Nie są to jednak typowi sprzedawcy, jakich można spotkać w salonach dealerów samochodowych. Nie tylko pomagają klientom przy wyborze auta, ale są również dla niego dostępni podczas całego okresu użytkowania pojazdu. W tym czasie służą swoją ekspercką wiedzą na temat motoryzacji oraz konkretnych zagadnień związanych z modelami hiszpańskiej marki.
Zespół CUPRA Masterów, czyli specjalistów dedykowanych do obsługi w CUPRA Studio, tworzą wykwalifikowani eksperci motoryzacyjni, których zamiłowaniem są przede wszystkim samochody. Dzięki swojej pasji pozostają na bieżąco z trendami w tej dziedzinie oraz śledzą aktualną sytuację na rynku aut. Pomagają w procesie personalizacji pojazdu, a także dbają o to, by odwiedzający salon zyskali pozytywne doświadczenie marki na wysokim poziomie.
Eksperci są dostępni dla zainteresowanych również poza salonem w trakcie pełnego użytkowania samochodu. Służą poradą i rozmową w takich sytuacjach jak np. serwis auta, która wymaga poświęcenia sporej energii oraz czasu i potrafi dla właścicieli samochodów być niezwykle uciążliwa. CUPRA kładzie nacisk przede wszystkim na stworzenie i pogłębienie relacji między CUPRA Masterem a gośćmi salonu na zasadzie pasjonat – pasjonat. Showroomy odwiedzają zarówno miłośnicy motoryzacji, jak i osoby, które urzekła linia samochodów hiszpańskiego producenta.
Eksperci obsługujący CUPRA Studio odpowiadają z zaangażowaniem na każde pytanie dotyczące oferowanych modeli, dzielą się emocjami, jakie może wzbudzić motoryzacja i zarażają swoich rozmówców zainteresowaniem do marki. W salonie pełnią rolę gospodarza – opiekuna: oprowadzają gości po przestrzeni showroomu, starając się przedstawić ideę tego miejsca oraz wprowadzić go w świat pełen sportowych emocji. CUPRA Master pozostaje pełnoprawnym ambasadorem nie tylko marki czy produktu, ale również samych wartości hiszpańskiej marki.
CUPRA Master – czyli kto?
CUPRA Masterzy działają na styku kilku dziedzin: sprzedaży, serwisu oraz marketingu. Jednym z ich zadań jest również współprowadzenie profili społecznościowych marki.
W celu przygotowania ekspertów do pracy w salonie, została przygotowana specjalna ścieżka szkoleniowa. Pracownicy otrzymują podstawowe informacje o marce i jej procesach. System jest również dostosowany do właściwego rozwoju pracowników w zakresie komunikacji, obsługi klienta oraz umiejętnego wykorzystania mediów społecznościowych. Każdy CUPRA Master pozostaje pod stałą opieką trenera, tzw. CUPRA Mentora, którego zadaniem jest nie tylko dzielenie się wiedzą, ale również motywowanie oraz rzucanie wyzwań. W Polsce mamy już dwóch certyfikowanych trenerów marki CUPRA.
- Marka jest odważna i wyjątkowa – tacy właśnie ludzie ją tworzą na każdym szczeblu. CUPRA Masterów cechuje przede wszystkim zamiłowanie do sportowych emocji. Są w swoich działaniach w pełni zorientowani na klienta oraz emanują energią, entuzjazmem i otwartością, jak również wykazują się proaktywną postawą i dużą wiedzą z zakresu automotive. Idealny CUPRA Master posiada nieprzeciętne zdolności komunikacyjne i umiejętności cyfrowe, potrafi szybko się uczyć oraz umie pracować w zespole. Marka stawia również na mniej oczywiste kompetencje, jak np. odwaga w podejmowaniu działań, aktywność w social mediach i dzielenie się wiedzą z innymi osobami z „plemienia” CUPRA. Co więcej, wiedza CUPRA Mastera jest pieczołowicie weryfikowana – z pewnością dużo bardziej rygorystycznie niż sprzedawcy w innych markach – przyznaje Katarzyna Fogiel, kierownik szkoleń i jakości CUPRA.
CUPRA Masterami zostają indywidualiści, dla których motoryzacja stanowi największe hobby. Swoje zamiłowanie do samochodów chcą przekazać podczas spotkań i rozmów z odwiedzającymi showroomy. Starają się zachęcić ich do poznania bliżej marki CUPRA oraz świata aut. Posiadają wiedzę, którą zdobyli dzięki zgłębianiu swoich motoryzacyjnych zainteresowań, jak również licznym szkoleniom. Marka ciągle dba o to, by eksperci obsługujący gości salonów posiadali odpowiednie kompetencje i umiejętności.
Pasja, wiedza, zaangażowanie – to cechy, które w pełni określają ekspertów marki. CUPRA Masterzy poza obsługą w salonie przyszłych właścicieli pojazdów, opiekują się też m.in. mediami społecznościowymi. Dbają o jak najwyższy komfort i poziom obsługi nie tylko podczas samej sprzedaży. Pracownicy są dostępni na wyłączność również w okresie użytkowania samochodu. To jeden z głównych aspektów, który wyróżnia producenta z Martorell wśród innych marek.