[Sonata II 2,0 16V 96"] Kilka pytań po zakupie.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Jestem niespełna 3 miesięcznym użytkownikiem Sonaty II 96r. 2000 DOHC 16V, LPG, wersja amerykańska. Mam parę problemów które chce rozwiązać.

1) Błahostka ale denerwująca, pojawiła się 2 dni temu (pewnie przez teściową, mówiłem jej aby nie waliła drzwiami jak do stodoły), wysiadła kontrolka od drzwi. Myślę, że namierzyłem winną kontrolkę, ale … Sprawdziłem wszystkie kontrolki naciskając je i lampka w tablicy przy każdej miga, za wyjątkiem jednej, to pewnie ten czujnik jest zły?
Co może być przyczyną niesprawności czujnika, da się go jakoś naprawić czy musze szukać nowego? Po prostu przez cały czas kontrolka się pali i informuje o otwartych drzwiach. Może wystarczy go przeczyścić? Nie znam się na mechanice w ogóle dlatego zadaje pytanie.

2) Lekko drga mi kierownica, myślałem, że to niewyważone koła, ale po wyważeniu nadal lekko drga. Lekko do prędkości 120-130km, przeważnie jeżdżę 90-110km/h, jednak ostatnio na autobanie pod Berlinem pojechało się 180 `190 i wtedy zaczęło mocno drgać. Co może siadać, przeguby, łożyska, a może coś innego, zawieszenie? Dodam, że mam do wymiany tulejki wahaczy tylnych, czy może to wpływać na drgania kierownicy przy większych prędkościach? (Tulejki wymieniam z początkiem tygodnia)

3) Rozrząd, chce wymienić, jednak w każdym sklepie inne części do wymiany. Chce wiedzieć co właściwie powinienem wymienić. Pasek mam, teraz do tego Rolke napinacza? Jednak w sklepie mówią, że w tym silniku są dwa paski, rolka prowadząca i napinacza, łącznie na 400zł części, coś chyba nie tak. Co powinienem wymienić?

4) Teraz mam dość wysokie obroty 2800 przy ~100km/h czy to jest normalne przy tym silniku czy rozrząd jest źle ustawiony?
5) Jeżdżąc 90-110km/h spalam 10-10,5 litra gazu, uważam, że to dobry wynik, opieram się na moim drugim aucie Clio, gdzie przy silniku 1720, spala 9,5-10litra. Czy to dobre spalanie czy kiepskie?

6) Czy ma ktoś instrukcje obsługi do auta i mógłby się podzielić, albo jeszcze lepiej manual typu „Sam naprawiam”?

Dziękuję za wszelkie konstruktywne odpowiedzi i pomoc.




[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-03-29 13:17:37 ]
[ powód edycji: tytuł ]
  
 
Cytat:
2008-01-26 17:20:30, Tan pisze:
Witam Jestem niespełna 3 miesięcznym użytkownikiem Sonaty II 96r. 2000 DOHC 16V, LPG, wersja amerykańska. Mam parę problemów które chce rozwiązać. 1) Błahostka ale denerwująca, pojawiła się 2 dni temu (pewnie przez teściową, mówiłem jej aby nie waliła drzwiami jak do stodoły), wysiadła kontrolka od drzwi. Myślę, że namierzyłem winną kontrolkę, ale … Sprawdziłem wszystkie kontrolki naciskając je i lampka w tablicy przy każdej miga, za wyjątkiem jednej, to pewnie ten czujnik jest zły? Co może być przyczyną niesprawności czujnika, da się go jakoś naprawić czy musze szukać nowego? Po prostu przez cały czas kontrolka się pali i informuje o otwartych drzwiach. Może wystarczy go przeczyścić? Nie znam się na mechanice w ogóle dlatego zadaje pytanie. 2) Lekko drga mi kierownica, myślałem, że to niewyważone koła, ale po wyważeniu nadal lekko drga. Lekko do prędkości 120-130km, przeważnie jeżdżę 90-110km/h, jednak ostatnio na autobanie pod Berlinem pojechało się 180 `190 i wtedy zaczęło mocno drgać. Co może siadać, przeguby, łożyska, a może coś innego, zawieszenie? Dodam, że mam do wymiany tulejki wahaczy tylnych, czy może to wpływać na drgania kierownicy przy większych prędkościach? (Tulejki wymieniam z początkiem tygodnia) 3) Rozrząd, chce wymienić, jednak w każdym sklepie inne części do wymiany. Chce wiedzieć co właściwie powinienem wymienić. Pasek mam, teraz do tego Rolke napinacza? Jednak w sklepie mówią, że w tym silniku są dwa paski, rolka prowadząca i napinacza, łącznie na 400zł części, coś chyba nie tak. Co powinienem wymienić? 4) Teraz mam dość wysokie obroty 2800 przy ~100km/h czy to jest normalne przy tym silniku czy rozrząd jest źle ustawiony? 5) Jeżdżąc 90-110km/h spalam 10-10,5 litra gazu, uważam, że to dobry wynik, opieram się na moim drugim aucie Clio, gdzie przy silniku 1720, spala 9,5-10litra. Czy to dobre spalanie czy kiepskie? 6) Czy ma ktoś instrukcje obsługi do auta i mógłby się podzielić, albo jeszcze lepiej manual typu „Sam naprawiam”? Dziękuję za wszelkie konstruktywne odpowiedzi i pomoc.




Witamy serdecznie na forum. Po drugie gratuluje zakupu naprawde fajnej furki i juz mi Cie troche szkoda, bo nastepne auto, ktore kupisz to penwnie tez bedzie Sonata (ja mam juz czwarta

Czujka - zdejmij tego pomarszczonego kondoma z czujki i pokombinuj z przyciskiem. Ogolnie to blahostka i w najgorszym wypadku po prostu wymien. A narazie po prostu gas swiatlo w aucie recznie

Co do wymiany paska zajrzyj na poprzedni watek z wymiana glowicy - nacykalem sie fotek jak glupi: rozrzad widac jak na dloni.
Ja bym wymienil tylko paski, a co druga wymiane - rolki i napinacz. Za dwa paski zaplacilem ostatnio w sklepie 30 funtow.

70 mil na godzine (z GPSem) to dokladnie 3100 RPM. Liczniki w 4 sonatach,ktore ujezdzalem przeklamywaly o 5 mil przy tejze predkosci i wskazywaly 75

Spalanie moze byc lepsze. Na autostradach przy spokojnej, ale regulaminowej jezdzie (70mil) HsII spalala mi 7,8 litra benzyny. Ale odlamal jej sie na koncu zawor...

W pelni zaladowana II palila mi okolo 11 litrow benzyny.

HS III gen. jakbym nie liczyl: gazu wychodzi mi 100 mil za 10 funtow (0,52 Ł za litr).
Benzyny okolo 9 litrow. Gaz sekwencja BRC

Mamy manuale. Poszukaj na forum, albo w necie: wydawnictwo Haynes

Pozdrowienia
  
 
Kolego. Drgania na kierownicy mogą być ze źle wyważonych kół przednich, czym wyższa prędkość tym mniejsze niewyważenie daje o sobie znać, lub nierównych tarcz hamulcowych. Sprawdź jeszcze raz wyważenie. Przy tarczach możesz to sprawdzić lekko naciskając na hamulec w czasie jazdy ze średnią prędkością. Przy wadliwych tarczach będzie czuć na pedale lekkie falowanie. Luzy raczej nie będą się objawialy rytmicznym drganiem kierownicy. Drgania kierownicy może dawać także krzywa półoś, ale to mało prawdopodobne, bowiem powinno występować także drżenie całego samochodu. Powodzenia.
  
 
Kola sa swiezo wywazone. Do szybkosci 120-130 sa to delikatne drgania kierownicy, powyzej czuc po tylkiem, przy 180, drgalo auto i kierownica drzala mocno.
  
 
Wyważenie kół nie zawsze jest poprawne
Opony mogą być kiepskie
Luzy w przednim zawieszeniu

  
 
dokładnie; wyważenie nie musi być równe wyważeniu - jeżeli masz "jajowatość" to może tego wyważarka (kiepski operator) nie wyczuć

ad. ROZRZĄDU, to wymieniasz :
- napinacz hydrauliczny (~350 zł)
- pasek rozrządu np. Mitsuboshi (nigdy JC) (~100 zł)
- dwie rolki (~150 zł)
- pasek balansu (~ 30 zł)
i jak zostanie CI kasy
to pompa wody

wymieniaj wyłacznie w pewnych zakładach np. ASO Mitsubisi - koszt ok. 200 zł.
  
 
Jak tymczasowo mozna wylaczyc czujniki otwartych drzwi, ma jakis osobno bezpiecznik? Caly czas sie pali czy w czasie jazdy czy na postoju, troche irytuje.
  
 
Może być krzywa tarcza koła. Zmień koła z tyłu na przód, ale nie oba jednocześnie i próbuj, albo wadliwa opona. Złe wyważenie daje "tiknięcia" na kierownicy z uderzeniem w kierunku kola wadliwego. Częstotliwość narasta ze wzrostem prędkości. Wadliwa opona i tarcza koła będzie powodowała coś w rodzaju kołysania kierownicy, ponieważ występuje to u Ciebie przy dużych prędkościach, to znaczy, że usterka jest niewielka. Drżenie samochodu przemawia raczej za wadą opony i nie koniecznie przedniej. Być może usterek jest kilka jednocześnie. Sprawdź dokładnie tarcze kół, czy nie mają zagięć, czy nie pracują na szpilkach i.t.p. jak pisałem wcześnie mogą to być także półosie Ale chyba nie obędzie się bez wizyty u fachowca. No i póki co jeździj wolniej a jak mawiają Rosjanie "cisze jedziesz dalsze budziesz". Eliminuj usterki i pisz co stwierdziłeś. Na początek poproś kogoś kto ma doświadczenie, przejedzie się tym sprzętem i może odkryje wady. A z drzwi wydłub ten piciuch odepnij przewody i może zgaśnie. A do prób nie zakładaj kołpaków. Po dłuższej jeździe na dotyk sprawdź temperaturę; piast, szpilek, opon, tarcz hamulcowych. W miejscu wadliwym może być cieplejsze. Powodzenia.
  
 
Troche późno, ale lepiej niż wcale.
Jeśli będzie ktoś miał podobny problem, to w pierwszym rzucie sprawdzić opony! I to nie tylko na wyważarce, ale podmienić na nowe. Miesiąc temu przełozyłem opony z tylu na przod, drgania przy wyzszych szybkosciach znacznie sie zmniejszyly, ale nadal byly lekko wyczuwalne. Po dwoch dniach kupilem zupelnie nowe opony i drgania calkowicie znikly. Zatem nawet jesli optycznie na oponie nic nie widac, wywazarka nic nie pokazuje to i tak moze byc winna opona, jak u mnie. Moze komus sie przyda na przyszlosc ta informacja.
  
 
Miałeś po prostu wyząbkowane opony,
Czyli bieżnik był nierównomiernie starty. Albo ktoś kupił używane opony z tym defektem albo zawieszenie ma wady.
Sugeruję pojechać choćby na ścieżkę diagnostyczną (20 zł) i sprawdzić zbieżność, amory, owalność, opory toczenia itp.

lub co gorsza opony mogły mieć bąble (ale to pewnie by wulkanizatorzy zauważyli).