AUTOMAT

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Klubowicze !! Czy ktokolwiek , kiedykolwiek wymieniał olej w ASB w e38 /97r. Skrzynia działa bez zarzutu, auto przejechało 220tkm. Jeśli tak , to czy po wymianie oleju, filtra były jakieś problemy z eksploatacją auta ?
  
 
co to za temat jest?

jesli skrzynia dział bez problemów to moja rada nie smierdzi nie ruszaj!


pzdr
  
 
z tego co mi wiadomo to w automatach się olej wymienia po jakimś okresie. wiem też że jest jakaś strona o automatach ktoś ją kiedyś podał w wątku o holowaniu ale nie mam czasu go poszukać.
  
 
Cytat:
2007-10-26 15:59:45, mibhell pisze:
co to za temat jest? jesli skrzynia dział bez problemów to moja rada nie smierdzi nie ruszaj! pzdr


Zostanę przy Twojej radzie mibhell . Pytałem tak ,z ciekawości , ponieważ nie ma nawet jak sprawdzić poziomu oleju w skrzyni ( brak bagnetu). A ta stronka z poradami o ASB to http://www.automat.pl/body/. Temat ( jak dla mnie ) uważam za zamknięty.
  
 
Cytat:
2007-10-26 23:25:06, kirpek pisze:wiem też że jest jakaś strona o automatach ktoś ją kiedyś podał w wątku o holowaniu ale nie mam czasu go poszukać.


To byłem ja
Cytat:
A ta stronka z poradami o ASB to http://www.automat.pl/body/.


? Dawałem linka do http://www.automat.pl/ (bez tego /body ).
Hmm... Dodam linki do obydwu stronek do niezbędnika forumowego.

Pozdrawiam.


[ wiadomość edytowana przez: Miro600V dnia 2007-10-27 12:14:42 ]
  
 
Cytat:
2007-10-27 12:14:04, Miro600V pisze:
? Dawałem linka do http://www.automat.pl/ (bez tego /body ). Hmm... Dodam linki do obydwu stronek do niezbędnika forumowego. Pozdrawiam. [ wiadomość edytowana przez: Miro600V dnia 2007-10-27 12:14:42 ]



Panie Miro prosze nie dublowac linków.. strona o automatach jest w niezbedniku od 2005-07-03 15:11:47 wiec juz jakis czas tam jest wystarczy sie wysilic z czym niestey bywa problem..

Co do samej wymiany oleju w skrzyni to owszem sa okresy wymian i teoretycznie robie sie wymiane po kupnie auta (tak jak i innych płynów) zeby miec pewnosc co w jakim stanie i ile ma sie w skrzyni ALE jesli sie nie poci skrzynia znaczaco i przełącza ładnie boiegi nie ma problemów to ja bym nie ruszał bo nasi "fachowcy" po wymianie oleju potrafią pogorszyc stan ASB..


pzdr


[ wiadomość edytowana przez: mibhell dnia 2007-10-27 17:05:44 ]
  
 
Cytat:
2007-10-27 17:03:30, mibhell pisze:
Panie Miro prosze nie dublowac linków.. strona o automatach jest w niezbedniku od 2005-07-03 15:11:47 wiec juz jakis czas tam jest wystarczy sie wysilic z czym niestey bywa problem..


Ależ Panie MiB, wiedziałem o tym, lecz dałem linka do automat.pl, a to już inna strona niż automat.pl/body. Co prawda w wyniku moich wnikliwych obserwacji okazuje się, iż treść jest ta sama, jedynie szata graficzna jest czynnikiem, który różni nasze delikwentki. Ona głównie wpłynęła na moją złą ocenę, gdyż jak wiesz, jestem wzrokowcem. Dlatego pragnę Ci podziękować, za to, że usunąłeś drogi MiBie niniejszy post. Proszę wybaczyć mój błąd.

Z pozdrowieniami od Mirosława "Miro" S.

P.S. Ale oficjalnie się zrobiło, co?
Cytat:
2007-10-27 17:03:30, mibhell pisze:
ALE jesli sie nie poci skrzynia znaczaco i przełącza ładnie boiegi nie ma problemów to ja bym nie ruszał bo nasi "fachowcy" po wymianie oleju potrafią pogorszyc stan ASB..


Dokładnie. Jeżeli nie szarpie przy zmianie biegów ja bym nie wymieniał...


[ wiadomość edytowana przez: Miro600V dnia 2007-10-27 23:16:53 ]
  
 
Jestem bardzo zaskoczony waszymi opiniami. Jak to nie wymieniać. Jestem zainteresowany zakupem auta z automatem więc trochę ostatnioo na ten temat czytałem. Wszyscy fachowcy od ASB (na forach ASB) twierdzą, że olej się wymienia no i oczywiście filtr poza tym czyszczenie miski olejowej i magnesów.
Takie same informacje znalazłem w ksiazkach-poradnikach BMW.
Automat to nie manualna skrzynia - pracuje w trudniejszych warunkach(temperatura, zanieczyszczenia).

Ci co mają problemy po wymianie oleju z reguły albo wlewają niewłaściwy olej albo złą ilość.
Proponuję koledze przynajmniej sprawdzić jaki jest stan oleju (jego kolor i zapach) jeśli jest w czarnym odcieniu lub ma dużo opiłków to szybko do wymiany.
Twoja opinia Mibhel jest dla mnie dziwna. To co według Ciebie olej się wymienia dopiero jak się skrzynia sypie. Chyba ,że czegoś nie doczytałem w tym temacie, więc będę wdzięczny za wyjaśnienie.
  
 
ajj na polemike Ci sie wzieło Milas a mi sie niebardzo chce.. bardzo dobrze piszezsz zgadzam sie z tym..

Moje zdanie jest takie: kupujesz uzywane auto i wymieniasz wszystko co podlega wymienie czyli filtry, płyn chłodniczy, ATF w wspomie, płyn hamulcowy, olej w silniku i skrzyni etc.. i wtedy wiesz na czym jezdzisz, ile tego jest i w jakim stanie.. ale jak doswiadczenie pokazuje nikt nie wymienia wszystkiego odrazu w auce po kupnie...

Mysle sobie tez ze jesli skrzynia zmienia dobrze nie poci sie, nie ruszał bym jej. Pisze to z własnego doswiadczenia a nie z przesłanek wynikajacych z analiz ksiazek BMW.. Skrzynia ASB jest bardzo wrazliwa np. na zmiany pozomu oleju jest go za duzo za mało nie bedzie działac prawidłowo.. co do opiłków to itak beda przytakich przelotach o jakich mowa.. nie upieram sie ze sprawdzenie poziomu i stanu oleju to nie jest dobre wyjscie ba nawet sam bym to zalecił ale tak jak pisałem pisze tylko i wyłacznie w swoim imieniu i ze swojego doswiadczenia skrzynia pracuje dobrze nie ruszac.. osobiscie znam 2 przypadki gdzie skrzynia po zmianie oleju zaczeła pracowac gorzej od stranu sprzed wymiany prawdopodobna przyczyną był za wysoki stan oleju ale jako ciekawostke dodam ze nawet autoryzowany dealer BMW nie był w stanie jednoznacznie odpowiedziec w jaki sposób sprawdzic ilosc oleju w skrzyni (przy jakiej temp) a co za tym idzie jaka ma byc własciwa ilosc oleju w skrzyni...

To tak jak z olejem w moscie niby sie go wymienia ale jesli most obficie nie cieknie i jest cichy to ja bym go nie ruszał ale to ja tak jak juz wspomniałem jest mój punkt widzenia wiec drogi Kubark-u rady Milas-a sa jak najbardzoej słuszne i mozesz sie smiało do nich zastosowac!

pzdr
  
 
Znajomy miał podobny przypadek w aucie innej marki
Po kupnie zaczął wymieniać filtry i oleje no i doszedł do automatycznej skrzyni biegów. Okazało się że filtr od nowosci, czyli od 97 roku jest dalej na swoim miejscu więc można było przypuszczać że olej również. Wymieniali mu olej w servisie zajmującym się automatami ( i całe szczęście) miał blisko do warsztatu . Po wyjechaniu i przejechaniu jakichś 2 km skrzynia rozsypała się, tryb awaryjny nie szybciej jak 30 km/h.
Płęta : naprawa skrzyni 3200zł z gwarancją
Alternatywa: nowa skrzynia dużżżo więcej
Morał: jak autko ma spory przebieg i ze skrzynią jest wszystko OK lepiej nie dotykać
  
 
Ja znam dwa przypadki:
1. Gość nie wymieniał oleju w skrzyni i mu padła.
2. Gość wymienia regularnie olej w ASB i śmiga jak złoto.

Gregi83 podaj adres gdzie tak tanio naprawiają rozsypane automaty.
  
 
Cytat:
2007-10-31 13:22:36, Milas pisze:
Ja znam dwa przypadki: 1. Gość nie wymieniał oleju w skrzyni i mu padła. 2. Gość wymienia regularnie olej w ASB i śmiga jak złoto. Gregi83 podaj adres gdzie tak tanio naprawiają rozsypane automaty.



Tez nam dwa przypadki w pierwszym aucie nie wruszałem skrzyni i smiga przewiduje do teraz bezproblemowo u mnie nie byłoi problemów w 735 wymieniałem olej, filtr etc i borykam sie zeby nie powiedziec do teraz z kłopotami..

pzdr