Zawody samochodów elektrycznych mają rozpocząć się na początku 2021 roku. Wtedy również marka zamierza uruchomić kolejny nowatorski format dealerski, tym razem w Europie Środkowo-Wschodniej.
Motorsport dla zrównoważonego rozwoju
Inauguracyjny sezon zawodów Extreme E odbędzie się w pięciu częściach świata, charakteryzujących się skrajnie różnymi warunkami. Zgodnie z postulatem równości płci w sporcie za kierownicą elektrycznych samochodów wyczynowych zasiądą damsko-męskie duety kierowców. Zespoły zmierzą się z pogodą Arktyki, pustynią, lasami deszczowymi, lodowcami i klimatem oceanicznym – lokalizacje wyścigów zostały dobrane tak, by przybliżyć wpływ zmian klimatycznych na środowisko. Ogólnoświatowe zawody w pięciu lokalizacjach połączą rozrywkowy format z akcją uświadamiającą znaczenie elektryfikacji, równości i zrównoważonego rozwoju. CUPRA jest pierwszą marką motoryzacyjną, która potwierdziła udział w wyścigach Extreme E.
– Format Extreme E podobnie jak my chce stawiać przed światem wyścigów samochodowych nowe wyzwania i szukać nowych doświadczeń – stwierdza dr Werner Tietz, nowy wiceprezes SEAT-a ds. R&D. – Udział w wyścigach naszego pojazdu stworzonego we współpracy z firmą ABT Sportsline jest wyrazem wspólnej wizji elektrycznej przyszłości samochodów wyczynowych.
Współpraca CUPRY z firmą tuningową ABT rozpoczęła się w 2018 roku. Pierwszym projektem była sportowa wersja Leona CUPRY oraz CUPRA Ateca z silnikiem o mocy ponad 350 KM. Doświadczenia hiszpańskiej marki i niemieckiego przedsiębiorstwa mogą okazać się szczególnie przydatne w wyścigach Extreme E. CUPRA stoi za zaprojektowaniem pierwszego w 100% elektrycznego samochodu wyścigowego, CUPRY e-Racera, z kolei zespół ABT bierze udział w zawodach Formuły E od początku jej istnienia.
CUPRA Studio w Europie
Nowy samochód wyścigowy CUPRY i ABT Sportsline zaprezentowano podczas otwarcia w Hamburgu pierwszego w Europie i drugiego na świecie ekskluzywnego salonu CUPRA. Wśród gości specjalnych wydarzenia był Mattias Ekström, ambasador marki, który weźmie udział w Extreme E. Nowy lokal CUPRY, znajdujący się w poprzemysłowym budynku z początku XX wieku, łączy funkcję oficjalnego showroomu i warsztatu serwisowego. Dodatkowo przy budynku zorganizowano specjalny tor wyścigowy.
– Niemcy są największym rynkiem dla CUPRY – mówi Wayne Griffiths, CEO CUPRY i Wiceprezes SEAT-a ds. Sprzedaży i Marketingu. – W zeszłym roku nasze modele trafiły do ponad 10 000 niemieckich klientów. Również w obecnym okresie udało się nam odnotować tu dwucyfrowy wzrost sprzedaży. CUPRA Studio w Europie potwierdza sprawną realizację naszej strategii uczynienia z CUPRY marki globalnej.
Hiszpański producent planuje konsekwentnie rozwijać format ekskluzywnych salonów CUPRA również w innych częściach Europy. Wśród priorytetowych rynków, na których ma pojawić się lokal marki, wymieniana jest Polska. Przewiduje się, że polski salon CUPRA może zostać otwarty w pierwszym półroczu 2021 roku.