Dzięki mocy 408 KM, niezwykłej dynamice i sportowemu wyposażeniu, nowe Porsche 911 Carrera GTS wspina się na szczyt oferty modeli Carrera. Dzięki mocy większej o 23 KM od modelu 911 Carrera S dostępne jako coupe i kabriolet GTS ze swoim 3,8-litrowym silnikiem zajmuje miejsce zaraz po Porsche 911 GT3 o mocy 435 KM. Dodatkowa moc idzie ręka w rękę ze zwiększoną ekonomicznością w zużyciu paliwa. Dzięki wdrożeniu w praktykę koncepcji Porsche Intelligent Performance nowy, topowy pojazd sportowy Porsche konsumuje tyle samo paliwa, co Carrera S w nowym europejskim cyklu jazdy (NEFZ). Nowe Porsche 911 Carrera GTS będzie miało swoją światową premierę podczas Paryskiego Salonu Motoryzacyjnego na początku października.
Porsche 911 Carrera GTS korzysta z poszerzonego o 44 mm nadwozia Carrera 4 modeli z napędem AWD, szerszego rozstawu kół i klasycznego napędu na tylną oś. Od innych modeli z serii Carrera odróżnią je kilka rozwiązań technicznych i cech stylistycznych. Na przykład GTS porusza się na 19-calowych kołach RS Spyder zaopatrzonych w czarne, błyszczące felgi i opony 305/30 ZR 19 w tyle. Inne elementy wizualnie wyróżniające 911 Carrerę GTS to: polakierowany na czarno fartuch przedni SportDesign z krawędzią zakończoną spojlerem, specjalne fartuchy boczne – również w kolorze czarnym i czarne lub srebrne logo Carrera GTS na drzwiach i pokrywie bagażnika. Obszar między dwoma podwójnymi końcówkami rur sportowego układu wydechowego również polakierowano na czarno.
We wnętrzu sportowe fotele kierowcy i pasażera z przodu obito czarną alcantarą. Pozostałą część kabiny również zdominował ten sam kolor. Wykończenia z czarnej alcantary znajdziemy między innymi na trójramiennej kierownicy SportDesign, gałce dźwigni zmiany biegów i dźwigni hamulca ręcznego.
Specjalną uwagę projektanci poświęcili 3,8-litrowemu silnikowi dostarczającemu mocy 408 KM, optymalizując pracę jego komponentów. Maksymalny moment obrotowy nie zmienił się i wynosi 420 Nm. Wartość ta jednak jest dostępna przy 4200 obr./min., czyli na poziomie niższym o 200 obr./min. niż w przypadku Carrery S.
Standardowo Porsche 911 Carrera GTS wyposażone jest w 6-biegową przekładnię manualną, jednak na życzenie dostępna będzie również 7-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia PDK. W porównaniu z Carrerą S prędkość maksymalna modelu wyposażonego w skrzynię ręczną wzrosła o 4 km/h – do 306 km/h. Ogólnie przyspieszenie od 0 do 100 km/h poprawiło się o 0,1 sekundy i wynosi 4,2 sekundy w przypadku GTS Coupé wyposażonego w skrzynię PDK oraz Sport Chrono Package Plus w trybie Sport Plus. Zużycie paliwa w tym modelu to 10,2 l/100 km w NEFZ, a emisja CO2 wynosi 240 g/km.
W Niemczech cena Porsche 911 Carrera GTS Coupé z wyposażeniem przeznaczonym na ten rynek i 19% VAT zaczynać się będzie od 104 935 euro. Za kabriolet trzeba będzie zapłacić przynajmniej 115 050 euro. Oba warianty pojawią się w niemieckich salonach sprzedaży w grudniu tego roku.