MotoNews.pl

Więcej mocy w standardzie dla Forda F-150 w wariancie SVT Raptor

06 września 2010

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
2011 Ford F-150 SVT Raptor5

Ford ucieszył swoich amerykańskich klientów-entuzjastów przygód w terenie wprowadzając do standardowej oferty w modelu F150 SVT Raptor 6,2-litrowy silnik V8, który w poprzedniej wersji był dostępny jedynie jako opcja.

411 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy o wartości 588 Nm czyni Raptora najmocniejszym pick-upem o wadze do pół tony na amerykańskim rynku. Dzięki zwiększonemu maksymalnemu momentowi obrotowemu kierowcy nie będą musieli nadużywać pedału gazu przy manewrach z niewielką prędkością, takich jak wspinanie się po skalistym terenie, podjeżdżanie pod pochyłości, czy przyspieszanie na mocno piaszczystej nawierzchni. Układ wydechowy zmodernizowano, by sprostał osiągom 6,2-litrowej jednostki napędowej i odpowiednim dźwiękiem sygnalizował jej moc.

6,2-litrowy silnik V8 jest podobny do tego, wykorzystywanego w najnowszej wersji SuperDuty, jednak jego rozrząd poddano tuningowi, by zwiększyć moc i maksymalny moment obrotowy. Jednostka napędowa przypomina teraz wyścigowy silnik napędzający Raporta R, kiedy stanął na podium czterdziestego pierwszego wyścigu Tecate SCORE Baja 1000 w 2008 r., tak słynnego w USA, jak Rajd Dakar w Europie.

Silnik ten testowano na pustyni Borrego Springs w Kalifornii, a istotne czynniki, takie jak odpowiednie chłodzenie badano podczas jazdy po specjalnej pętli o długości 62 mil zaprojektowanej przez zespół Forda zajmujący się pojazdami specjalnymi. Chłodzenie silnika jest kluczowym elementem dla Raptora, gdy pojazd porusza się w środowisku pustynnym, wysoka temperatura i głęboki piasek, bowiem poważnie obciążają pojazd, a jednostka napędowa musi dać z siebie wszystko, by Ford nie utknął na wydmach. Zastosowano duży i efektywny system chłodzenia i poprawiono opływ powietrza wokół chłodnicy podczas, gdy samochód porusza się z niewielką prędkością.

Zdjęcia: Ford