Witam.
Od pewnego czasu prubuje znaleźć przyczynę trzęsienia moja cariną. 2,0 3SFE
Sprawa wygląda tak:
Po włączeniu zimego silnika samochód nabiera wyższych obrotów spowodowanych ssaniem, lecz po chwili obroty spadaja do ok 400-500 po chwili znowu podnosza sie do ok 1800. i znowu spadaja - samochód ledwo chodzi czasem zgaśnie. Gdy uda mi sie rozgzrać silnik podtrzymująć pedał gazu, silnik pracuje nierównomiernie - gwałtownymi skokami o 100-200 obrotów w góre i w dół lecz juz nie gaśnie. Pracuje w okolicach 600-700obr/min.
jeśli sie jedzie spokonie nie czuć żadnego trzęsienia, nastomiast najgorsze jest to jak sie szybciej przyspiesza na 3 , 4 , 5 biegu - trzęsie bardzo mocno całym samochodem.
Po odjęciu pedsału z gazu tzręsienie ustęopuje. Czym silnik ma większe obciążenie tym barzdiej trzęsie samochodem.
Myśle że to poważna sprawa lecz nikt do tej pory nie zdjagnozował usterki. Byłem podłączyc go pod komputer nic nie wykazł sprawdzili czujniki. nie wiadomo co mu jest.
Może ktos miał podobny przypadek.
Silnik jest zagazowany. objawy występują i na benzynie i na gazie.
Świece i kable wyminione na nowe.
POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Takie skoki obrotow mialem u siebie jak przy okazji wymiany uszczelki przypadkowo zakleilem kanal podgrzewajacy przepustnice a moze pekl Ci ktorys z tych glupich przewodow podcisnieniowych albo ktorys sie odlaczyl ?
Typowy objaw dla lewego powietrza ,lub podciagnietej na lince lub zderzaku przepustnicy, na jedno wychodzi ,sprawdz czy przepustnica jest calkowicie zamknieta.
jezeli tak to zatkaj palcem na pracujacym silniku kanal powietrza dodatkowego zaworu ISC pod przepustnica silnik powinien zgasnac.
Zmierz rezystancje czujnika temperatury silnika na goraco czy nie skacze.tyle na poczatek