Ma to oczywiście bezpośredni związek z pandemią, która zamknęła nas w domach oraz mocno ograniczyła dostępność stacjonarnych salonów. Dealerzy motoryzacyjni musieli częściowo przenieść się do Internetu. Pomysł chwycił do tego stopnia, że to, co miało być tylko etapem przejściowym, może zostać z nami na stałe.
Transakcje online, do niedawna nie do pomyślenia, powoli stają się standardem w branży motoryzacyjnej. Oczywiście jedni dealerzy radzą sobie z tym lepiej, inni gorzej. Wzorem może być tutaj BMW Bawaria Motors z grupy Emil Frey Polska. Salony tego dealera w Warszawie, Jankach, Piasecznie, Katowicach i Gdańsku wyznaczają wysokie standardy sprzedaży internetowej na polskim rynku, co właśnie zostało docenione przez branżowych ekspertów.
Rewolucja dzieje się na naszych oczach
Trudno oczywiście wyrokować, że tradycyjny model zakupu samochodu, z wizytą w salonie, jazdą próbną i personalizacją, odchodzi do lamusa. Faktem jest natomiast, że preferencje klientów w ostatnim czasie mocno się zmieniły, a dealerzy starają się na to odpowiedzieć.
Źródłem tej zmiany jest nie tylko pandemia, ale także – czy może od kilku miesięcy przede wszystkim – niedostateczna podaż aut. Nowych samochodów po prostu brakuje, wiele salonów dosłownie świeci pustkami przez zastoje produkcyjne i problemy z dostępnością kluczowych komponentów. Efekt? Osoby zdecydowane na zakup nowego auta często kupują to, co jest dostępne, bez przesadnego „wybrzydzania”.
W takich warunkach sprzedaż aut przez Internet nabrała wielkiego sensu. Jest nie tylko bardzo wygodna, ale też szybka, co w aktualnych realiach ma szczególne znaczenie. Wiedząc, że np. dany model jest dostępny od ręki u jednego dealera, możemy go „obejrzeć” wirtualnie, omówić szczegóły z doradcą i zarezerwować lub od razu kupić auto zdalnie. Bez wychodzenia z domu, bez pokonywania dużych odległości, bez żmudnego konfigurowania i późniejszego oczekiwania na wyprodukowanie samochodu – co obecnie może zająć nawet grubo ponad pół roku i więcej.
Sprzedaż online daje nam również dostęp do znacznie większej oferty – i to dosłownie na wyciągnięcie myszki czy kciuka. Nie jesteśmy już uzależnieni tylko od dostępności aut u lokalnego dealera.
Doświadczenie zalet zakupu nowego auta online są jednak ściśle uzależnione od podejścia konkretnego dealera. Nie wszystkie firmy w branży były przygotowane na tę rewolucję w takim stopniu, jak salony BMW Bawaria Motors – opinie klientów jednoznacznie wskazują na to, że ten dealer rozumie specyfikę sprzedaży internetowej. Zostało to również docenione przez branżowych ekspertów.
BMW Bawaria Motors z prestiżową nagrodą
We wrześniu w Warszawie odbył się 12. Kongres Dealerów, podczas którego przyznano Nagrody Rynku Dealerskiego. Tegoroczną nowością była kategoria Internetowy Dealer Roku – ewidentnie wprowadzona w reakcji na dynamiczny wzrost sprzedaży nowych aut w formule online. Pierwszym zwycięzcą w tej kategorii został dealer BMW Bawaria Motors z grupy Emil Frey Polska (cała grupa zdobyła natomiast tytuł Dealera Roku w kategorii Duża Grupa Dealerska).
Tytuł Internetowego Dealera Roku 2021 został przyznany BMW Bawaria Motors za aktywne wykorzystywanie narzędzi internetowych do atrakcyjnego prezentowania aut oraz ich późniejszej sprzedaży. Co to oznacza w praktyce? Firma m.in. stawia na autorskie zdjęcia oraz wysokiej jakości filmy z przedstawieniem szczegółów specyfikacji danego modelu.
Ważną z punktu widzenia klientów zaletą jest użyteczna, przejrzysta strona internetowa, na której nie tylko można zapoznać się z aktualną ofertą modelową, ale także np. zamówić potrzebne części i akcesoria (BMW Bawaria Motors prowadzi własny sklep online).
Unikalna w skali całej branży jest aktywność dealera w mediach społecznościowych. Tutaj dobrym przykładem może być kanał marki na YouTube, na którym publikowane są autorskie, profesjonalne filmy prezentujące zarówno modele nowe, jak i używane egzemplarze dostępne w salonach BMW Bawaria Motors w Warszawie, Jankach, Piasecznie, Katowicach i Gdańsku. To bardzo ułatwia podjęcie decyzji zakupowej i sprawia, że nabycie samochodu przez Internet staje się czymś naturalnym, wolnym od ryzyka.
BMW Bawaria Motors z opinią najlepszego sprzedawcy samochodów używanych
O ile zakup fabrycznie nowego samochodu przez Internet wydaje się być rozwiązaniem bezpiecznym i akceptowanym przez większość kupujących, o tyle sporo kontrowersji może wzbudzić pomysł przeprowadzenia takiej transakcji z udziałem auta z drugiej ręki. Obawy kupujących, którzy mają przykre doświadczenia z rynkiem używanych pojazdów, są jak najbardziej zrozumiałe.
Mimo to dealerzy obserwują stopniowy wzrost zainteresowania taką formułą zakupu. Powód? Dokładnie ten sam, co w przypadku samochodów nowych – bardzo ograniczony wybór pojazdów w dobrym stanie. Znajdując odpowiednie auto w Internecie i mogąc dokładnie zapoznać się z jego stanem, coraz więcej nabywców podejmuje szybką decyzję w obawie przed utratą dobrej okazji.
Jednocześnie warto podkreślić, że zakup używanego samochodu online nie musi być wcale ryzykowny. Wszystko zależy tutaj od rzetelności sprzedawcy. Pod tym względem bardzo dobrą opinią zarówno wśród klientów, jak i ekspertów motoryzacyjnych cieszy się dealer BMW Bawaria Motors, który podczas Kongresu Dealerów zdobył jeszcze jedną prestiżową nagrodę – Dealera Roku w kategorii Samochodów Używanych.
Branża doceniła dealera nie tylko za szeroką ofertę aut z drugiej ręki, ale też ich efektowną i przydatną kupującym prezentację. BMW Bawaria Motors od lat stawia na autorskie zdjęcia wysokiej jakości oraz filmy wideo prezentujące sprzedawane pojazdy, co pozwala dokładnie zapoznać się z danym egzemplarzem bez konieczności osobistej wizyty w salonie.
Można również zamówić rozmowę z doradcą, który szczegółowo przedstawi stan pojazdu, przekaże informacje na temat jego historii oraz zaproponuje atrakcyjne formy finansowania zakupu. Pozytywne opinie o salonach BMW Bawaria Motors w Warszawie, Jankach, Piasecznie, Katowicach i Gdańsku są efektem tego, że firma bardzo dba o dobre relacje z kupującymi – świadczy o tym m.in. przyznanie jej nagrody Lidera Kontaktu OTOMOTO 2019 w kategorii samochodów używanych.
Widać zatem, jak bardzo zmienia się podejście salonów dealerskich, które starają się szybko reagować na potrzeby i oczekiwania klientów – zarówno tych planujących zakup nowego, jak i używanego pojazdu. Standardy, które od dawna obowiązują w salonach BMW Bawaria Motors, zaczynają teraz wyznaczać kierunek rozwoju całej branży i dziś nietrudno jest sobie wyobrazić sytuację, w której transakcje przeprowadzane w formule zdalnej będą równie częste, jak te stacjonarne.
Więcej informacji na: https://www.bawariamotors.pl/aktualnosci/dealer-roku-2021/