:) Walka z dużym spalaniem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od jutra wypowiadam walkę dużemu spalaniu i dziś siedze sobie i zbieram porady z forum
Doszedłem do kwestii MAP Sensora... i zastanawiam się czy to jest to samo co TPS ??

aha! i jeszcze co to jest 'Zawór ERG' i gdzie on jest ?:>
tak samo: 'czujnik biegu jałowego' co to i gdzie to ?:>

p.s.
narazie pali 30zł (16l gazu / 100km)
docelowy wynik:20zł (10-11l gazu / 100km)




[ wiadomość edytowana przez: polityk dnia 2006-07-19 18:35:40 ]

[ wiadomość edytowana przez: polityk dnia 2006-07-24 18:32:19 ]
  
 
oj oj oj użyj wyszukiwarki, bo pełno było na te tematy
TPS - Throttle Position Sensor, czyli czujnik położenia przepustnicy.
Map sensor (Mainfold Absolute Pressure sensor) jest czujnikiem ciśnienia znajdującym się w obwodzie doprowadzającym powietrze do układu zasilania
EGR ( Exhaust Gas Recirculation) - system recyrkulacji spalin - określona część gazów wydechowych zostaje schłodzona w chłodnicy EGR i odprowadzona z powrotem do silnika, w celu obniżenia temperatury spalania, co z kolei ogranicza emisje tlenków azotu do wymaganych normą poziomów.
  
 
użyłem i właśnie te pytania się po jej użyciu zrodziły
myslalem ze egr i erg to 2 rozne rzeczy :]
czyli TPS to poprostu potencjometr przepustnicy :]

Dzięki Kielku

a takie cos jak 'czujnik biegu jałowego' ?:> where to jest ?:>

od jutra sprawdzam, czyszcze i wymieniam
ciekawe czy mi sie uda


[ wiadomość edytowana przez: polityk dnia 2006-07-18 22:03:34 ]

[ wiadomość edytowana przez: polityk dnia 2006-07-24 18:32:59 ]
  
 
Polityk...zaworu EGR nie ma u Ciebie wcale a MAP sensor to czujnik mierzący podcisnienie w kolektorze ssącym i te dane wraz z temperaturą powietrza (czujnikiem temperatury powietrza zasysanego)są wykorzystywane do obliczania ilosci wtryskiwanej benzyny.
Jeżeli masz jakieś wątpliwości co do poprawnej pracy Twojego MAP sensora to służę pomocą.
  
 
że EGR nie ma to sie połapałem jak mnie Kielek uświadomił, że ERG (ktoś zrobił literówke) = EGR ;]

wątpliwościo mam tylko co do spalania i narazie szukam wszystkiego na ten temat, bo będę jutro sprawdzął wszystko co sie da

oczywiście zaczne od samodiagnostyki, i tu pytanko do ciebie Henryk:
Mógłbyś mi podesłac kody i jakiś krótki opis ?:>

Jeszcze pytanko gdzie jest ten czujnik temperatury powietrza zasysanego ??


[ wiadomość edytowana przez: polityk dnia 2006-07-19 19:09:20 ]
  
 
OK
Filterek powietrza nowy
Świeczki nowe
Styki EEC sprawdzone (troche dziwnych wartości ale to później)

Utknąłem na samodiagnostyce ;/

Jest ktoś może z Krakowa, kto ma pojęcie o samodiagnostyce i miałby 5 minut zeby mi pomóc ?:>
  
 
Cytat:
2006-07-18 22:19:57, polityk pisze:
że EGR nie ma to sie połapałem jak mnie kainek uświadomił,


Nie Kainek, tylko Kiełek. Mylisz osoby zdaje się. Poza tym, będziesz musiał podjechać i sprawdzić sondę lambda.
  
 
yyy racja zagapiłem się, poprawione

Lambda wiem, że nie żyje, jutro będzie nowa :]
ale jak działała to tyż palił sporo.
Chcę najpierw sprawdzić elektryke (czujniki), komputer.
  
 
Cytat:
2006-07-19 19:10:58, polityk pisze:
yyy racja zagapiłem się, poprawione


nie poprawione
  
 
wpanowie mozecie powiedziec gdzie jest tenn czujnik temperatury powietrza zasysanego i jak go sprawdzic.Mam podobne problemy ze swoim esem i szukam przyczyn
  
 
Chętnie Cię polityk nauczę samodiagnostyki.Materiały poszły na maila.A spotkasz mnie wiesz gdzie....a jak nie wiesz to zapytaj Andrzeja.
A czujnik temperatury powietrza zasysanego masz wkręcony pod kątem w obudowę przepustnicy od tyłu u góry w silnikach CVH a w zetecu w rurę ssącą powietrza obok przepływomierza.Sprawdzasz go omomierzem zdejmując jego charakterystykę która nawiasem mówiąć jest prawie identyczna jak charakterystyka czyjnika temp płynu do kompa.

[ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2006-07-19 22:30:28 ]

[ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2006-07-19 22:31:52 ]
  
 
Cytat:
2006-07-19 18:42:29, KriSSo pisze:
Nie Kainek, tylko Kiełek. Mylisz osoby zdaje się. Poza tym, będziesz musiał podjechać i sprawdzić sondę lambda.



Panowie...poczytajcie ten artykuł .Jestem pewien że po jego lekturze sprawdzenie sondy nie będzie już żadnym problemem

http://www.republika.pl/autotechnikaekspert/teoria.htm#Sonda
  
 
Dzieki Henryk
Poczytam maila Jakby co to na priv sie odezwe i sie umowimy 'wiadomo gdzie;
  
 
ok.al;e jakie powinien miec rezystancje??
Cytat:
2006-07-19 22:28:45, Henryk pisze:
Chętnie Cię polityk nauczę samodiagnostyki.Materiały poszły na maila.A spotkasz mnie wiesz gdzie....a jak nie wiesz to zapytaj Andrzeja. A czujnik temperatury powietrza zasysanego masz wkręcony pod kątem w obudowę przepustnicy od tyłu u góry w silnikach CVH a w zetecu w rurę ssącą powietrza obok przepływomierza.Sprawdzasz go omomierzem zdejmując jego charakterystykę która nawiasem mówiąć jest prawie identyczna jak charakterystyka czyjnika temp płynu do kompa. [ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2006-07-19 22:30:28 ] [ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2006-07-19 22:31:52 ]

  
 
Cytat:
2006-07-20 10:12:03, akirus pisze:
ok.al;e jakie powinien miec rezystancje??



Różne dla różnych temperatur oczywiście ponieważ jest to klasyczny termistor.Poszukaj w książce sam naprawiam albo w archiwum gdyż było to już wielokrotnie podawane tu na forum.
W Książce "sam naprawiam " masz podaną dokładną chcarakterystykę obu czujników...zarówno powietrza jak i płynu i jest ona zbliżona.
Rezystancja ich zmienia się od około 100 kiloomów przy temp zero stopni do około 2 kiloomów w temp 90 stopni celsjusza.
Zresztą...niech stracę bo widzę że nie chce Wam się szukać:
Czujnik temperatury zasysanego powietrza

Czujnik temperatury zasysanego powietrza jest umieszczony w przewodzie doprowadzającym powietrze do silnika.

Rezystancja czujnika:

- przy temperaturze 0°C: 89 do 102kOm;

- przy temperaturze 20°C: 35 do 40 kOm;

- przy temperaturze 40°C: 15 do 18 kOm;

- przy temperaturze 60°C: 7 do 8,5 kOm;

- przy temperaturze 100°C: 2 do 2,5 kOm

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest umieszczony w głowicy silnika pod kolektorem dolotowym.

Rezystancja czujnika:

- przy temperaturze -40°C: 885 kOm;

- przy temperaturze -20°C: 271 kfi;

- przy temperaturze 0°C: 95 kOm;

- przy temperaturze 20°C: 37 kOm;

- przy temperaturze 50°C: 11 kOm;

- przy temperaturze 80°C: 4 kOm;

- przy temperaturze 100°C: 2 kOm;

- przy temperaturze 120°C: 1 kOm.




[ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2006-07-20 10:39:04 ]
  
 
Dzięki Henryk za nauke samodiagnostyki

Wynik pozytywny mozna powiedzieć że komp sprawny
  
 
[quote]
2006-07-19 22:28:45, Henryk pisze:
a w zetecu w rurę ssącą powietrza obok przepływomierza.


To ciekawe bo mam zeteca 1,8 i o ile mi wiadomo to ten czujnik jest z tyłu kolektora ssącego przynajmniej według książki a w rurze nic takiego nie mam

[ wiadomość edytowana przez: martinkane dnia 2006-07-24 16:47:36 ]
  
 
proponuje po wymianie swiec pojechac na regulacje gazu, niech ci tez przetestuja spaliny moze masz czegos za duzo a czegos za malo...mam 1.6 zetec i mi pali 12-12,4 gazu w miescie to duzo ! ale u mnie zasysa gdzies lewe powietrze...
  
 
Cytat:
2006-07-24 16:46:16, martinkane pisze:
[quote] 2006-07-19 22:28:45, Henryk pisze: a w zetecu w rurę ssącą powietrza obok przepływomierza. To ciekawe bo mam zeteca 1,8 i o ile mi wiadomo to ten czujnik jest z tyłu kolektora ssącego przynajmniej według książki a w rurze nic takiego nie mam [ wiadomość edytowana przez: martinkane dnia 2006-07-24 16:47:36 ]



Ok ...z rozpędu napisałem gdzie znajduje się ten czujnik w zetecu 1,8 z tym że w mondeo a nie w escorcie.tak to jest jak się miało escorta a teraz ma się mondeo.Tak czy inaczej mierzy on temperaturę powietrza zasysanego a więc musi być umieszczony w dolocie.

[ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2006-07-25 12:12:59 ]
  
 
no więc pokolei...

Filterek powietrza nowiutki.
Filterek paliwa nowiutki. (przy okazji )
Świeczki nowiutkie.
Kable WN nie nowiutkie, ale jakieś pół roku.
Sonda Lambda wymieniona i sprawna.
EEC bez błędów
Adaptacja EEC zrobiona
Adaptacja kompa od gazu zrobiona
TPS sprawny, nie ma przerw

Została mi wymiana filterka gazu i przegląd instalacji gazowej :]

Co jeszcze można sprawdzić żeby zbić spalanie na gazie ??
(Oprócz cegły w bucie )
Narazie jest około 25zł/100km (gaz po 1.87)
Nadal dąże do 20zł