MotoNews.pl

Volkswagen Jetta: teraz także w Europie

27 października 2010

Kategoria | Premiery
Volkswagen Jetta: teraz także w Europie

W USA jest europejskim modelem numer 1: Jetta – żaden inny producent ze Starego Kontynentu nie sprzedał tam tylu modeli, co Volkswagen dzięki Jettcie, co roku nabywa ją 110 000 klientów. Amerykanie doceniają Jettę jako bardzo bezpieczną, sportową limuzynę z „niemiecką technologią”. W czerwcu Volkswagen w samym centrum nowojorskiego Times Square zaprezentował nową generację swojego bestsellerowego pojazdu. Teraz Jetta jest także dostępna w Europie.

Nowa Jetta jest dłuższa (4,64 m zamiast 4,55 m w poprzedniej generacji), a jej design nie opiera się już na stylistyce Golfa, lecz posiada bardziej indywidualne rysy i całkowicie nowe wnętrze kabiny. Pięcioosobowa limuzyna ma teraz bardziej przestronną kanapę dzięki poszerzeniu rozstawu osi.

Oferta silnikowa zaczyna się od jednostki 1.6 TDI o mocy 105 KM: w wersji BlueMotion ten turbodiesel common rail zużywa zaledwie 4,2 l paliwa na 100 km i emituje przy tym 109 g CO2 na km. Silnik 1.2 TSI ma także moc 105 KM i występuje w wariancie BlueMotion – ta jednostka benzynowa wymaga 5, 3 l paliwa na 100 km i emituje 123 g CO2 na km, a jednocześnie może rozpędzić Jettę do 190 km/h. Dostępne są także TDI o mocy 140 KM i trzy jednostki TSI o mocy odpowiednio 122, 160 i 200 KM. Wszystkie silniki oprócz TSI o mocy 105 KM mogą współpracować z dwusprzęgłową przekładnią DSG.

Jetta na rynku europejskim będzie oferowana w trzech wersjach wyposażeniowych: Trendline, Comfortline i Higline. W pierwszej klienci mogą oczekiwać m.in. sześciu poduszek powietrznych, ABSu, ESP, asystenta hamowania i systemu wspomagania ruszania pod górę (Hill Climb Assist). Comfortline dodatkowo oferuje chromowaną kratkę atrapy chłodnicy i 16-calowe felgi Mambo, a we wnętrzu dodatkowe kieszenie na tylnej części oparć foteli, podłokietniki ze schowkami, pakiet chromowanych wykończeń w kabinie, skórzane obicia kierownicy, gałki dźwigni zmiany biegów i dźwigni hamulca ręcznego oraz pilota parkowania. Najbardziej luksusowa wersja Highline obejmuje m.in. 17-calowe felgi Porto, więcej chromowanych elementów nadwozia i światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, podgrzewane fotele i szybę przednią, sportowe fotele i automatyczną klimatyzację.

Zdjęcia: Volkswagen, opracowanie: BM