MotoNews.pl

Nowy, koncepcyjny Citroen Lacoste

20 września 2010

Kategoria | Auta koncepcyjne
Marka, model | ,
Citroen Lacoste 10

Na paryskim Mondial del’Automobile Citroen zaprezentuje wynik swojej współpracy ze znaną marką odzieżową Lacoste – koncepcyjny pojazd Citroen Lacoste. Nowa propozycja Citroena wyróżnia się futurystycznym wyglądem – kompaktowe autko charakteryzuje stylistyczny minimalizm i elegancki luz. Citroen Lacoste ma być modny i sportowy.

Wygląd zewnętrzny
Nadwozie ma wysoko poprowadzoną linię okien, mocno zarysowane nadkola, minimalne zwisy z przodu i tyłu i felgi przypominające wyglądem piłeczkę golfową. Koła zamontowano praktycznie w samych narożnikach nadwozia. Citroen Lacoste ma 3,45 m długości, 1,80 m szerokości, 1,52 m wysokości i rozstaw kół o szerokości 2,30 m, przez co wydaje się dość muskularny i solidny, a jednocześnie kompaktowy.

Citroena Lacoste polakierowano w kolorze perłowej bieli, a ciemnoniebieskie elementy dekoracyjne i pasy podkreślają kształty pojazdu. Pasażerowie mogą cieszyć się jazdą z wiatrem we włosach dzięki szerokim wycięciom w karoserii, które zastępują tradycyjne drzwi oraz dachowi typu „hard top” o dość niecodziennym kształcie. Właściwie samochód nie ma w ogóle dachu, tylko strukturę w kształcie litery T, która rozciąga się ku tyłowi auta i bagażnikowi niczym swoisty kręgosłup. Jakby to nie wystarczyło, by w pełni odczuwać pęd samochodu, przednią szybę można schować, dzięki czemu praktycznie nic nie ogranicza widoku, ani z przodu, ani z boków auta.

Jeśli pasażerowie chcą się poczuć nieco bezpieczniej, kierowca może otworzyć pneumatyczny okap, który rozciągnie się wzdłuż dachowego „kręgosłupa” i stworzy rodzaj miękkiego dachu. Ma on jasnożółty kolor, dzięki czemu w kabinie nie zabraknie światła.

Dzięki brakowi tradycyjnych drzwi bardzo łatwo dostać się do kabiny, przynajmniej na przednie fotele, ponieważ zgodnie z zamysłem producenta, pasażerowie na tylną kanapę dostają się wskakując na nią z góry. Jednym słowem nie jest to propozycja dla typowych emerytów. Samochód może również zostać wyposażony w specjalny sprzęt sportowy, taki jak rakiety tenisowe, kije golfowe, narty, deska surfingowa lub rower.

Kabina
Projekt konceptu nosi wyraźne ślady ingerencji twórców, którzy zwykle zajmują się modą. Wszystkie rozwiązania są niezwykle stylowe, np. skrytki ulokowane pod deską rozdzielczą i w obrębie foteli mają przesuwne pokrywy w kolorze odpowiadającym obiciu kabiny. Same fotele przeszyto białymi, bawełnianymi nićmi tworzącymi wzór przypominający tkaninę, z której szyje się koszulki polo – najbardziej znany produkt firmy Lacoste. Mocowania pasów bezpieczeństwa mają wycięcia w kształcie dekoltów koszulek polo, a fotele pokryto solidną bawełną o fakturze liny.

We wnętrzu zastosowano te same kolory, co na nadwoziu – eleganckie kolory podstawowe – biel i niebieski. Dodano do tego jasne, niemal fluorescencyjne, żółte akcenty na skrytkach i uchwytach wykończonych miękką, sprężystą gumą, przypominającą w dotyku piłkę tenisową.

Inne elementy także nawiązują do świata sportu, a konkretnie do ubrań i obuwia sportowego, produkcją których zajmuje się również marka Lacoste. Na przykład w niektórych miejscach na nadwoziu umieszczono kwadratowy wzór przypominający siatkę tenisową. Na owiewkach z przodu i z tyłu rozpoznamy wzór przypominający ślad, jaki na korcie zostawiają tenisówki.

Pas z przodu deski rozdzielczej służy jako wyświetlacz i pokazuje podstawowe informacje dotyczące pojazdu, takie jak jego prędkość, czy aktualne położenie. Informacje wyświetlane są w formie ikon utworzonych z wielkich pikseli – w stylu pierwszych gier wideo.

Dwuramienna kierownica została zaprojektowana w bardzo minimalistycznym stylu. Gdy pasażerowie wchodzą do wnętrza pojazdu można ją przesunąć i umieścić nad górną częścią deski rozdzielczej, by ułatwić wsiadanie.

Napęd
Nowy koncept napędzany jest 3-cylindrowym silnikiem benzynowym – niestety producent nie podał jeszcze żadnych danych dotyczących osiągów tej jednostki.

Zdjęcia: Citroen, opracowanie: BM