MotoNews.pl

Lorinser Easybird na Essen Motor Show 2010

29 listopada 2010

Marka, model | ,
Lorinser Easybrid Smart 6

Niemiecki tuner Sportservice Lorinser prezentuje podczas tegorocznych targów tuningowych w Essen model Easybird, czyli smarta fortwo z elektrycznym silnikiem 30 kW. Lorinser znany jest raczej z udoskonalania modeli marki Mercedes, ale teraz pochylił się nad smartem, by zaproponować rozwiązanie, które – jak sam twierdzi – nie będzie ani zbyt skomplikowane, ani zbyt drogie.

Easybrid nadal posiada silnik zamontowany oryginalnie w smarcie, lecz oprócz tego dodano mu silnik elektryczny o mocy ok. 41 KM., dzięki czemu zwiększa się moc maksymalna pojazdu i przyspieszenie, a jednocześnie obniża zużycie paliwa i poziom emisji CO2. Easybird może oczywiście poruszać się w trybie całkowicie elektrycznym (zasięg to ok. 30 km), wyłącznie benzynowym lub w trybie mieszanym (zasięg ok. 500 km)..

Rozwiązanie pokazane podczas Essen Motor Show 2010 można także zastosować w Volkswagenie Polo, Renault Twingo lub Fiacie 500. Lorinser planuje również przystosowanie go do potrzeb starszych modeli. Oczywiście takie modyfikacje będą miały sens tylko wtedy, gdy ich koszt nie przekroczy wartości samego samochodu. Dlatego Sportservice Lorinser zaproponował innowacyjne rozwiązanie, przypominające trochę umowy, jakie użytkownicy telefonów komórkowych zawierają z operatorami. Kierowcy będą mogli zawierać podobne umowy z dostawcą energii, ten udostępniałby im baterie, a właściciele samochodów płaciliby za ich „wynajem” płacąc nieco większą cenę za dostarczaną energię.

Przy zastosowaniu takiej koncepcji finansowania baterii przy współpracy dostawcy i konsumenta, modyfikacja kompaktowego pojazdu mogłaby kosztować ok. 5000 euro.

Zdjęcia: Sportservice Lorinser