Problem z uszczelka misy olejowej....brak slow !! >:/

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
juz chyba 5 raz wymenialem i dalej cieknie :/

-stosowalem rozne uszczelki z roznych sklepow....
-zawsze odtluszczalem powierzchnie misy oraz bloku...
-nawet nakladalem troche silikonu (jednym razem czarny a innym razem taki czerwony na temperature)....
-przykrecalem z czuciem nie za mocno (bo mowili mi ze jesli za mocno dokrecie to ja rozerwie)...
-potem sadzilem ze moze misa jest krzywa wiec zalozylem inna....
i dzis tez to samo...przejechalem klkanascie kilometrow i znowy dymi (tak dymi i to efektownie bo kapie na kolektor >:/ )
-za kazdym razem jak sciagam mise to uszczelka jest rozerwana (czasami nawet w paru miejscach)

naprawde moja cierpliwosc sie konczy....wiec prosze o rade...

moze uzyc klucza dydnamometrycznego? (ale z drugiej zas strony w haynesie pisalo "5 to 8 Nm stage 1, 5 to 8 Nm stage 2"...tylko jak ustawilem na 6Nm to uszczelke troche wypychalo wiec troche poluzowalem)

moze dodam jeszcze ze mam silnik 1,6 cvh 90ps xr3i mk4 na lpg i nie wiem czy to ma zwiazek ale ostatnio tylko na gazie jezdze bo mam zdupczony przekaznik od pompy paliwa...tyle tylko ze z ta uszczelka zawsze jakies klopoty byly...


[ wiadomość edytowana przez: boru dnia 2007-09-27 20:55:15 ]
  
 
a jak wyglada powierzchnia styku miski i bloku ?? gładkie czy może porysane itd ??
  
 
a może wali ci na łączeniu skrzyni z silnikiem czyli z simeringu na wałku akurat jest nad tłumikiem
  
 
powierzchnia jest gladka na bloku...na misie pamietam ze troche byla porysowana....na tej drugiej misie tez...nie wiem czy w tym samym miejscu...ale ryski byly takie same....


nie raczej nie bo cieknie mi tym razem na srodku misy od przodu (od chlodnicy) bo ja mam kolektor z rsi...


  
 
Cytat:
2007-09-27 21:01:29, boru pisze:
powierzchnia jest gladka na bloku...na misie pamietam ze troche byla porysowana....na tej drugiej misie tez...nie wiem czy w tym samym miejscu...ale ryski byly takie same.... nie raczej nie bo cieknie mi tym razem na srodku misy od przodu (od chlodnicy) bo ja mam kolektor z rsi...



Kub dobry silikon, ale napradwe dobry (czarny albo czerwony) i przylep miske bez uszczelki. Ja tak kiedys lepiłem miske w Marei na silikon Loctite i działa do dziś. Jeżeli jesteś pewny że to z miski cieknie to pewnie albo miska albo blok "krzywy".
  
 
na pewno z miski bo uszczelke wypluwa/wypycha na zewnatrz a jak zdejme ja to jest rozerwana (za kazdym razem byla)


mise zalozylem tym razem inna...i to samo sie stalo....ale jak blok moze byc krzywy?
  
 
Cytat:
2007-09-27 21:58:52, boru pisze:
na pewno z miski bo uszczelke wypluwa/wypycha na zewnatrz a jak zdejme ja to jest rozerwana (za kazdym razem byla) mise zalozylem tym razem inna...i to samo sie stalo....ale jak blok moze byc krzywy?



Mógł ktoś przywalić miską w coś.
Jakiś powód musi być, bo cudów nie ma.
  
 
He ja mam to samo.Zdejmowana była miska i od tej pory dzieją się cuda. 3 x była już zmieniana uszczelka od wczoraj jest na silikon no i zobaczymy ile wytrzyma.
  
 
czyli na sam silikon nalozyc mise?

ile tego silikonu dac?

jaki uzyc? (kolega wspominal o loctite....to TEN ? )

nie wiem czy w okolicy dostane (castorama, leroy? ) to moze jakies inne marki polecacie?
  
 
a takie pytanie mam jak przykrecales miske? naprzemiennie zaczynajac od srodka czy obojetnie jak Ci pasowalo?

bo ja dwa razy zmienialem uszczelke i tez mi rozrywalo, dopiero jak naprzemiennie przykrecilem to jest dobrze i nie cieknie nigdzie
  
 
ja mam silikon wysokotemperaturowy DIRKO HT sprobuj moze czegos takiego, choc moim zdaniem jezeli dobrze przykrecales to mozesz miec skrzywiona miske lub cisnienie za wys w silniku i wypycha ci uszczelke (choc zawsze mi sie wydawalo ze to leci uszczelka pod deklem zaworow..)
tak to nie mam pomyslow
kup ori uszczelke GOETZE lub ELRING moze to cos pomoze ...
  
 
ostrożnie z tym silikonem bo kawałki silikonu moga sie oderwac i dostac do oleju, przytkają jakiś malutki kanał olejowy od smarowania i kicha
 
 
Kilka porad jak używamy silikonu do uszczelnień np miski:

1. Kupujemy silikon specjalny odporny na wysoką temperaturę - zakupu dokonujemy w sklepach z akcesoriami samochodowymi, nigdy pod żadnym pozorem nie używamy silikonów budowlanych - tych czerwonych zwłaszcza uniwersalnych, octowych itd itp.

2. Zasada montażu:

- miejsce styku na bloku czyścimy dokładnie, przecieramy potem papierem najlepiej na mokro papier 400 - 600 to samo z miską, następnie wszystko odtłuszczamy.

- smarujemy cienką warstwą świeżego smaru miejsce styku na bloku (po to by silikon nie przykleił się do bloku a my potem bez problemu możemy dokonać ewentualnego ponownego demontażu)
- rozprowadzamy silikon na miejsce styku tylko na misce! Grubość od 3-4mm, szerokość bruzdy - 3/4 szerokości kołnierza - bruzda starac sie na środku.

- montujemy miskę, lekko przykładamy - delikatnie, przykręcamy metodą przciwległą (tzw.na krzyż) Nie dokręcamy do końca śrub - tak tylko by powierzchnia styku miski i naszego slikonu tylko razem się zwarła.
- czekamy 4 godz. ( można w tym czasie pójść na ryby lub hmm...
wypucować za wszystkie czasy auto

- po tym czasie silikon powinien "stwardnieć", możemy dokręcić śruby w taki sposób jak postępuje się z oryginalną uszczelką.

- obcinamy ewentualny nadmiar wyciśnietego silkonu na zewnątrz.

- cieszymy się prawidłowym poprawnym nie cieknącym uszczelnieniem


  
 
Geez ale meczenia sie...

Boru sprawdz czy masz prosty blok i miske najpierw...
  
 
miska wyglada na prosta....blok dokladnie poziomica nie badalem ale tez wydawal sie prosty i gladki...

na razie sie wqrzylem i zajme sie tym jak nabiore motywacji....i sprobuje tak jak kolega radzi na sam silikon...zobaczymy


a tak przy okazji...to czy moze byc cos nie tak z cisnieniem ze ja wywala?

  
 
tez niedawno zmienialem uszczelke i przepuszcza;/
ale moje lekarstwo bedzie inne:
pojade do mechaniora i niech wymienia do skutku :]
zapłace za jedną wymianę przeciez
  
 
powiem szczerze ze nie przejmowalbym sie tak tym gdyby nie kapalo na kolektor (bo robie zadyme na miescie)


druga sprawa to taka ze chyba olej dostal mi sie gdzies na tarcze sprzegla bo sie slizga :/


najgorsze ze to taka syzyfowa praca....bo troche trzeba sie natrudzic i czasu poswiecic by ta uszczelke wymienic a potem znowu to samo...ehh