Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
S3ci0r Sympatyk FEFK Ford Escort Łódź | 2011-10-05 02:14:23 zacznij od porządnego zresetowania kompa. |
pdasiek Sympatyk FEFK Bmw e39 zwoleń / kielce | 2011-10-05 13:02:27 może ogólnie mało prawdopodobne ale u mnie było podobnie po "czyszczeniu" krokowca, auto na ssaniu miało z 1500 obr, jak już sie rozgrzało autko tak prawie w normie, ~1000 obr/min, u mnie na ssaniu jeszcze przy dodawaniu gazu wydobywał się śmieszny świst.
Nie wiem czy może jakoś uszczelka puszczała pzy krokowcu czy co ale kupiłem nowy i było już ok. |
michal_shuma Sympatyk FEFK Nowy Tomyśl | 2011-10-06 22:03:29 a może inaczej
jakie czujniki są odpowiedzialne za ssanie ? |
kiciek (S) Escort Driver Ford Escort MK7 cabrio Plawniowice/Wrocław/Kam. Wrocławski | 2011-10-13 17:55:06 Po zakupie swego ESSA po odpaleniu silnika miałem ~ 1300obr.,czyli spoko.
Ale. Po wymianie (naraz, więc nie wiem co jest nie tak) filtra paliwa, filtra oleju, oleju, świec i uszczelki głowice silnik po odpaleniu na zimno nie ma 1300obr., tylko ~1600obr./min. |
Andre42212 Sympatyk FEFK Escort MK7 Gdańsk | 2011-10-14 21:03:30 czujnik polozenia przepustnicy odlaczcie i sprawdzcie czy cos sie zmienia u mnie bylo tak. po odlaczeniu wtyczki obroty spadaly do 900-1000. po podlaczeniu znowu na 1600
|
nowypn Sympatyk FEFK Ford Escort MKIV, Fo ... Górki/Sztum | 2011-10-20 17:24:14 Witam
Iak na początek to zrób reset kompa - odepnij obydwie klemy z aku i połącz je kawałkiem przewodu - zostaw tak nawet na noc a co najmniej na pół godziny. Zrób samoadaptacje i odczytaj błędy. Jeżeli nic się nie wyjaśni to sprawdź na piechotę - sondę, czujnik temperatury wody do kompa, przepływomierz lub czujnik ciśnienia bezwzględnego i czujnik temperatury zasysanego powietrza, czujnik położenia przepustnicy. Metodę sprawdzenia poszczególnych elementów znajdziesz na forum. Ostatnim elementem do sprawdzenia jest komp-podmień chociaż i sprawdź a jakby jeszcze nie to to ja przelutował bym skrzynkę bezpieczników i sprawdził połączenie przewodów masowych. Pozdrawiam |
skopek Sympatyk FEFK Gliwice | 2011-10-20 21:01:08 Odłączyłem klemy na całą noc i dzień. Po czym na włączonym silniku odłączyłem potencjometr przepustnicy i podłączyłem. Silnik po tym zabiegu trochę świrował ale po 20km wszystko się unormowało i chodzi normalnie. Zwieranie klem nie jest dobrym pomysłem. Jeżeli gdzieś w samochodzie będzie jakiś układ podtrzymujący to można narobić sobie problemów.
|
nowypn Sympatyk FEFK Ford Escort MKIV, Fo ... Górki/Sztum | 2011-10-21 00:14:50 Witam
Ze zwieraniem klem właśnie o to chodzi - trzeba rozładować pojemności w kompie no ale nic to - skoro już śmiga to nie ma co rozdmuchiwać. Pozdrawiam |
skopek Sympatyk FEFK Gliwice | 2012-08-09 23:51:29 Problem znowu powrócił. Resetowanie kompa i odłączanie potencjometru położenia przepustnicy nie pomaga. Po podłączeniu do komputera wszystko jest ok. Już nie wiem co zrobić, a chciałbym zlokalizować przyczynę gdyż łyka mi sporo benzyny zanim przełączy się na gaz. Skrzynkę bezpieczników też już rozbierałem i wszystko jest ok. Rezystancje czujników też są ok. Od użytkowników escortów z tym silnikiem dowiedziałem się, że bardzo dużo egzemplarzy tak ma i nikt nie zna na to sposobu. |
darek4488 Sympatyk FEFK Ford Escort MK7 Kombi Łódź | 2012-08-10 03:26:10 A próbowałeś odpinać czujnik prędkości pojazdu (VSS)?
Można to zrobić rozpinając taką trójkątną 3 żyłową wtyczkę. Przewód, który masz rozłączyć wychodzi ze skrzyni biegów w tym samym miejscu co linka prędkościomierza. Jak rozepniesz to zaczep gdzieś tą wtyczkę, żeby nie wisiała pod autem i się przejedź. Jeśli to twój jedyny problem to obroty powinny spadać natychmiastowo gdy tylko puszczasz gaz. [ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2012-08-10 09:25:59 ] |
kiciek (S) Escort Driver Ford Escort MK7 cabrio Plawniowice/Wrocław/Kam. Wrocławski | 2012-08-10 08:06:11 przepływkę masz podpiętą ?
Stawiam na przepływkę lub krokowy. |
SEGE Sympatyk FEFK Focus 01, Dodge GRND ... Garzewo | 2012-08-10 09:52:58 Mam u siebie to samo. Czasami potrafi się przydławić a czasem pod czas jazdy wciskając sprzęgło lub wrzucając na luz trzyma obroty w granicach 1500 aż do zatrzymania, potem schodzi na swoje magiczne 750. |
kiciek (S) Escort Driver Ford Escort MK7 cabrio Plawniowice/Wrocław/Kam. Wrocławski | 2012-08-10 10:14:11 krokowy z przepływką coś szaleją ? |
SEGE Sympatyk FEFK Focus 01, Dodge GRND ... Garzewo | 2012-08-10 10:40:05 Po odpięciu przepływki silnik gaśnie więc spodziewam się, że działa prawidłowo. Co do krokowca to czekam na wolny kanał żeby go wyciągnąć bo dość mocno zbunkrowana menda jest. Podejżewam, że krokowy pomoże co najwyżej na przygasanie. |
Maylo Sympatyk FEFK 2speed.pl Gołdap | 2012-08-10 10:49:02 Słuchajcie u mojego ojca w mk7 1.4 jest mniej więcej podobny problem, irytujący, choć nie przeszkadzający za bardzo, bo autko nie gaśnie przez to. Zdarza się że na wolnych chodzi dobrze, ale też że obroty utrzymują się w ok. 1500rpm i nie spadają. Zdarzają się też momenty że obroty falują i potrafią spaść, niemalże do zera ale auto nie gaśnie i samo "podkręca" obroty do 1200-1500 i znowu opadają aż do krytycznego momentu, i tak w kółko. Myślicie ze głównym winowajcą może być przepływomierz? Autko nie ma gazu i innych wynalazków. Świece i kable wymieniane jakieś 5k km temu.
Aha zapomniałem dodać, jak zdarzy się odświętnie że autko zgaśnie (zapięta 4ka zamiast 2ki, itp.), to trzeba pokręcić dłuższy moment, ale zapali. [ wiadomość edytowana przez: Maylo dnia 2012-08-10 10:50:55 ] |
kiciek (S) Escort Driver Ford Escort MK7 cabrio Plawniowice/Wrocław/Kam. Wrocławski | 2012-08-10 10:49:22 odepniesz krokowy, auto zgaśnie
odepniesz przepływkę, auto dalej pracuje. Wniosek. Coś masz z przepływką. Jaki masz motor ? |
SEGE Sympatyk FEFK Focus 01, Dodge GRND ... Garzewo | 2012-08-10 10:59:35
Miałem podobne akcje jak siadała mi cewka i zawory były do wyregulowania. Po wymianie i regulacji przestał gasnąć. KICIEK, napisałem, że po odpięciu przepływki silnik gaśnie a krokowca jeszcze nie rozebrałem 1.8 16V 115KM z gazem, black top |