Użytkownicy, którzy do dyspozycji mieli narzędzie Hyper Configurator dostępne na platformie Metahype, wprowadzili ponad 270 000 zmian do projektu samochodu. Tysiące danych konfiguracyjnych zostanie wprowadzone do finalnej wersji showcaru CUPRY DarkRebel. Z wirtualnego narzędzia skorzystali również ambasadorzy marki: Alexia Putellas, Marc ter Stegen, Ansu Fati i Daniel Brühl.
"Showcar CUPRA DarkRebel zaprojektowany przez członków CUPRA Tribe został opracowany z myślą o młodym pokoleniu. Wierzę, że CUPRA jest marką stworzoną przez ludzi zafascynowanych tym, co robią. DarkRebel stanowi z kolei wyraz doprowadzonej do granic możliwości pasji" – przyznał Wayne Griffiths, dyrektor generalny marki CUPRA.
W Hyper Configurator użytkownicy mieli do wyboru trzy środowiska: Exponential square, Exponential cube i Exponential infinite. Mogli w nich brać udział w tworzeniu spersonalizowanego modelu CUPRA DarkRebel. Członków CUPRA Tribe najmocniej zainteresowała pierwsza z konfiguracji, inspirowana naturalnymi elementami, takimi jak minerały, surowe tekstury i ziemiste kolory.
Z narzędzia najchętniej korzystali mieszkańcy Hiszpanii, Niemczech, Turcji oraz Meksyku, a 74% użytkowników konfigurowało pojazd na urządzeniach mobilnych.