24 maja 2022 r. przypada 50. rocznica założenia BMW M GmbH. Już niecałe trzy miesiące wcześniej ta spółka zależna BMW Group zacznie wyróżniać swoje aktualne produkty znakiem graficznym kojarzącym się z tradycją i jubileuszowym nastrojem. Klienci, którzy zdecydują się na samochód BMW M lub model BMW wyposażony w pakiet sportowy M z datą produkcji od marca 2022 r., będą mogli ozdobić jego przód, tył i dekielki obręczy kół plakietką inspirowaną klasycznym logo BMW Motorsport. Jako alternatywa dla konwencjonalnego logo BMW sygnalizuje ono pasję do wyścigów i korzeni marki BMW M. Tę wyjątkową w historii BMW M ofertę będzie można zamawiać od końca stycznia 2022 roku.
Oprócz plakietek w roku jubileuszowym 2022 do wybranych modeli oferowanych będzie 50 kultowych lakierów BMW M o historycznym znaczeniu. Wyraziste kolory, takie jak żółty Dakar, ognisty pomarańczowy, fiolet Daytona, niebieski Macao, czerwień Imola czy mroźny niebieski Marina Bay, nawiązują do różnych epok w 50-letniej historii BMW M.
Logo BMW z przesuniętymi względem siebie półkolami w kolorze niebieskim, fioletowym i czerwonym zostało po raz pierwszy użyte w 1973 roku w samochodach wyścigowych założonej rok wcześniej firmy BMW Motorsport GmbH. Dopiero w 1978 r., wraz z debiutem BMW M1, pojawiły się trzy pochylone w prawo kolorowe paski przypominające literę M, które do dziś są znakiem firmowym o szczególnie wysokiej wartości rozpoznawczej i potencjale identyfikacji, także poza sceną sportów motorowych.
Legendarne BMW M1 było jedynym wyczynowym samochodem seryjnym BMW M, który oprócz logo z trzema kolorowymi paskami nosił również historyczne logo BMW Motorsport. W obu logo kolor niebieski oznacza BMW, czerwony symbolizuje wyścigi, a fioletowy wyraża związek między nimi. W międzyczasie fiolet ustąpił miejsca granatowi, a od 1993 r. BMW Motorsport GmbH działa pod nazwą BMW M GmbH. Nie zmieniło to jednak silnego oddziaływania symbolicznego marki i logo. W 50. roku istnienia firma odnosi większe sukcesy niż kiedykolwiek wcześniej jako światowy lider w segmencie samochodów o wysokich osiągach i wyczynowych.
Za pomocą klasycznego logo BMW Motorsport chcielibyśmy podzielić się z miłośnikami marki naszą radością z powodu jubileuszu BMW M GmbH - mówi Franciscus van Meel, prezes zarządu BMW M GmbH. - Mamy przed sobą wspaniały rok, który będziemy świętować wyjątkowo atrakcyjnymi produktami i ekscytującymi wydarzeniami. Litera M od dawna uważana jest za najmocniejszą literę na świecie, a w roku jubileuszowym naszej firmy jest mocniejsza niż kiedykolwiek.
Również w 2021 roku BMW M GmbH dąży do kolejnego rekordu sprzedaży. Jej samochody o wysokich osiągach i wyczynowe cieszą się na całym świecie stale rosnącą popularnością, która w roku jubileuszowym zostanie jeszcze podsycona dzięki nowym produktom. W roku 2022 firma po raz pierwszy wprowadzi na rynek BMW M3 Touring. Ponadto szczególnie zorientowani na osiągi miłośnicy marki mogą oczekiwać spektakularnego modelu specjalnego BMW M4 Coupé. Również następca popularnego modelu BMW M2 jest już w zaawansowanej fazie rozwoju serii. Równolegle kontynuowana będzie elektryfikacja marki BMW M. W roku jubileuszowym na rynku zadebiutuje pierwszy w historii BMW M GmbH zelektryfikowany model wyczynowy.
Swoje okrągłe urodziny BMW M GmbH będzie należycie świętować nie tylko atrakcyjnymi nowymi produktami, ale także licznymi imprezami. Planowane są jubileuszowe występy w maju 2022 roku podczas Concorso d’Eleganza Villa d’Este nad jeziorem Como w północnych Włoszech, a także kolejne podczas Goodwood Festival of Speed w Wielkiej Brytanii i Concours d’Elegance w Pebble Beach w Kalifornii.
Również 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring będzie dla BMW M GmbH doskonałą okazją, aby wspólnie z fanami spojrzeć wstecz na swoją pełną sukcesów historię i wzbudzić entuzjazm dla przyszłości BMW M GmbH.