Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Tan HF MEMBER Sonata II Czarnków | 2008-01-26 17:20:30 Witam
Jestem niespełna 3 miesięcznym użytkownikiem Sonaty II 96r. 2000 DOHC 16V, LPG, wersja amerykańska. Mam parę problemów które chce rozwiązać. 1) Błahostka ale denerwująca, pojawiła się 2 dni temu (pewnie przez teściową, mówiłem jej aby nie waliła drzwiami jak do stodoły), wysiadła kontrolka od drzwi. Myślę, że namierzyłem winną kontrolkę, ale … Sprawdziłem wszystkie kontrolki naciskając je i lampka w tablicy przy każdej miga, za wyjątkiem jednej, to pewnie ten czujnik jest zły? Co może być przyczyną niesprawności czujnika, da się go jakoś naprawić czy musze szukać nowego? Po prostu przez cały czas kontrolka się pali i informuje o otwartych drzwiach. Może wystarczy go przeczyścić? Nie znam się na mechanice w ogóle dlatego zadaje pytanie. 2) Lekko drga mi kierownica, myślałem, że to niewyważone koła, ale po wyważeniu nadal lekko drga. Lekko do prędkości 120-130km, przeważnie jeżdżę 90-110km/h, jednak ostatnio na autobanie pod Berlinem pojechało się 180 `190 i wtedy zaczęło mocno drgać. Co może siadać, przeguby, łożyska, a może coś innego, zawieszenie? Dodam, że mam do wymiany tulejki wahaczy tylnych, czy może to wpływać na drgania kierownicy przy większych prędkościach? (Tulejki wymieniam z początkiem tygodnia) 3) Rozrząd, chce wymienić, jednak w każdym sklepie inne części do wymiany. Chce wiedzieć co właściwie powinienem wymienić. Pasek mam, teraz do tego Rolke napinacza? Jednak w sklepie mówią, że w tym silniku są dwa paski, rolka prowadząca i napinacza, łącznie na 400zł części, coś chyba nie tak. Co powinienem wymienić? 4) Teraz mam dość wysokie obroty 2800 przy ~100km/h czy to jest normalne przy tym silniku czy rozrząd jest źle ustawiony? 5) Jeżdżąc 90-110km/h spalam 10-10,5 litra gazu, uważam, że to dobry wynik, opieram się na moim drugim aucie Clio, gdzie przy silniku 1720, spala 9,5-10litra. Czy to dobre spalanie czy kiepskie? 6) Czy ma ktoś instrukcje obsługi do auta