Problem z klimą

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanko może ktoś będzie wiedział.
A mianowicie - czasem silnik nie podnosi obrotów po włączeniu klimatyzacji. mkVII TD
  
 
Bo pewnie walnięty jest włącznik ciśnienia w układzie sprężarki klimatyzacji.
  
 
Cytat:
2007-07-17 09:07:53, semisok pisze:
mam pytanko może ktoś będzie wiedział. A mianowicie - czasem silnik nie podnosi obrotów po włączeniu klimatyzacji. mkVII TD



pozwolisz ze sie podepne pod twoj watek, bo to jest bardzo dobre pytanie tylko u mnie wcale nie dziala podbicie obrotow ani gdy silnik jest zimny ani gdy wlaczam wsteczny ani gdy wlaczam klime sam silniczek do podnoszenia obrotow mam sprawny bo gdy wlaczam zaplon to jego trzpien sie na chwile wysuwa, ale zaraz potem sie chowa.
  
 
jeszcze jedną rzecz dzisiaj zaobserwowałem
cały dzień jak jeździłem silnik podnosił obroty po włączeniu klimy.
W momencie kiedy silnik był zimny klima zbytnio nie obciążała silnika prawie tak jakbym jej nie włączał. po rozgrzaniu silnika do temp normalnej czyli na literkę między O a R klima tak obciąża silnik że ciężko jest ruszyć. co z tym można zrobić? znalazłem na jednym z postów że w takiej sytuacji pomogła wymiana przekaźnika R 17 u mnie w skrzynce bezpieczników zamiast tego przekażnika jest zworka.
  
 
Cytat:
2007-07-17 16:27:40, semisok pisze:
jeszcze jedną rzecz dzisiaj zaobserwowałem cały dzień jak jeździłem silnik podnosił obroty po włączeniu klimy. W momencie kiedy silnik był zimny klima zbytnio nie obciążała silnika prawie tak jakbym jej nie włączał. po rozgrzaniu silnika do temp normalnej czyli na literkę między O a R klima tak obciąża silnik że ciężko jest ruszyć. co z tym można zrobić? znalazłem na jednym z postów że w takiej sytuacji pomogła wymiana przekaźnika R 17 u mnie w skrzynce bezpieczników zamiast tego przekażnika jest zworka.



ja tez mam przekaznik R17 zmostkowany wiec to moze byc przyczyna. ja z ruszaniem radze sobie w ten sposob ze na chwile wylaczam klime, ale w jezdzie miejskiej jest to bardzo uciazliwe
  
 
A ja podciagnalem w TD linke idaca do pompy wtryskowej. I teraz prawie klimy nie czuc jak sie wlacza. Wczesniej czulem, jakby mi ktos podlaczyl przyczepke.

Ale i tak wydajnosc mam slaba. Przy temp zewnetrznej 27C na wylocie z nawiewu centralnego 9.6C. Klima nabita, wymieniony osuszacz. Nie wiem gdzie szukac przyczyny. Przychodzi mi do glowy jedna rzecz. To, ze sprezarka sie za wczesnie wylacza automatycznie. Jest co jakis czas takie falowanie. Czuc ze pracuje. Pozniej na chwile przestaje, pozniej znowu sie zalacza.
  
 
Cytat:
2007-07-17 16:47:17, darmcdoman pisze:
A ja podciagnalem w TD linke idaca do pompy wtryskowej. I teraz prawie klimy nie czuc jak sie wlacza. Wczesniej czulem, jakby mi ktos podlaczyl przyczepke. Ale i tak wydajnosc mam slaba. Przy temp zewnetrznej 27C na wylocie z nawiewu centralnego 9.6C. Klima nabita, wymieniony osuszacz. Nie wiem gdzie szukac przyczyny. Przychodzi mi do glowy jedna rzecz. To, ze sprezarka sie za wczesnie wylacza automatycznie. Jest co jakis czas takie falowanie. Czuc ze pracuje. Pozniej na chwile przestaje, pozniej znowu sie zalacza.



i ja sobie podciagne linke i sprawdze efekty, to nic nie kosztuje a i pracy nie ma duzo

w serwisie powiedzieli mi ze to ze sprezarka sie wylacza co jakis czas to normalne, ma to podobno zapobiec czemus co nazwali 'samozamrozeniem' (czy jakos tak ) a to ze klima dziala malo wydajnie to najprawdopodobniej wina umierajacej sprezarki (moja jest delikatnie rozszczelniona i na drugim biegu daje 8.5C a na trzecim 10C )
  
 
Cytat:
2007-07-17 16:37:03, edmund47 pisze:
ja z ruszaniem radze sobie w ten sposob ze na chwile wylaczam klime, ale w jezdzie miejskiej jest to bardzo uciazliwe



powiem tak: jeżeli wszystko działa prawidłowo to sterownik w momencie ostrego przyspieszania powinien automatycznie odłączyć kompresor klimy żeby zapewnić pełną moc dla kół (również podczas ruszania). Podejrzewam że macie coś z elektryką ale co to już trzeba sprawdzić. To jest tak zrobione że włączasz klime i zapominasz o tym bo elektronika steruje sama (zwiększając obroty i odłączając kompresor gdy potrzeba więcej mocy na koła)
  
 
Dzis mialem takie parametry:
postoj w cieniu, temp zew. 36,5C, wolne obroty (1000) przez 4-5 minuty, temperatura na wylocie w kabinie 22,2C.
Jak to wyglada u Was?

Aha, pomiar wykonany termometrem samochodowy, elektronicznym. Tak koncowka, ktora sie montuje na zewnatrz.

[ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2007-07-17 18:23:44 ]
  
 
u mnie to temp z wylotu duzo niższa, nie mam termometru ale trzymając rękę przy samym wylocie można doznać uczucia dużego chłodu, a nawet zimna. po pewnym czasie ręka marżnie. jeździłem innymi samochodami z klimą 2 i 3 letnimi. tam jest zdecydowanie lepiej tzn chłodniej. ale mój ma już 12 lat więc pewnie i kompresor już niezbyt wydolny.
czy ma już ktoś jakiś pomysł z tym obciążaniem silnika? tak jak już wcześniej pisałem przy zimnym silniku samochód jeździ tak jakby nie miał właczonej klimy a po nagrzaniu ciężko ruszyć
  
 
Proponuję na dobry początek przelecieć chłodnice od klimy karcherem żeby te wszystkie biedne żyjątka które sie na niej zatrzymały podczas jazdy usunąć. Nie pomoże to na szalejące obroty ale szybciej będzie chłodziła.
  
 
Cytat:
2007-07-17 21:54:49, Baggy84 pisze:
Proponuję na dobry początek przelecieć chłodnice od klimy karcherem żeby te wszystkie biedne żyjątka które sie na niej zatrzymały podczas jazdy usunąć. Nie pomoże to na szalejące obroty ale szybciej będzie chłodziła.



Tak zrobilem. Najpierw Arva, pozniej splukiwanie karcherem. I tak dwa razy. Ale trzeba uwazac, bo karcher daje zbyc duze cisnienie i zagina blaszki chlodnicy klimy. Mimo to wydajnosc nie najlepsza.
  
 
a co wogóle steruje klimą może tam jest problem? i czy działanie klimy uzależnione jest od termostatu?
  
 
pracą klimy, a dokładniej sprężarki steruje presostat (czujnik ciśnienia, w escortach jest od podwójny) najogólniej mówiąc, w całej operacji bierze jeszcze udział przekaźnik maksymalnego otwarcia przepustnicy (ten niebieski, zapomniałem nr), tzn. jeśli wdepniemy gaz na max i obroty pójdą bardzo w górę, to wyłączy nam sprężarkę. Kolejnym ważnym elementem jest tzw. odszraniacz, który wyłącza sprężarkę jeśli dojdzie do oblodzenia parownika. Za wydajność odpowiada szczelność sprężarki, osuszacz, odpowiednie chłodzenie skraplacza, ilość czynnika w układzie.

pozdro

P.S. zapomniałem dodać, że w momencie włączenia się sprężarki komputer otrzymuje sygnał i zwiększa obroty obroty silnika, nie wiem jak jest w dieslu

[ wiadomość edytowana przez: banks dnia 2007-07-18 15:46:47 ]
  
 
gdzie się znajduje ten presostat (czujnik ciśnienia)? może to u mnie szwankuje. i ile może coś takiego kosztować? u mnie zamiast tego niebieskiego przekaźnika jest zworka

[ wiadomość edytowana przez: semisok dnia 2007-07-18 15:45:44 ]
  
 
presostat jest wkręcony w obudowę tzw. osuszacza, obok chłodnicy, kształt walca o średn. klilku cm, wychodzą z niego 4 przewody zakończone wtyczką

ale jeśli klima chodzi to zapewne presostat masz sprawny

[ wiadomość edytowana przez: banks dnia 2007-07-18 15:51:59 ]
  
 
no nic
podjade jutro do warsztatu wymienie termostat bo czasem silnika mi nie dogrzewa to może się coś zmieni. podppytam mechaników moze będą coś wiedzieli.
jak coś powiedzą to napisze jutro na forum
  
 
może jeszcze ktoś będzie wiedział.
mam taką dużą okrągłą niebieską wtyczkę które przypięta jest do pasa przedniego, kable wchodzące są koloru fioletowo-czarnego a wychodzące jeden grubszy fioletowy idzie do termostatu a drugi cieńczy fioletowy mam urwany i nie wiem gdzie powinien iść - szukałem wszędzie i nigdzie nie moge znaleźć dla niego miejsca. może ktoś będzie wiedział do czego ten kabelek powinien być podłączony.
  
 
dzisiaj cały dzień samochód dział poprawnie klima też, brak obciążania silnika, rusza się tak jakby nie było wlączonej klimy. wczoraj wyciągnęłem wtyczke od czujnika klimy tego w podszybiu mogło to pomóc. dzisiaj jeszcze wymieniłem termostat i wskaźnik cały czas jest na literce R ani drgnie. więc chyba problem zażegnany, zobaczymy jak będzie później
  
 
Cytat:
2007-07-19 14:56:51, semisok pisze:
...wczoraj wyciągnęłem wtyczke od czujnika klimy tego w podszybiu mogło to pomóc.....


Gdzie w podszybiu jest taka wtyczka i od jakiego czujnika?