MotoNews.pl

27 metrów nad Paryżem - CUPRA Ateca

27 metrów nad Paryżem - CUPRA Ateca25.11.2019
Na dachu ośmiopiętrowego budynku w Paryżu, 27 metrów nad ziemią, powstał pierwszy tor wyścigowy, stanowiący tło dla szczególnego wyzwania motoryzacyjnego.

Mikel Azcona, jeden z najmłodszych zawodników WTCR World Touring Car, musiał pokonać unikalną trasę ze stromym zakrętem o kącie nachylenia sięgającym 21 stopni. By sprostać wyzwaniu, hiszpański kierowca zasiadł za kierownicą samochodu CUPRA Ateca.

Wieża Eiffla to symbol Paryża i jeden z najbardziej znanych zabytków. Jej żelazną konstrukcję mierzącą 324 metrów widać niemal z każdego miejsca w mieście. Strzelistość i wysokość wieży zainspirowała markę CUPRA do zbudowania pierwszego w stolicy Francji podniebnego toru wyścigowego. W trasę po dachu ośmiopiętrowego budynku ruszył sportowy SUV CUPRA Ateca.

120 km/h, 27 metrów nad ziemią

– Ścigałem się na całym świecie, ale z żadnego znanego mi toru nie rozpościerały się tak spektakularne widoki – przyznaje kierowca Mikel Azcona, 23-letni mistrz TCR Europe z 2018 roku.
CUPRA Ateca
CUPRA Ateca

Niepowtarzalna trasa w Paryżu rezonuje z charakterem samochodu, zaprojektowanym, by połączyć sportowe osiągi z miejską wygodą. Dzięki torowi wyścigowemu, wybudowanemu w jedynie sześć dni w samym centrum Paryża, CUPRA Ateca miała możliwość ukazania swojego sportowego charakteru. Pierwszy w historii tor utworzony na dachach Paryża i wymagający przejazd ponad zatłoczonymi ulicami już wpisały się do historii motoryzacji.

7300 ton versus 300 KM mocy

Wydarzenie w Paryżu pozwoliło na docenienie dwóch niezwykłych dzieł inżynierii. Wykonana w 1889 r. Wieża Eiffla waży 7300 ton i pozostaje największą atrakcją ówczesnej Wystawy Światowej. CUPRA Ateca wyjechała na drogi w 2018 r., a pod jej maską skrywa się 300 KM mocy. Nawet Mikel Azcona, przyzwyczajony do sportowych osiągów, był pod wielkim wrażeniem pojazdu.

– Najbardziej zaimponowała mi agresywność i moc CUPRY, a także jej niezwykła zwinność – komentuje zawodnik.

Na torze w Paryżu znalazł się specjalny zakręt o kącie nachylenia 21 stopni, do pokonania którego przydała się sportowa konstrukcja SUV-a.

CUPRA Ateca
CUPRA Ateca

Odporna na upływ czasu, pomimo deszczu

W Paryżu pada średnio przez 111 dni w roku. Pomimo to wieża Eiffla wytrzymała ciągły wpływ korozji na metalową strukturę. Deszcz nie przeszkodził także samochodowi, który doskonale poradził sobie na śliskim torze dzięki napędowi na cztery koła 4Drive.

– Jazda w deszczu była niesamowitym doświadczeniem. Pomimo niesprzyjającego stanu nawierzchni, samochód miał zaskakująco dobrą przyczepność. To było naprawdę wspaniałe! – opowiadał Mikel Azcona.

Rekordowe liczby

Każdego roku ponad 7 milionów turystów wdrapuje się na Wieżę Eiffla, co czyni ją jednym z najczęściej odwiedzanych zabytków na świecie. Pomimo o wiele młodszego wieku CUPRA Ateca również może pochwalić się sukcesami na polu rozpoznawalności – od momentu premiery sprzedano ponad 7600 sztuk, stając się jednym z popularniejszych modeli SUV.

Źródło: SEAT/CUPRA
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata