Avensis T22 - elektryka, co mogło się spalić ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie. Proszę o poradę co mogło się zepsuć?
Chciałem odpalić dzisiaj auto z dodatkowego akumulatora, ponieważ coś kradnie mi prąd. Auto postoi tydzień i napięcie akumulatora 62Ah nowego Exide spada do 5 - 6 V (dzisiaj tyle miał). Nawet nie chce otworzyć centralnego zamka. Mam dwa małe żelowe akumulatory 12V - 12Ah i 20Ah. Połączyłem je przewodem elektrycznym plus do plusa i minus do minusa i dalej kablami rozruchowymi do zacisków akumulatora. Zadymiło, skopciło kabelki przy żelowym akumulatorze 20Ah i coś tam cyknęło około podszybia. Spaliło bezpiecznik 10 A w skrzynce bezpieczników w komorze silnika. Wymieniłem na nowy. Wymontowałem rozładowany akumulator Excide i nie mogę podłączyć nawet na chwilę innego bo na kablu minusowym mi iskrzy i czuje że przewody rozruchowe się robią ciepłe, jakby było zwarcie. Co się mogło zjarać jeszcze albo jak to sprawdzić ? Poproszę o podpowiedzi.
Pozdrawiam serdecznie.
  
 
Cytat:
2017-02-25 18:59:02, Hydrograf pisze:
Witam serdecznie. Proszę o poradę co mogło się zepsuć? Chciałem odpalić dzisiaj auto z dodatkowego akumulatora, ponieważ coś kradnie mi prąd. Auto postoi tydzień i napięcie akumulatora 62Ah nowego Exide spada do 5 - 6 V (dzisiaj tyle miał). Nawet nie chce otworzyć centralnego zamka. Mam dwa małe żelowe akumulatory 12V - 12Ah i 20Ah. Połączyłem je przewodem elektrycznym plus do plusa i minus do minusa i dalej kablami rozruchowymi do zacisków akumulatora. Zadymiło, skopciło kabelki przy żelowym akumulatorze 20Ah i coś tam cyknęło około podszybia. Spaliło bezpiecznik 10 A w skrzynce bezpieczników w komorze silnika. Wymieniłem na nowy. Wymontowałem rozładowany akumulator Excide i nie mogę podłączyć nawet na chwilę innego bo na kablu minusowym mi iskrzy i czuje że przewody rozruchowe się robią ciepłe, jakby było zwarcie. Co się mogło zjarać jeszcze albo jak to sprawdzić ? Poproszę o podpowiedzi. Pozdrawiam serdecznie.

A napewno nie popierniczyles plusa z minusem?
To musi byc konkretne zwarcie np spalone diody alternatora .Naladuj akumulator podepnij kleme a pomiedzy druga a koncowke aku wstaw zaroweczke np 1,2W na wylaczonym wszystkim nie powinna sie nawet zarzyc.Jezeli zarzy to odepnij glowny kabel od alternatora. Z czego byl ten spalony bezpiecznik wg opisu?
  
 
Raczej nie pomyliłem.
Bezpieczniki w komorze silnika przy lewym nadkolu. Małe bezpieczniki w kolumnie jest ich 5 szt. Spalony był drugi od góry - 10 A. Jeśli podpiąłbym akumulator to iskrzy zaraz na minusie albo na masie i po chwili pali ten bezpiecznik. Będę sprawdzał.
  
 
Cytat:
2017-02-26 01:55:42, Hydrograf pisze:
Raczej nie pomyliłem. Bezpieczniki w komorze silnika przy lewym nadkolu. Małe bezpieczniki w kolumnie jest ich 5 szt. Spalony był drugi od góry - 10 A. Jeśli podpiąłbym akumulator to iskrzy zaraz na minusie albo na masie i po chwili pali ten bezpiecznik. Będę sprawdzał.

No nie znam na pamiec wszystkich bezp dlatego wez do reki pokrywe bezp i odczytaj jaki obwod na nim wisi.
  
 
Bezpiecznik wg. opisu : RAD NO 1 - 10 A.

Dzięki serdeczne. Wygląda na to że to przewód prądowy. Jak podpinam akumulator zewnętrzny kablami rozruchowymi, to nie ma przejścia prądu oraz nie pali się kontrolka otwarcia drzwi. Dopiero jak trochę podskrobię końcówki zacisków przy aku to przewodzi prąd. Dzięki serdeczne za pomoc. Będę jeszcze sprawdzał.
Pozdrowienia
  
 
Cytat:
2017-03-03 01:06:53, Hydrograf pisze:
Bezpiecznik wg. opisu : RAD NO 1 - 10 A. Dzięki serdeczne. Wygląda na to że to przewód prądowy. Jak podpinam akumulator zewnętrzny kablami rozruchowymi, to nie ma przejścia prądu oraz nie pali się kontrolka otwarcia drzwi. Dopiero jak trochę podskrobię końcówki zacisków przy aku to przewodzi prąd. Dzięki serdeczne za pomoc. Będę jeszcze sprawdzał. Pozdrowienia


Nie no klemy i koncowki maja się swiecic oskrob je do czysta i mase z akumulatora na nadwozie pod akumulatorem odkręć oskrob uszko i miejsce gdzie dolega do golej blachy potem poskrecaj.