Koncepcyjny Opel Flextreme GT/E został wyróżniony przez międzynarodowe jury za niezwykły design i otrzymał prestiżową nagrodę „red dot award” podczas ceremonii, która odbyła się w Singapurze. Tę nagrodę w dziedzinie wzornictwa przyznaje międzynarodowy panel ekspertów, kierując się tym, jak bardzo innowacyjny i funkcjonalny jest dany projekt oraz jaką prezentuje jakość.
Opel Flextreme GT/E powstał w Europejskim Centrum Wzornictwa Opla w Rüsselsheim, a swoją premierę miał w marcu tego roku, podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Reprezentuje nowy język, jakim posługiwać się będą projektanci Opla w przyszłości, który ujęto w hasło: „sztuka rzeźbiarska spotyka się z niemiecką precyzją”. Po raz pierwszy zastosowano go w modelu Insignia z 2008 roku.
W trakcie prac nad Flextreme GT/E dużą uwagę poświęcono zmniejszeniu wagi i zapewnieniu optymalnego opływu powietrza wokół pojazdu. Niewielka część przednia, nisko poprowadzony dach (1308 mm) i płaskie, zamknięte nadwozie umożliwiają samochodowi wcinanie się w powietrze z dużą prędkością przy minimalnych zakłóceniach. Przy prędkości ponad 50 km/h wzdłuż nadwozia wysuwają się wertykalne panele, począwszy do otworów odprowadzających powietrze umieszczonych za tylnymi nadkolami. Te spojlery o długości 350 mm kierują strumień powietrza wokół tylnych rogów pojazdu, dodatkowo redukując turbulencje.
Niską wagę udało się uzyskać dzięki zastosowaniu lekkich paneli zewnętrznych z włókna węglowego i kompozytu, szyb z poliwęglanu i aluminiowych komponentów strukturalnych. W porównaniu z tradycyjnymi materiałami pozwalają one na 40% zmniejszenie wagi, a co za tym idzie zmniejszenie zapotrzebowania na energię i zwiększenie zasięgu pojazdu.
Napęd Flextreme GT/E opiera się na tym, który stworzono na potrzeby Opla Ampery, dostosowano go jednak do potrzeb samochodu o większych rozmiarach. Flextreme GT/E może rozwijać prędkość 200 km/h, korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego może przejechać od 40 do 80 km, a jego ogólny zasięg to ponad 500 km.