CUPRA Tavascan nagrodzona na Automotive Brand Contest 2020

CUPRA Tavascan nagrodzona na Automotive Brand Contest 202005.05.2020
CUPRA Tavascan, pokazana podczas zeszłorocznych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie, zdobyła prestiżową nagrodę Automotive Brand Award w kategorii samochód koncepcyjny.

To trzeci pojazd marki, po modelach e-Racer i Formentor, który otrzymał to prestiżowe wyróżnienie. Nowa CUPRA została po raz pierwszy pokazana podczas zeszłorocznych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie.

Najlepsze międzynarodowe wzornictwo

Automotive Brand Contest to jedyny międzynarodowy konkurs designerski dla producentów samochodów. Niemiecka rada wzornictwa organizująca wydarzenie obrała sobie za cel docenienie najważniejszych osiągnięć designerskich na świecie w branży motoryzacyjnej. W skład rady wchodzą specjaliści z dziedziny mediów, designu i komunikacji.

CUPRA
CUPRA Tavascan

Zewnętrze nagrodzonej CUPRY Tavascana przyciąga wzrok połączeniem muskularności z dynamizmem. Wyraziste wloty powietrza z przodu samochodu zostały zaprojektowane tak, by zmniejszyć opór powietrza i zapewnić akumulatorom chłodzenie. Na lepsze właściwości aerodynamiczne mają wpływ również wyraziste turbinowe felgi na 22-calowych kołach oraz dyfuzor zamontowany z tyłu samochodu. Pokrywa bagażnika Tavascana nabiera lekkości dzięki linii tylnych świateł poprowadzonej przez całą szerokość samochodu, które podkreślają logo CUPRY.

CUPRA
CUPRA Tavascan

We wnętrzu hiszpański samochód koncepcyjny zaskakuje spokojem i wyrafinowaniem wykorzystanych materiałów i technologii. Ambientowe oświetlenie LED kontrastuje z elementami ze skóry, włókna węglowego i Alcantary®. Wysoki komfort i bezpieczeństwo jazdy podróżującym zapewnią przednie siedzenia kubełkowe, deska rozdzielcza z 13-calowym system multimedialnym, która sprawia wrażenie unoszącej się w powietrzu czy 12,3-calowy cyfrowy kokpit.

CUPRA
CUPRA Tavascan

Nowa definicja osiągów

Dynamiczność elektrycznego Tavascana znajduje wyraz nie tylko w designie, ale i osiągach. Dwa silniki, zamontowane na przedniej oraz tylnej osi, zapewniają łącznie moc 306 KM, która pozwala na osiągnięcie prędkości 100 km/h w niecałe 6,5 sekundy. Z kolei akumulator litowo-jonowy o pojemności 77 kWh umożliwia przejechanie bez ładowania nawet 450 km (według testów WLTP). Przy projektowaniu nowej CUPRY wykorzystano MEB, nową modułową platformę Grupy Volkswagen, która umożliwia montaż akumulatorów w podłodze pojazdu. Zapewnia to niższy środek ciężkości, przekładający się na bardziej dynamiczne właściwości jezdne.

Źródło: CUPRA