Filtr paliwa D4D, co to za element?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Znalazłem takie zdjęcie filtra paliwa do Toyoty 2.0 D4D , ciekawi mnie co to za element na górze filtra, z którego wychodzą kable, ciekawi mnie to, gdyż w mojej Toyocie Rav4 D4D 2002r nie ma tego elementu, poza tym filtr jest praktycznie taki sam null
  
 
Jak dla mnie to podgrzewacz paliwa .
  
 
Podgrzewacz paliwa zasilany stale po zaplonie,zalacza sie dopiero kiedy nastapi spadek cisnienia na filtrze jak w Yunkersie.
  
 
Dziękuję "Bigelektron", jesteś prawdziwym fachowcem, szkoda, że mam do Ciebie tak daleko.
Mam jeszcze jedno pytanie, czy mógłbym taki filtr zamontować do mojej Rav4 2002r, i jak go podłączyć, może przez dodatkowy włącznik, duży pobór prądu ma ten podgrzewacz? Jestem z północno-wschodniej Polski, i u nas -20stopni, to nic nadzwyczajnego
  
 
Cytat:
2010-02-08 12:57:17, andi_sredni pisze:
Dziękuję "Bigelektron", jesteś prawdziwym fachowcem, szkoda, że mam do Ciebie tak daleko. Mam jeszcze jedno pytanie, czy mógłbym taki filtr zamontować do mojej Rav4 2002r, i jak go podłączyć, może przez dodatkowy włącznik, duży pobór prądu ma ten podgrzewacz? Jestem z północno-wschodniej Polski, i u nas -20stopni, to nic nadzwyczajnego


A co nie masz podgrzewacza????
Mozna go zalozyc i zasilac przez zwykly przekaznik taki jak do swiatel 30A bezpiecznik 25A na zasilaniu,a sterowanie po zaplonie.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2010-02-08 22:40:26 ]
  
 
Znalazłem w wiązce przewodów wtyczkę, która wygląda jak do podłączenia podgrzewacza, tylko nie wiem czy jest w niej prąd. Który bezpiecznik i przekaźnik odpowiada za zasilanie podgrzewacza?
  
 
Cytat:
2010-02-13 19:20:21, andi_sredni pisze:
Znalazłem w wiązce przewodów wtyczkę, która wygląda jak do podłączenia podgrzewacza, tylko nie wiem czy jest w niej prąd. Który bezpiecznik i przekaźnik odpowiada za zasilanie podgrzewacza?


Wtyczka taka biala o eliptycznym przekroju poprzecznym z 2 pinami i grubymi kablami czarny zasilanie bialy z czarnym pasem masa. ,bezpiecznik 30A F-HTR for medium current czyli taki wiekszy gabarytowo wciskany ,przekaznik oznaczony jako HTR relay ,calosc w skrzynce bezpiecznikow pod maska.Sprawdz zaroweczka na wlaczonym zaplonie czy jest tam prad.
  
 
Dziękuję "Bigelektron", jesteś perfekcjonistą!
  
 
Znalazłem bezpiecznik i przekaźnik, do bezpiecznika dochodzi prąd, do przekaźnika również, jednak we wtyczce nie ma prądu, może cały ten układ uruchamia się dopiero, gdy zostanie obciążony (duży pobór prądu)???
Jeszcze jedno pytanie, czy jeżeli ten podgrzewacz działa, czuje się ciepłą obudowę filtra?
  
 
Cytat:
2010-02-07 23:59:20, Bigelektron pisze:
Podgrzewacz paliwa zasilany stale po zaplonie,zalacza sie dopiero kiedy nastapi spadek cisnienia na filtrze jak w Yunkersie.


Witam
podłącze się pod ten temat.
Mam pytanie. Jak zweryfikować poprawność działania podgrzewacza? Sprawdziłem zasilanie na kostce - jest. Sprawdziłem rezystancję na stykach podgrzewacza - przerwa ( przy włączonym i wyłączonym silniku) . Wymontowałem, rozebrałem i sprawdziłem element grzejący - działa (rezystancja około 2 omy, po podłączeniu zasilania na krótko, grzeje). Następnie próbowałem zmusić do zamknięcia obwodu włącznik ciśnieniowy (a przynajmniej tak mi się wydaje, że element powyżej sprężyny i grzałki z wyprowadzeniem do plusa jest takim włącznikiem). Podałem na niego ciśnienie ok 2 bary, ale nic to nie spowodowało. O ile dobrze rozumiem cytat powyżej, to pod ciśnieniem grzałka jest wyłączona. Czyli przy wyłączonym zapłonie na stykach urządzenia powinna być rezystancja grzałki. Lub możliwość druga - pod pełnym ciśnieniem z pompy wyłączona, przy spadku do określonej wartości włączona, po spadku ciśnienia do zera ponownie wyłączona.
Jak jednoznacznie sprawdzić ten element?
i drugie pytanie - gdzie to kupić? Na allegro znalazłem kilka filtrów z obudową i podgrzewaczem ale niewiadomo czy są one sprawne.
  
 
Cytat:
2011-02-22 22:40:07, cichy7 pisze:
Witam podłącze się pod ten temat. Mam pytanie. Jak zweryfikować poprawność działania podgrzewacza? Sprawdziłem zasilanie na kostce - jest. Sprawdziłem rezystancję na stykach podgrzewacza - przerwa ( przy włączonym i wyłączonym silniku) . Wymontowałem, rozebrałem i sprawdziłem element grzejący - działa (rezystancja około 2 omy, po podłączeniu zasilania na krótko, grzeje). Następnie próbowałem zmusić do zamknięcia obwodu włącznik ciśnieniowy (a przynajmniej tak mi się wydaje, że element powyżej sprężyny i grzałki z wyprowadzeniem do plusa jest takim włącznikiem). Podałem na niego ciśnienie ok 2 bary, ale nic to nie spowodowało. O ile dobrze rozumiem cytat powyżej, to pod ciśnieniem grzałka jest wyłączona. Czyli przy wyłączonym zapłonie na stykach urządzenia powinna być rezystancja grzałki. Lub możliwość druga - pod pełnym ciśnieniem z pompy wyłączona, przy spadku do określonej wartości włączona, po spadku ciśnienia do zera ponownie wyłączona. Jak jednoznacznie sprawdzić ten element? i drugie pytanie - gdzie to kupić? Na allegro znalazłem kilka filtrów z obudową i podgrzewaczem ale niewiadomo czy są one sprawne.


A skad w tym filtrze mialoby byc cisnienie??
Podgrzewacz jest uruchamiany podcisnieniem pompa ssie a filtr jak jest zablokowany to stawia opor.Zbytnio sie tym podgrzewaczem nie przejmuj ,bo i tak nie dziala
Jak sie filtr zapycha to go trzeba wymienic i nalac antyzelu do baku.
  
 
Cytat:
2011-02-22 23:44:27, Bigelektron pisze:
A skad w tym filtrze mialoby byc cisnienie?? Podgrzewacz jest uruchamiany podcisnieniem pompa ssie a filtr jak jest zablokowany to stawia opor.Zbytnio sie tym podgrzewaczem nie przejmuj ,bo i tak nie dziala Jak sie filtr zapycha to go trzeba wymienic i nalac antyzelu do baku.



Ok. Zrobiłem chyba złe założenia. Dieslem jeżdżę od niedawna (wcześniej miałem E11 4E-FE). Myślałem że pompa jest w zbiorniku i tłoczy do góry. O ile zrozumiałem to układ po kolei wygląda tak: zbiornik, następnie podgrzewacz, filtr, podciśnieniowa pompa paliwa. Przy drożnym filtrze, podciśnienie z pompy załącza podgrzewacz i pracuje on cały czas, przy zatkanym filtrze podciśnienie jest zbyt niskie, podgrzewacz nie działa – filtr zapycha się jeszcze bardziej. Czy tak to mniej więcej wygląda?
p.s.
antyżel był wlany, a mimo to wczoraj ledwo dojechałem do firmy (było ok -17°C). Zapalił normalnie, ale po kilometrze zaczął przerywać. Od wczoraj stoi w garażu w temp około +8..10°C. Mam nadzieję, że parafina się rozpuści

[ wiadomość edytowana przez: cichy7 dnia 2011-02-23 10:24:36 ]
  
 
Cytat:
2011-02-23 10:03:48, cichy7 pisze:
Ok. Zrobiłem chyba złe założenia. Dieslem jeżdżę od niedawna (wcześniej miałem E11 4E-FE). Myślałem że pompa jest w zbiorniku i tłoczy do góry. O ile zrozumiałem to układ po kolei wygląda tak: zbiornik, następnie podgrzewacz, filtr, podciśnieniowa pompa paliwa. Przy drożnym filtrze, podciśnienie z pompy załącza podgrzewacz i pracuje on cały czas, przy zatkanym filtrze podciśnienie jest zbyt niskie, podgrzewacz nie działa – filtr zapycha się jeszcze bardziej. Czy tak to mniej więcej wygląda? p.s. antyżel był wlany, a mimo to wczoraj ledwo dojechałem do firmy (było ok -17°C). Zapalił normalnie, ale po kilometrze zaczął przerywać. Od wczoraj stoi w garażu w temp około +8..10°C. Mam nadzieję, że parafina się rozpuści [ wiadomość edytowana przez: cichy7 dnia 2011-02-23 10:24:36 ]


Uklad tak wyglada ale dziala inaczej .Podgrzewacz normalnie nie dziala,dopiero kiedy filtr sie zapcha parafina na tyle ze powstaje duze podcisnienie,bo filtr stawia opor.W praktyce jezeli zapcha sie na tyle aby wlaczyc podgrzewacz ,to juz jest tak zapchany ze nic mu nie pomoze Konstruktorzy Toyoty ,jak sadze po niektorych rozwiazaniach technicznych musza regularnie naduzywac sake i czasami wciagac sciezke z lusterka.
Wracajac do paliwa to jezeli wlales antyzel tzn ze w filtrze zamarzla woda.Parafina jak sie wytraci to trzeba ogrzac filtr do temp 20 stopni zeby ja rozpuscic.Paliwo w baku samo sie ogrzeje od silnika,bo krazy poprzez pompe na przelew.Wymien filtr na nowy oryginal i bedzie ok.
  
 
Cytat:
2011-02-23 23:33:45, Bigelektron pisze:
Uklad tak wyglada ale dziala inaczej .Podgrzewacz normalnie nie dziala,dopiero kiedy filtr sie zapcha parafina na tyle ze powstaje duze podcisnienie,bo filtr stawia opor.W praktyce jezeli zapcha sie na tyle aby wlaczyc podgrzewacz ,to juz jest tak zapchany ze nic mu nie pomoze Konstruktorzy Toyoty ,jak sadze po niektorych rozwiazaniach technicznych musza regularnie naduzywac sake i czasami wciagac sciezke z lusterka. Wracajac do paliwa to jezeli wlales antyzel tzn ze w filtrze zamarzla woda.Parafina jak sie wytraci to trzeba ogrzac filtr do temp 20 stopni zeby ja rozpuscic.Paliwo w baku samo sie ogrzeje od silnika,bo krazy poprzez pompe na przelew.Wymien filtr na nowy oryginal i bedzie ok.



To wyjaśnia środkowy kanalik doprowadzony bezpośrednio do włącznika ciśnieniowego grzałki. Podaje on podciśnienie z zza filtra. Czyli w skrócie grzałka siedzi przed filtrem, ale reaguje na zwiększone podciśnienie za nim.
Zgadza się to z moimi wczorajszymi obserwacjami. Przed zamontowaniem grzałki, podłączyłem do obudowy włącznika ciśnieniowego przewód. Przeprowadziłem go do kabiny. Pojawienie się +12V na tym przewodzie sygnalizuje załączenie grzałki. Pojechałem na test (filtr stary – zapchany). Po kilkuset metrach od ruszenia grzałka załączyła się i tak pozostała do końca (przejechałem ok. 5km). Po wyłączeniu silnika i ponownym zapaleniu, była wyłączona. Po przegazowaniu załączyła się ponownie.
Zastanawiałem się nad ciągłym zasilaniem tej grzałki w zimę (oczywiście tylko podczas pracy silnika). Może w takim układzie nie dochodziłoby do zatykania filtra?
Co do wymiany filtra to mam Denso, który wymontowałem zeszłej zimy, jak jeszcze nie wiedziałem, że do diesla warto dolewać antyżel . Był dokładnie zalepiony parafiną. Usunąłem ją przy pomocy rozcieńczalnika ftalowego. Był używany ok. 15-20 tys. km. Można go jeszcze użyć?
  
 
Cytat:
2011-02-24 14:16:03, cichy7 pisze:
To wyjaśnia środkowy kanalik doprowadzony bezpośrednio do włącznika ciśnieniowego grzałki. Podaje on podciśnienie z zza filtra. Czyli w skrócie grzałka siedzi przed filtrem, ale reaguje na zwiększone podciśnienie za nim. Zgadza się to z moimi wczorajszymi obserwacjami. Przed zamontowaniem grzałki, podłączyłem do obudowy włącznika ciśnieniowego przewód. Przeprowadziłem go do kabiny. Pojawienie się +12V na tym przewodzie sygnalizuje załączenie grzałki. Pojechałem na test (filtr stary – zapchany). Po kilkuset metrach od ruszenia grzałka załączyła się i tak pozostała do końca (przejechałem ok. 5km). Po wyłączeniu silnika i ponownym zapaleniu, była wyłączona. Po przegazowaniu załączyła się ponownie. Zastanawiałem się nad ciągłym zasilaniem tej grzałki w zimę (oczywiście tylko podczas pracy silnika). Może w takim układzie nie dochodziłoby do zatykania filtra? Co do wymiany filtra to mam Denso, który wymontowałem zeszłej zimy, jak jeszcze nie wiedziałem, że do diesla warto dolewać antyżel . Był dokładnie zalepiony parafiną. Usunąłem ją przy pomocy rozcieńczalnika ftalowego. Był używany ok. 15-20 tys. km. Można go jeszcze użyć?


Jak nie chcesz miec problemow to wymieniaj zawsze na oryginal co 10 tys lub gora 15 tak jak olej silnikowy.
  
 
Ok. Postaram się tego trzymać.
Wielkie dzięki za pomoc. Mało kto ma aż tak szczegółową wiedzę.