...w tym roku 300 km trasa wiodła z Warszawy drogą ekspresową S7 do Radomia, potem drogą krajową nr 12 przez Zwoleń do Puław, a stamtąd drogą wojewódzką nr 801 wzdłuż Wisły, z powrotem do Warszawy. Regulamin zawodów wymuszał na dwunastu uczestnikach zawodów średnią prędkość przejazdu na poziome 60 - 65 km/h.
Na mecie zawodów okazało się, że najmniej paliwa trzeba było zatankować do nowego Fiata Pandy, tylko 9,34 litra, co oznacza, że Fiat Panda z silnikem 1,3 Mjtd., którym kierował pracownik działu logistyki Fiat Auto Poland, pan Maciej Czowgan, zużył średnio tylko 3,27 litra oleju napędowego na 100 km.
Rewelacyjnie pojechał drugi reprezentant Fiat Auto Poland w tych zawodach, pan red. Robert Bielecki (członek jury International Engine of The Year), który startując na samochodzie Fiat 500 z rewelacyjnym silnikiem 0.9 TwinAir Turbo spalił średnio na tej trasie 3,66 litra benzyny na 100km.
Oficjalne wyniki IX Supertestu Ekonomii pod kątem średniego zużycia paliwa:
- Nowy Fiat Panda 1,3 Mjtd - 3,27 l/100km
- Skoda Citigo 1,0 MPI - 3,61 l/100km
- Fiat 500 0,9 TwinAir Turbo - 3,66 l/100km
- Skoda Fabia 1,6 TDI - 3,75 l/100km