Wolne obroty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam Peugeota 406 z silnikiem 1,8 8V z 1999r. Od momentu kiedy go kupiłem mam z nim jeden problem,a mianowicie nierówno pracuje na wolnych obrotach a czasami ma taki spadek nawet do 500 obrotów i po chwili sie podnosi na 900.Zostało wymienionych kilka rzeczy i bez rezultatu a mianowicie : sonda,silniczek krokowy,kable,świece,czujnik temperatury cieczy i w tym miejscu mam pytanie ? mówiono mi że są dwa czujniki cieczy ,jeden do kompa a drugi do wskaźnika i nie wiem który jest który i czy mają one jakiś wpływ na wolne obroty.Chę zaznaqczyć że auto było podpinane pod kom. i wszystko jest w porządku,nie wykazuje żadnej usterki . Mechanicy u których bylem rozkładają ręce i nie wiedzą co może być przyczyną tak nierównej pracy. jeszcze jedno co zauważylem że jak jest minusowa temperatura i powietrze jest suche to silnik jakby równiej pracuje. Jeżeli ktoś by mógł cos doradzić w tej kwesti to będę wdzięczny bo nie wiem gdzie jeszcze szukac pomocy. Może ktoś miał podobny problem i może cos doradzić
Pozdrawiam i proszę o pomoc
  
 
Cytat:
2007-02-28 14:28:13, bodzio8 pisze:
Mam Peugeota 406 z silnikiem 1,8 8V z 1999r. Od momentu kiedy go kupiłem mam z nim jeden problem,a mianowicie nierówno pracuje na wolnych obrotach a czasami ma taki spadek nawet do 500 obrotów i po chwili sie podnosi na 900.Zostało wymienionych kilka rzeczy i bez rezultatu a mianowicie : sonda,silniczek krokowy,kable,świece,czujnik temperatury cieczy i w tym miejscu mam pytanie ? mówiono mi że są dwa czujniki cieczy ,jeden do kompa a drugi do wskaźnika i nie wiem który jest który i czy mają one jakiś wpływ na wolne obroty.Chę zaznaqczyć że auto było podpinane pod kom. i wszystko jest w porządku,nie wykazuje żadnej usterki . Mechanicy u których bylem rozkładają ręce i nie wiedzą co może być przyczyną tak nierównej pracy. jeszcze jedno co zauważylem że jak jest minusowa temperatura i powietrze jest suche to silnik jakby równiej pracuje. Jeżeli ktoś by mógł cos doradzić w tej kwesti to będę wdzięczny bo nie wiem gdzie jeszcze szukac pomocy. Może ktoś miał podobny problem i może cos doradzić Pozdrawiam i proszę o pomoc



Jeżeli welimnujemy przedmuchy silnika -zakładam że ma mniej niż 200tyś to proponuje sprawdzić MAPsensor -masz silnik XU7JB? także warto sprawdzić szczelność układu sącego. To że silnik krokowy jest nowy może rzucać podejrzenie na sam bay-pass oraz zasilanie aktułatora. Sprawdz również prace czujnika połozenia przepustnicy w całym jego zakresie. Co do czujników temp. owszem są dwa, owszem maja znaczenie przy obrotach biegu jalowego ale tu raczej nie są winne. To ma raczej znaczenie gdy silnik jest zimny a uszkodzenie czujnika powoduje zwiekszone obroty i spalanie.