MotoNews.pl

Brabus ulepsza Mercedesa SLS AMG

27 sierpnia 2010

Kategoria | Brabus  Tuning
BRABUS SLS AMG 11

Włókno węglowe, pełna kontrola nad pojazdem i wyjątkowa lekkość! Te hasła przyświecały Brabusowi podczas prac nad ulepszeniem Mercedesa SLS AMG. Sportowy program zaproponowany przez tunera zawiera komponenty poprawiające aerodynamikę auta wykonane z włókna węglowego, superlekkie felgi i podwozie o wysokości regulowanej elektronicznie, tytanowy układ wydechowy i mnóstwo skóry jako elementu wykończeniowego wnętrza.

Wyjątkowo lekkie, lecz niezwykle wytrzymałe włókno węglowe, identyczne z tym, jakie wykorzystuje się w bolidach Formuły jeden zostało wybrane przez Brabusa jako materiał służący stworzeniu nowych elementów poprawiających aerodynamikę Mercedesa SLS AMG. Ich kształt optymalizowano podczas testów w tunelu aerodynamicznym. Nie tylko poprawiają opływ powietrza wokół nadwozia i pod nim, lecz także nadają modelowi jeszcze bardziej wyjątkowy wygląd. Z przodu zamontowano nowy spojler redukujący unoszenie się przedniej osi przy dużych prędkościach, dzięki czemu zwiększono stabilność pojazdu. Dwie pokrywy na górnych wlotach powietrza w zderzaku dodają atrakcyjności SLS jednocześnie polepszając dopływ powietrza.
Dzięki Brabusowi SLS ma także ostrzej wyglądający profil. Nowe wyloty powietrza na przednich błotnikach mają nowoczesny wygląd i umieszczono na nich podświetlane na niebiesko logo Brabusa. Podświetlenie aktywuje się po pociągnięciu za klamkę drzwi. BRABUS podarował również SLS AMG tylny spojler, a w dolnej, tylnej części nadwozia specjalne wycięcia na dwie podwójne końcówki rur wydechowych.

Pojazd porusza się na wyjątkowo szerokich, sportowych oponach marki Pirelli i Yokohama o wymiarach 275/30 ZR 20 i 295/25 ZR 21, zaopatrzonych w superlekkie felgi BRABUS Monoblock F PLATINUM EDITION – 20-calowe z przodu i 21-calowe z tyłu.

Kolejną zmianą w stosunku do wersji produkcyjnej jest zastosowanie zawieszenia o elektronicznie regulowanej charakterystyce pracy Ride Control. Pozwala obniżyć pojazd o 40 mm. Przyciskając odpowiedni guzik kierowca może wybrać jeden z kilku trybów pracy zawieszenia – od bardziej komfortowego po sportowy. Jako uzupełnienie zawieszenia Ride Control Brabus ma wkrótce zaoferować swoim klientom system Front Lift pozwalający na uniesienie pojazdu o 50 mm za przyciśnięciem guzika, by bezpiecznie manewrować np. na parkingach.

Brabus wciąż pracuje nad tuningiem 6,3-litrowego silnika V8, jednak już zamontował w SLS AMG wyjątkowo lekki, tytanowy, sportowy układ wydechowy. Końcówki rur wydechowych mają średnicę 84 mm, a cały układ waży 12 kg, czyli o 40% mniej niż ten sam element w wersji produkcyjnej, co pozwala na wyciśnięcie dodatkowych 10 KM z silnika. Cechą charakterystyczną tego układu wydechowego jest pneumatyczny zawór tzw. bypass gate. Aktywuje się go z kokpitu kierowcy, a za jego używanie powracającym późną nocą do domu właścicielom SLSów AMG szczególnie wdzięczni będą na pewno ich sąsiedzi, ponieważ powoduje, że układ wydechowy wydaje nieco cichszy odgłos, niż w wersji produkcyjnej. Nie znaczy to jednak, że Brabus pozbawił swoich klientów całej zabawy – po otwarciu zaworu ośmiocylindrowy silnik brzmi znacznie bardziej sportowo niż w wersji standardowej.

We wnętrzu Brabus zamontował prędkościomierz z podziałką kończącą się na 400 km/h, co wskazuje na to, jakie możliwości może mieć silnik SLSa AMG, gdy tuner zakończy wreszcie prace nad nim. Częścią pakietu tuningowego w kabinie jest także zastosowanie ergonomicznej kierownicy sportowej, plakietek z logo Brabusa i anodyzowanych pedałów. Brabus ma także bardzo indywidualne podejście do materiałów wykończeniowych użytych do obicia foteli i wnętrza kokpitu: klienci mogą wybierać spośród różnych rodzajów i kolorów skór i alcantary. Natomiast deska rozdzielcza, konsola środkowa i panele drzwiowe mogą zostać wykończone włóknem węglowym lub okładziną drewnianą w dowolnym kolorze.

Zdjęcia: Brabus