszenie przystosowane do jazdy po drogach kiepskiej jakości.
Nadwozie pokryto lakierem odpornym na warunki klimatyczne. Pojazd napędzać będzie silnik benzynowy o pojemności 1,6 l i mocy 105 KM, która będzie przekazywana na koła za pomocą 6-biegowej przekładni automatycznej. Ceny Polo w wariancie sedan w Rosji zaczynać się będą od poziomu 399 000 rubli.
Drugą premierą będzie okręt flagowy Volkswagena – nowy Phaeton, luksusowy sedan produkowany w Dreźnie. Będzie oferowany w dwóch rozstawach osi, z nowym układem hamulcowym i bi-ksenonowymi reflektorami oraz adaptacyjnymi światłami LED w standardzie. W ofercie silnikowej znajdą się trzy jednostki benzynowe, oprócz V6 FSI z wtryskiem bezpośrednim o mocy 280 KM pojawią się silniki V8 i W12 o mocy odpowiednio: 335 KM i 450 KM.
Jedną z rosyjskich premier będzie także Touareg Hybrid – hybrydowa wersja nowego off-roadera z napędem na obie osie. Największą atrakcją w Touaregu Hybrid jest z pewnością jego napęd. Składa się z turbodoładowenego silnika benzynowego z wtryskiem bezpośrednim V6 TSI o mocy 333 KM i jednostki elektrycznej. Wspólnie generują mocy 380 KM i maksymalny moment obrotowy 580 Nm oraz pozwalają zredukować zapotrzebowanie na paliwo do 8,2 l na 100 km. Hybrydowa bateria niklowo-metalowa o mocy 1,7 kWh została umieszczona w przedziale bagażowym. Po jednokrotnym naładowaniu pozwala na przejechanie do 2 km z prędkością 50 km/h przy wykorzystaniu jedynie silnika elektrycznego. Touareg Hybrid wyposażono także w 8-biegową skrzynię automatyczną.
Pierwszy europejski pick-up Volkswagena, Amarok również pokazał się w Moskwie. Podwozie tego pojazdu zaprojektowano tak, by znosiło duże obciążenia, a zawieszenie sprosta najbardziej surowym warunkom. Jego 2-litrowy silnik biTDI o mocy 163 KM z systemem common rail został wyposażony w dwa kompresory, co nadaje mu moc, a jednocześnie utrzymuje rozsądny poziom zużycia paliwa. Napęd na wszystkie koła 4MOTION z elektronicznym systemem kontrolującym prędkość przy stromych zjazdach i najazdach pozwala na pokonanie pochyłości o kącie nachylenia do 45 stopni.