Cupra istnieje jako marka wydzielona z Seata od prawie pięciu lat. Po tym jak pierwsze typy Cupry były początkowo topowymi modelami odpowiednich serii Seata, w 2020 roku pojawił się pierwszy całkowicie niezależny model seryjny: Cupra Formentor.
Absolutną atrakcją pojazdu projektowego zbudowanego przez BSR Tuning w Czechach są wysokiej jakości, ekstremalnie wklęsłe felgi Barracuda Dragoon. Pochodzą one z serii Ultralight od Barracuda Racing Wheels i charakteryzują się niską wagą dzięki procesowi formowania przepływowego.
Wymiary kół w wykończeniu Higloss Bronze wynoszą 10x20 cali (11,9 kilograma) na całym obwodzie, a współpracujące z nimi opony to Continental SportContact 7 w rozmiarze 275/30ZR20. Idealne umiejscowienie tej kombinacji pod błotnikami to zasługa obniżenia nadwozia o 35 milimetrów za pomocą sprężyn obniżających Eibach.
Skoro mowa o błotnikach: Dzięki zestawowi widebody są one teraz znacznie szersze niż w standardowej wersji. Podobnie jak spojler z tyłu, zestaw pochodzi od JE Design. Przyciągający wzrok Formentor jest dodatkowo wzmocniony przez pełne zafoliowanie o wyglądzie szczotkowanego aluminium. Na koniec firma BSR Tuning zainstalowała zwiększenie osiągów i układ wydechowy własnej firmy. Wszystkie przedstawione modyfikacje dostępne są w ofercie JMS Fahrzeugteile.