Mało mocy na wolnych obrotach TD i światła cofania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
zauważyłem że mójemu TD dokucza spadek mocy do 2000 obr. a w momencie gdy włączam klime to kaplica. powyżej 2000 obr jeździ poprawnie. ciężko nim ruszyć z włączoną klimą?
co to może być . może ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem? i jeszcze mam problem z włącznikiem świateł cofania. rozłącza. może ktoś wie gdzie się znajduje i czy można go jakoś wyregulować. czy trzeba go wymienić? skrzynia MTX 75

[ wiadomość edytowana przez: semisok dnia 2006-06-14 15:32:12 ]
  
 
W moim TD 90KM wystepuje ten sam problem przy zalaczonej klimie. Ruszanie z wlaczona klima jest bardzo malo przyjemne. Aby go nie zadlawic trzeba miec wyzsze obroty, jakies 2500 albo wiecej, inaczej porazka. Maluch jest znacznie bardziej zrywny.
Mozna tez przed ruszaniem wylaczyc klime. I innych sposobow chyba nie ma.

Co do czujnika swiatel cofania, tylko wymiana. Jest na gorze skrzyni. Latwy dostep, pracy na 10min.

  
 
ejjj cośnie tak, bo ja z wlaczoną klimą potrafie ruszyc bez dotykania pedału gazu- ot zaczyna sie toczyc. Fakt że jak klima jest wlączona w trakcie jazdy czuc lekkie zamulenie jakby ,ale nie wpływa to komfort jazdy, tylko czuć tą żwawośc jak kompresor off na chwilę
  
 
Horhe: ale potrafisz ruszyc dynamicznie, czy ledwie ruszyc? W moim TD jest tak, ze gdybym chcial ruszyc tak jak przy wylaczonej klimie i nawet wcisnal gaz w podloge, to odczucia anemiczne. Przerprowadze po poludniu testy i opisze dokladniej.
  
 
powiem tak: w ogóle jedynka jest tępa, nigdy rewelacji na tym biegu nie osiągnąłem. Zaraz przełączam na 2 i tu dopiero czuc dynamikę. jest w ten sposób: odpalam essa, wlaczam klime, sprzeglo jedynka i moge puscic sprzegielko bez dodawania gazu, auto rusza i sie toczy. Mogę rówież docisnac gaz i rusza tak ze glowa leci do tylu, ale rewelacji na tym biegu moim zdaniem nie ma. Dopiero 2,3,4 wgniata w fotel nawet przy wlaczonej klimie. A juz nocą a w zasadzie wczesnym rankiem wtedy mozna przydusić (chlodniejsze powietrze- mysle) Zrob kiedys taki myk, gdy bedziesz chciał kogos wyprzedzic to podjedz mu blizej do tylka z depnieciem w pedal pusc na sekunde gaz i zaraz po tym znow depnij tak mocniej i wyprzedzaj- fajny efekt
  
 
u mnie jest tak że jak delikatnie puszcze sprzęgło to ruszy i będzie się toczył ale w momencie dodania gazu przyspiesza jak by miał conajmniej przyczepkę 2 tonową, z tym że jak chce ruszyć troche bardziej dynamicznie to się zdławia musze przykręcić na 2000-2500 wtedy wyrywa jak strzała. macie pomysł co z tym zrobić?
zauważyłem że im wyższa temperatura powietrza tym mulenie jest większe.
  
 
U mnie jest dokladnie to samo.
  
 
U mnie i przed remontem i po remoncie było dokładnie tak samo. Ruszenie z włączoną klimą było swego rodzaju wyzwaniem. Nie ma się zresztą co przejmować - w focusach I i mondeo III zdaje się, że dopóki softu nie poprawili, też gasły...
  
 
Witam
mam td z klimą i nie mam tego problemu tak jak pisał kolega wcześniej mogę ruszyc puszczając tylko sprzęgło a zaznaczam że mam td bez kolera tzn 70 ps. Myśle ze jest to kwestią ustawienia i wyregulowania pompy. Ja u siebie obroty z 850 podkręciłem do 900 i jest wszystko ok pali tyle samo a lepiej się zbiera na klimie i bez
pozdro
  
 
Z moich dotychczasowych doświadczeń wiem, że przyczyn może być wiele. Od mechanicznych po elektroniczne.
Z mechanicznych można wymienić np. przytkany katalizator, problemy z recylkulacją spalin, przytkany filtr powietrza, zachlapana olejem turbosprężarka, źle ustawiony rozrząd lub kąt wyprzedzenia wtrysku na pompie wtryskowej i pewnie jeszcze wiele innych.
Z elektronicznych - uszkodzony potencjometr na pompie wtryskowej, uszkodzony komputer, uszkodzony tzw. inteligentny elektrozawór na pompie wtryskowej, kiepska masa lub połączenia do tych elementów...
Ale nieodłącznym zjawiskiem towarzyszącym tym problemom powinien być czarny lub brunatny dym z rury wydechowej zwłaszcza przy ruszaniu i dodawaniu gazu na niskich obrotach.
  
 
co do dymienia to swego czasu troche dymił. ale dolałem środka czyszczącego wtryski STP i zero brak dymu no i zwiększyła się dynamika silnika ale problem z klimą został. zauważyłem ostatnio że silnik nie podnosi obrotów po włączeniu klimy - nie od razu. może to jest powodem? może za to odpowiedzialny jest taki dynks z linką umieszczony na prawym błotniku koło filtra powietrza.
a i jeszcze odnośnie tego czujnika cofania mógłby ktoś zrobić zdjęcie żebym wiedział jak to wygląda. na skrzyni znalazłem wtyczkę koło takiego gumowego korka? czy to jest ten czujnik świateł cofania?

[ wiadomość edytowana przez: semisok dnia 2006-06-22 09:37:16 ]
  
 
Tak, dokladnie tam jest ten czujnik.
  
 
wcześniej pisałem o tym czymś na prawym błotniku. poruszałem linką i teraz za każdym razem jak włączam klime obroty podskakują no i rusza się całkiem normalnie. już go tak nie muli. dużo lepiej się jeździ. oczywiście na klimie nie ma rewelacji ale ruszanie się poprawiło dosyć istotnie. Zastanawiam się czy to coś można rozebrać i jakoś wyczyścić. może to jest powód.