Z pewnością trzeba sporo odwagi, by zabrać się za przeróbki pojazdu tego kalibru, co BMW X6. Super-SUVa standardowo napędza silnik V8 biturbo o potężnej mocy 555 KM i maksymalnym momencie obrotowym 680 Nm. A gdy uwolnić go od elektronicznego systemu ograniczającego prędkość maksymalną, X6 potrafi rozpędzić się do 275 km/h. Imponujące osiągi.
Doping dla V8 biturbo
Günther Manhart, który jest kimś w rodzaju nieoficjalnego papieża silników BMW ze względu na swoje wieloletnie doświadczenie w “podkręcaniu” tych jednostek, nie był jednak specjalnie pod wrażeniem tych liczb. Przez lata zajmował się bawarskimi konstrukcjami napędowymi, więc V8 biturbo z X6 nie było wyjątkiem i dość szybko poddało się jego pomysłom na zwiększenie mocy. Dzięki zastosowaniu wielu zmian, m.in. w układzie sterującym elektroniką silnika DME i modyfikacji konwerterów katalitycznych moc 4,4-litrowej jednostki V8 zwiększyła się do 687 KM, co przy wadze pojazdu 2380 kg daje stosunek mocy do wagi o wartości 3,4 kg na 1 KM. Dzięki temu Manhartowi M6XR rozpędzenie się z miejsca do 100 km/h zajmuje 4,7 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się dopiero przy 319 km/h/. Firma Manhart Racing planuje również w najbliższym czasie stworzenie wersji o mocy 700 KM wyposażonej w kolektory wydechowe, która ma przełamać barierę 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Do zwiększenia mocy pojazdu przyczynił się także nowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej z końcówkami rur wydechowych o średnicy 90 mm i dwoma sportowymi konwerterami katalitycznymi HJS. Manhart M6XR porusza się na oponach 315/25 ZR23 wyposażonych w sportowe felgi. Dzięki sportowemu podwoziu zaprojektowanemu i wyprodukowanemu przez Manhart Racing zawieszenie X6 M znajduje się o ok. 30 mm niżej, niż w przypadku wersji seryjnej. O to, by ważący 2,4 tony SUV potrafił się szybko zatrzymać dba układ hamulcowy z tarczami o średnicy 395 mm i 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu oraz tarczami o średnicy 375 mm i 4-tłoczkowymi zaciskami z tyłu.
Firma proponuje również opcję wykończenia wnętrza X6 M skórą i alcantarą oraz licznymi elementami pokrytymi lakierem fortepianowym.