106 gasnie po rozruchu - TYLKO w cieple dni

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
moj problem objawil sie na wiosne. kiedy zaczely sie cieple dni (powyzej 20-25st.C) po uruchomieniu silnika (bez dodawania gazu) silnik chodzi kilka sekund po czym obroty zaczynaja spadac i silnik gasnie - musze dodawac gazu przez kilka sekund zeby sie obroty ustabilizowaly. w zimie i teraz w deszczowe dni problem NIE MA. czy moze to byc czujnik temp.plynu( czytalem posta o 306)?
wyglada to troche tak jakby (np auto stoi caly dzien na sloncu)komputer nie wykrywal niskiej temperatury silnika i nie dozowal wiekszej dawki paliwa( przy dodawaniu gazu nie wchodzi na wysokie obroty i strasznie szarpie)- po rozgrzaniu (przejezdzam tak ok 2km) - wszystko mija. diagnostyka sie nie swieci,wentylator zalacza sie normalnie - jak to w miescie latem.

czy moglo to byc spowodowane resetem kompa w zimie(zle podpiecie radia - rozladowany aku) i czy moze pomoc kolejny reset teraz (np. odpiecie klemy na cala noc)? odpinanie na 15 minut nic nie pomoglo..
wymienilem paski.plyny,filtry,swiece, uszczelke pod klawiatura, silnik suchutki- autko: sketch 1.0 96kkm


pozdrawiam
Krzysiek
ps. dobrego mechanika od francuzow w Opolu poszukuje...
  
 
Zrób reset następująco. Przy zimnym silniku odepnij klemę na ok 10 min. Potem odpal auto i zostaw w spokoju niech się grzeje. W tym czasie może zapalać się lampka autodiagnostyki. Poczekaj aż załączy i wyłaczy się wentylator chłodnicy 3x. Wyłącz silnik i gotowe. Z początku auto może zachowywać się dziwnie ale komp się uczy i powinno to ustąpić. Tak bym zrobił na początek bo jak piszesz od tego się zaczęło a nic nie kosztuje.
Czujniki temp. W razie ewidentnego uszkodzenia (przerwa lub zwarcie) komputer podstawia wartość jak dla rozgrzanego silnika i wtedy trudno uruchomić silnik ale potem idzie. Ale na chłopski rozum wtedy w zimie trudniej byłoby uruchomić niż w lecie a tu jest na odwrót. Chyba że silnik gaśnie bo dostaje za dużo paliwa (zimową dawkę) w wysokiej temp. otoczenia. Np. czujnik temp. powietrza zmienił parametry (wzrosła rezystancja) i udaje że jest zima. Pasuje pomierzyć rezystancje czujników omomierzem na zimnym i ciepłym silniku.
  
 
wielkie dzieki za pomoc przy howto reset kompa. jutro wykonam - zobaczymy czy poskutkuje.

dzisiaj rano bylo dosc zimno i po odpaleniu (pali na dotyk) bez dodawania gazu silnik powoli zaczal dawkowac mieszanke i wchodzic na obroty- wszystko w jak najlepszym porzadeczku- moc odpowiednia, przyspieszenie tez.
popoludniu bylo juz cieplo - auto stalo na sloncu. odpalam: bez dodawania gazu - pryka pryka i gasnie odpalam raz jeszcze, przegazowuje i ruszam - mocy tyle co w furmance i JESZCZE JEDEN OBJAW, o ktorym zapomnialem napisac: jak dodaje delikatnie gazu i odpuszczam noge to auto wchodzi gwaltownie na wysokie obroty i powoli je obniza( max. predkosc na II-30kmh na III- 50kmh) - po jakis 4-5 minutach jazdy wszystko mija i jest juz ok.

a'propos procedury resetu kompa
mam ksiazke p.Etzolda robilem tak jak jest tam napisane dla ukladow Bosha(bo taki mam wtrysk) ale nic nie pomoglo, wiec jutro do dziela- procedurka kz61 i zrelacjonuje co i jak !!!!!!

i jeszcze jedno pytanie: czy po podlaczeniu do kompa diagnostycznego mozliwe jest wykrycie, ze ktorys z czujnikow "świruje" a nie tylko dziala-lub nie? i czy ma znaczenie czy silnik jest zimny lub cieply?

wczesniej jezdzilem po kraju sluzbowkami i nie intersowaly mnie awarie(asistance-laweta-hotel )a w prywatnym kancie umialem zrobic duzo sam,tyle ze to byl woz z 1981roku z przebiegem 35kkm od mojego tescia.

pzdrawiam
  
 
Diagnostyka na kompie. Jeżeli czujnik "świruje" ale parametry są w zakresie jego pracy to usterka nie jest rejestrowana. Np. jeżeli zostanie zablokowany na rezystancji zimnego lub gorącego silnika. Po prostu komputer lubi jasne sytuacje. Nie twierdzę napewno ale po mojemu jest mu obojętne czy silnik ciepły czy zimny. W samochodzie samodiagnostyka odchodzi przy każdym zapalaniu i musi sobie z tym poradzić.
Kolejne pomysły:
sprawdzić wszystko co przychodzi i wychodzi do kolektora ssącego za przepustnicą (węże wężyki) pod kątem szczelnośći.
Czy przypadkiem elektrozawór odsysania oparów nie jest przycięty. Na próbę można ściągnąć węża i zatkać od str. kolektora.
Poprzednio jeżdżiłem 126-tką z 89 roku. Chyba miał lepszy komputer bo nigdy go nie resetowałem.
Procedura- tak mi kazał robić mechanik z warsztatu który ma autoryzację Boscha.
Pozdr.
  
 
wczoraj rano rozlaczylem aku i auto tak stalo dobrych kilka godzin, po czym zostala wykona procedura.
dzis rano bylo wszystko ok. popoludniu rowniez. silnik co prawda zachowywal sie troche dziwnie ale poprzedne objawy ustapily i mam nadzieje ze problem zostal rozwiazany.

jeszcze raz dzieluje za pomoc
pozdrawiam
  
 
witam ponownie,
niestety temat powrocil wraz z ostatnimi upalami, wiec pozostaje sprawdzenie czujnikow temp. Na zachodnich grupach doczytalem sie dwoch ( opis wg schematow z manuala):
- 1220: coolant temperature sensor
- 1240: induction air temperature sensor (wg schematow wpiety na wspolnej kostce z wtryskiwaczem)

prosze o pomoc w zlokalizowaniu w/w elementow... czy(czym) mozna je wyczyscic?

pozdrawiam
  
 
witam ponownie,
niestety temat powrocil wraz z ostatnimi upalami, wiec pozostaje sprawdzenie czujnikow temp. Na zachodnich grupach doczytalem sie dwoch ( opis wg schematow z manuala):
- 1220: coolant temperature sensor
- 1240: induction air temperature sensor (wg schematow wpiety na wspolnej kostce z wtryskiwaczem)

prosze o pomoc w zlokalizowaniu w/w elementow... czy(czym) mozna je wyczyscic?

pozdrawiam
  
 
Witam.
1220- czujnik temp. cieczy chłodzącej. Będzie w bloku blisko termostatu. U mnie zielona wtyczka. Obok może być (nie musi) drugi taki, (niebieski). To też cz. temp. c. chł. ale on tylko podaje temp. na deskę. Sterownik bierze temperaturę z tego pierwszego.
1240- czujnik temp. powietrza zasysanego. Powinien być na wlocie powietrza do przepustnicy. Jeśli masz jednopunkt to może być w pobliżu wtryskiwacza. Wygląda identyko jak poprzednie. Wszystkie cz. są termistorami NTC o nast. charakterystyce:
0 stopni 4800-6600 ohm 4,0...4,5V
20 2200-2800 3,0...3,5V
40 1000-1200 2,5...3,0V
60 800 2,0...2,5V
80 270-380 1,0...1,3V

Wskazany jest pomiar napięć przy włączonym zasilaniu bo można wyłapać zwarcie(0V) lub przerwę(5,0V) na przewodach.Trzeba się tylko jakoś dostać z końcówką miernika pod wtyczki.