Jak więc prezentuje się najnowszy model BMW? Poznajmy jego najważniejsze cechy.
Nowe BMW iX to auto o minimalistycznej stylistyce a jednocześnie nowoczesnym i wyrazistym wyglądzie. Wyznacza kierunek przyszłości motoryzacji, w której ważne będą nie tylko osiągi auta ale i dbałość o środowisko. Jak więc prezentuje się najnowszy model BMW? Poznajmy jego najważniejsze cechy.
Monolityczny kształt.
To co odróżnia BMW iX to bryła auta tworząca jedną całość. Mimo, że rozmiarami przypomina i nawiązuje do innych modeli z serii X, posiada wiele swoich unikalnych cech. Po pierwsze bryła pozbawiona jest elementów wychodzących poza jej zarys jak klamki czy klapa bagażnika. Nie ma wlotów powietrza do chłodnicy i rur wydechowych. Front auta został zinterpretowany zupełnie na nowo. Potężne nerki i najwęższe jak do tej pory reflektory podkreślają progresywny wygląd SAVa. Charakter nadają duże, wyraźnie ukształtowane powierzchnie z precyzyjnie użytymi liniami przytłoczeń. Tył to również wąskie lampy i bezfugowo zintegrowana klapa bagażnika nadające minimalistyczny i nowoczesny wygląd. Duże dyfuzory i płaskie podwozie poprawiają aerodynamikę i zasięgi.
BMW iX
Minimalistyczna stylistyka wnętrza.
Wnętrze BMW iX zostało zaprojektowane tak aby dawać poczucie przestrzeni. Charakteryzuje się minimalistyczną elegancją i maksymalną prostotą. Przyciski zostały ograniczone do minimum i pozostały tylko tam gdzie są niezbędne. Środkowa konsola jest bezfugowa, przejrzysta i została wyposażona w czujniki zastępujące tradycyjne przyciski. Kontroler iDrive i nowo zaprojektowany przełącznik biegów są wykonane z wysokiej jakości szkła i dzięki temu przezroczyste. W BMW iX zrezygnowano z tunelu środkowego zarówno z przodu jak i z tyłu co zapewnia dodatkową przestrzeń na nogi. Fotele przednie jak i pasażerskie zostały zaprojektowane tak aby zapewniać najwyższy komfort podczas jazdy. Konstrukcja foteli pozwala na zintegrowane głośniki a tylne dodatkowo mogą być wzbogacone o ogrzewanie. Na całej długości auta rozciąga się panoramiczny szklany dach „Sky Lounge” pozbawiony podsufitki co zapewnia dodatkową przestrzeń i dopełnia wrażenie maksymalnie przestronnego wnętrza. W razie potrzeby dach może być zacieniany elektrochromatycznie by ochronić pasażerów przed światłem słonecznym. Największą jednak uwagę we wnętrzu BMW iX bez wątpienia przyciąga zakrzywiony główny wyświetlacz (14,9 cala) i pomocniczy ekran (12,3 cala). Oba monitory tworzą spójną całość zapewniając kierowcy orientację w innowacyjnej formie. Konstruktorzy BMW iX postawili na zaskakująca sześciokątna kierownicę inspirowaną motorsportem. Ten kształt poprawia komfort podczas wsiadania i siedzenia oraz daje lepszy wgląd w informacje wyświetlane na monitorach. Przyciski na kierownicy zostały zaprojektowane na nowo aby ich obsługa była jak najbardziej intuicyjna. Dodatkowo po raz pierwszy klient ma możliwość wyboru trójstopniowego podgrzewania kierownicy.
Shy Tech- czyli „nienarzucająca” się technologia.
BMW iX to bez wątpienia auto pełne nowych technologicznie rozwiązań. Styliści zadbali jednak aby większość funkcji działała „w tle”, ujawniając się wówczas kiedy są rzeczywiście wykorzystywane. Imponujący przedni grill to tak naprawdę inteligentna atrapa chłodnicy. Ze względu na zmniejszone potrzeby dopływu powietrza chłodzącego przedni grill stał się bazą dla nowoczesnych czujników, kamer, radarów systemów grzewczych i elementów czyszczenia. Logo BMW na przedniej masce to przycisk umożliwiający jednym krótkim naciśnięciem otworzyć zbiornik płynu do spryskiwaczy i sprawnie uzupełnić jego poziom. Z kolei tylne logo marki zostało wykorzystane do wkomponowania kamery cofania. Ponadto ma własny system czyszczenia obiektywu kamery, ponieważ w razie potrzeby z logo wysuwa się system spryskiwania. We wnętrzu za wrażenia dźwiękowe odpowiadają głośniki z przestrzennym systemem dźwięku. Zostały one umieszczone za tkaniną boczków drzwi i bezpośrednio w zagłówkach tak, że są praktycznie nie widoczne a jednocześnie zapewniają wyjątkowe doznania dźwiękowe. Projektor wyświetlacza BMW Head-Up został po praz pierwszy wbudowany bez ramki na równi z deską rozdzielcza. Jest wiec prawie niewidoczny na powierzchni deski a z perspektywy pasażera wydaje się unosić nad nią.
Efektowne osiągi przy innowacyjnym napędzie elektrycznym.
BMW iX to maszyna zaprojektowana w piątej generacji technologii eDrive. Ma więc dwa silniki elektryczne, akumulator wysokonapięciowy, elektronikę mocy oraz własną technologie ładowania. Potężne silniki i napęd na cztery koła dają w tym aucie moc 500 KM i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w mniej niż 5 sekund. Cała sylwetka auta została zaprojektowana z myślą o poprawieniu zasięgu i wydajności tego auta. Dzięki temu BMW iX osiągnęło doskonały współczynnik Cx na poziomie zaledwie 0,25. Ponadto w tym modelu kierowca może indywidualnie regulować system rekuperacji, co w połączeniu z adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym obu osi zapewnia lepsze zasięgi i pozwala na regulacje właściwości jezdnych auta.
Łatwe ładowanie z BMW Charging
Inżynierowie BMW zadbali aby ładowanie SAV-a nie było przeszkodą. Zapewniają, że przy pełnej mocy ładowania do 200 kW po 10 minutach zwiększymy zasięg o 120 km lub naładujemy akumulator od 10 do 80% w mniej niż 40 minut. W zaciszu domowym możesz naładować auto z pomocą stacji Wallbox o mocy do 11kW do poziomu 100 % w mniej niż 11 godzin. Poza tym cały system BMW Charging zapewnia swoim klientom po zakupie auta pakiet usług i produktów ułatwiających jego użytkowanie. Składa się na to np. dostęp do publicznej sieci ładowania BMW Charging obejmującej ponad 190 tysięcy punktów ładowania w Europie oraz wspomniane wcześniej wyposażenie do ładowania auta w domu. W ramach programu BMW oferuje również nową strukturę opłat za usługi ładowania tak aby ładowanie w miejscach publicznych było tak proste jak te domowe. Użytkownicy mają dostęp do dostawców BMW Charging dzięki karcie klienta lub po prostu aplikacji w telefonie.
BMW iX zapewne zrewolucjonizuje rynek SAV-ów klasy premium. Dzięki temu, że jego szacowany zasięg ma sięgać nawet do 600 km będzie autem idealnym nie tylko do codziennego użytku ale i na dłuższe dystanse. Zaprezentowany model BMW iX to dopiero prototyp, ale premiera seryjna zaplanowana jest już na koniec roku 2021. Wyznacza jednak kierunek nowych rozwiązań technologicznych i stawia BMW w mocnej pozycji producenta aut elektrycznych i hybrydowych.
Odwiedź stronę Dealera BMW Inchcape - https://inchcape.pl/