Wariator zapłonu lub emulator MAP

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ,jako iż wariatory zapłonu są jeszcze drogie chciałbym uzyskac jak najwięcej informacji technicznych na ich temat ,może jakieś schematy .Zasadę działania znam i chodzi mi własnie o przyspieszenie zapłonu .
Druga rzecz jaka może zapłon nieznacznie przyspieszyć jest emulator MAP sensora a raczej jego "pomocnik" który oszukuje sterownik co do cisnienia panującego w kolektorze a ten przyspiesza zapłon .Wiem że gdzieś w sieci były jakieś schematy niestety nie moge ich znależć .
Może ktoś z forumowiczów dysponuję jakąs wiedzą ???
Pozdrawiam
  
 
Witam.
Każda większa hurtownia ma w sprzedaży emulatory MAP.
  
 
To ze mozna kupić to wiem ,jednak chodzi mi o to czy ktos posiada jakąs dokumentacje techniczna tych urządzeń.
  
 
Witam.
wariatorem ustawia się stały kąt wyprzedzenia zapłonu natomiast emulatorem MAP zmienny w zależności od ciśnienia w kolektorze ssącym. I w Tym wypadku jest lepszy.
  
 
A jak to sie ma do LPG czy wyprzedzenie zapłonu da wieksze rezultaty na nizszych obrotach czy na wyzszych ????
Bo rozumiem że emulator powinien dzialac tylko w zakresie od-do a potem przelaczac sie na oryginalne wyprzedzenie zaplonu .
  
 
Witam.
Dziala w całym zakresie obrotów.
  
 
a jaki jest koszt map emulatora i jak to podłączyć?
  
 
Witam.
Z regóły są trzy przewody wychodzące z czujnika MAP. Napięciowy,masa.sygnałowy.
! przewód wpina się w napięciowy a dwoma wpina się w sygnałowy.
Koszt emulatora ok. 100 zł.