Witam. Mia³em przedtem nie pod³±czonego wê¿a z odmy (?) (znaczy z tego miejsca, gdzie sie wlewa olej) do przep³ywomierza. To by³o przycyzna moich k³opotów. Teraz po za³o¿eniu tego wê¿a jest wg mnie s³abszy, bardziej elastyczny - mo¿liwe to czy tak mi sie tylko zdaje? Problem siê pojawi³ taki, ¿e teraz niechetnie spada z obrotów poni¿ej 2 ty¶. Jak przedtem na wolnych mia³em równy 1 ty¶ obrotów tak teraz jest czasem 1500, czasem 1250 itp. Nie chodzi o to ze faluj± tylko ze jak staje na ¶wiat³ach to s± ró¿ne. I wlasnie niechêtnie powoli i nie p³ynnie spada z obrotów poni¿ej 2 ty¶. Co by z tym zrobiæ?
Przep³ywomierz mierzy ilo¶æ po³ykanego przez silnik powietrza. Jego sygna³ s³u¿y do obliczenia przez kalkulator wtrysku, ile podaæ na wtryski paliwa aby uzyskaæ w³a¶ciw± mieszankê. Oczywi¶cie kalkulator uwzglêdnia jeszcze sygna³y z innych czujników ale najwa¿niejsze s±:
- przep³ywomierz [w nowych sam. to MAP sensor- czujnik podci¶nienia]
- czujnik temp. p³ynu ch³odz±cego
- sonda lambda
Mam wra¿enie ¿e twój sterownik wyrobi³ sobie z³e nawyki tzn. nauczy³ siê pracowaæ bez odmy i teraz nie umie siê odnale¼æ. Spróbuj go zresetowaæ, zdejmij ujemn± klemê na 10 min. Potem odpal i niech siê nagrzeje bez dotykania peda³u gazu.
Je¿eli samochód ma ju¿ swoje lata i przebieg to przez odmê do kolektora ss±cego wprowadzane s± znaczne ilo¶ci spalin [przedmuchy z karteru] co pogarsza parametry mieszanki.
Pozdr.