Mimo, iż różnica między rywalizującymi ze sobą zespołami była niewielka, samochód CUPRA e-Racer był nie do pokonania w tym sezonie. Hiszpańska marka z powodzeniem realizuje wyzwanie, które postawiła sobie w 2017 roku: stworzyć pierwszy w historii elektryczny samochód wyścigowy i wygrać z nim zawody.
Zwycięstwem w PURE ETCR CUPRA potwierdza swoje zaangażowanie w innowacyjne podejście do sportów motorowych. Jednocześnie, gromadzi bezcenną wiedzę o samochodach elektrycznych, która jest kluczem do przyszłego rozwoju zarówno samochodów drogowych, jak i wyścigowych.
Mattias Ekstrom i CUPRA e-Racer
- Gratulacje dla Mattiasa Ekströma, Jordiego Gené, Mikela Azcony, Daniela Nagya i całego zespołu CUPRA X Zengő Motorsport! CUPRA kocha wyzwania i ambitne przygody, to część naszego DNA – powiedział dr Werner Tietz, Wiceprezes Wykonawczy ds. Badań i Rozwoju CUPRA. - Dzięki zwycięstwu w PURE ETCR pokazujemy światu, że technologia elektryczna również może zapewnić konkurencyjne i ekscytujące wyścigi samochodów turystycznych. Jednocześnie możemy gromadzić wiedzę i rozwijać technologię, która jest przyszłością samochodów drogowych. Z doświadczenia zdobytego dzięki CUPRA e-Racer wkrótce będą korzystać nasi klienci – dodaje Tietz.
Ekström i CUPRA weszły do finałowej rundy sezonu, będąc na szczycie klasyfikacji kierowców i producentów. Szwedzki kierowca od samego początku zawodów pokazał, że dąży do zwycięstwa, wygrywając obie bitwy grupowe, a także ustanawiając najszybszy czas w kwalifikacjach. Podczas wyścigu, Mattias został zmuszony przez rywala zjechać do boksu. Mimo to udało mu się zakończyć rywalizację na piątym miejscu, uzyskując tym samym punkty potrzebne do zdobycia tytułu.
Zespół CUPRA PURE ETCR
- Jestem bardzo dumny z tego, co osiągnęliśmy z CUPRĄ podczas pierwszego w historii sezonu PURE ETCR — na gorąco skomentował mistrz Mattias Ekström. - Czułem się bardzo silny przez cały rok z CUPRA e-Racer i wiedziałem, że gdziekolwiek pojedziemy, będziemy konkurencyjni. To była przyjemność być częścią tego zespołu z Mikelem, Jordim i Danielem, a także konkurować z innymi najlepszymi kierowcami w tych mistrzostwach – dodał.
Mikel Azcona zajął trzecie miejsce w ostatniej rundzie sezonu, a także w klasyfikacji mistrzowskiej. Jordi Gené, który był jednym z najbardziej konsekwentnych kierowców w zawodach, był czwarty, a Dániel Nagy ósmy. Wyniki wszystkich z nich przyczyniły się do zdobycia przez CUPRĘ tytułu mistrzowskiego w klasyfikacji producentów, pokonując tym samym Romeo Ferraris-M1RA i Hyundai Motorsport N odpowiednio o 67 i 68 punktów.
Trzy zwycięstwa podczas debiutu PURE ETCR
Inauguracyjny sezon PURE ETCR był sukcesem zespołu CUPRA X Zengő Motorsport. Dzięki współpracy między hiszpańską marką a węgierskim zespołem Zengő Motorsport, już od pierwszej rundy, która odbyła się na torze Vallelunga we Włoszech, CUPRA e-Racer pokazała, że ma potencjał do walki o tytuł.
Mattias Ekstrom i CUPRA e-Racer
Mikel Azcona przeszedł do historii, wygrywając pierwszy na świecie wyścig mistrzostw elektrycznych samochodów turystycznych na włoskim torze. W drugiej rundzie w hiszpańskiej Aragonii CUPRA e-Racer ponownie odniosła zwycięstwo, tym razem z Ekströmem za kierownicą.
W Kopenhadze w Danii Ekström kontynuował dobrą passę i zajął trzecie miejsce. W kolejnej imprezie sezonu, która odbyła się na węgierskim Hungaroringu, Azcona znów znalazł się na szczycie. Aż pięciu kierowców, w tym trzech z CUPRY, opuściło węgierski tor z matematyczną możliwością na zdobycie pierwszego tytułu PURE ETCR w finałowej rundzie mistrzostw.
We Francji CUPRA była niepokonana od początku zawodów. Ekström i Azcona wygrali swoje pojedynki grupowe i weszli do finału z szansą na tytuł „Króla Weekendu”. Mattias prowadził kwalifikacje i ustanowił najszybsze okrążenie w swojej grupie, co dało mu silną pozycję do zdobycia tytułu. Udało mu się to po zajęciu piątego miejsca w wielkim finale. Azcona, trzeci w de Pau-Arnos, zajął także trzecie miejsce w całych zawodach, a CUPRA zdobyła mistrzowski tytuł w klasyfikacji producentów.
Mattias Ekstrom i CUPRA e-Racer
Oprócz sukcesów osiągniętych na torze w PURE ETCR, CUPRA zgromadziła bezcenne doświadczenie, które już jest wykorzystywane podczas opracowywania nowych zelektryfikowanych samochodów drogowych. CUPRA Born, która pojawi się na rynku w tym roku, i Tavascan, który zostanie wprowadzony w 2024 roku, wykorzystują tę wiedzę bezpośrednio z toru wyścigowego.
CUPRA uczestniczy również w wyścigach serii Extreme E, które odbywają się w najbardziej odległych miejscach na świecie. Nadrzędnym celem tej innowacyjnej formuły jest zwrócenie uwagi opinii publicznej na wpływ zmian klimatycznych na środowisko.