Problem z silnikiem M52. ??? Poradzcie mi cos ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hej wszystkim jestem nowy na forum wiec z gory prosze o wyrozumialosc. NIe jestem znawca tematu a kompletnym laikiem. Mam Bmw 320i z roku 1997 silnik M52. Pare dni temu wystapil u nie probmelm, a mianowice:

- Moje Bmw z rana gdy silnik byl jeszcze stosunkowo zimny, zaczol szarpac. Obiaw ten odczuwalny byl wylacznie podczas jazdy - gdzy mocniej dodalem gazu. Natomoiast gdy tem doszla poza niebieski pole wszystko wracalo do normy. I tak przez kilka dni...
poczatkowo myslalem ze kiepskie paliwo zalalem wiec zmienialem stacje paliw... - i znow to samo.

- Pomyslame ze moze filtr paliwa jest zapchany, wiec go wymienilem. dodatkowo wymieniel tez termostat bo nie trzymal za dobrze. No i dup...objawy zamiest sie poprawic to sie nasilily. teraz juz szarpie nawet jak jest cieply - no chyba ze ostrao doam mu po garach i wtedy znow sie uspokaja. zaczyna chodzil ladnie i bez zadnego szarpania. Co jest do cholery..?

- Rozmawialem z kolegami i oni radza mi wymieniec siece.. - co o rtym myslicie, Jezeli tak to jakie dac swiece..? NGK czy Bosch. Opinie sa rozne...??

- achh jeszce jedno moje auto ma wybebeszony katalizator - takie kupilem to bme bez kalalizatora...

- A sonda lambda... - moze dawac taki objaw

Przepraszam za malo precyzyjne opisy, ale mam nadzieje ze mie zrozumiecie. Prosze o rade.
  
 
mimo wszystko wyglada na siliniczek krokowy ,wystarczy raz zalac beznadziejne paliwo i wystarczy ,milem juz tak pare razy tankowanie na diwnych zankach
  
 
......achh ale co z tym zrobic. Bo to lipa straszna. Jak dam mu troche po garach to sie uspokaja. Ale zanim sie uspokoji i zacznie isc normalnie to ledwo daje sie jechac. Co z tym zrobic..?
Raz zalalem 98 PB i bylo ok. Ale kurcze jak mam lac 98OB za nielam 5zł za litr to tragednia, MOze to wina tego katalizatora,a raczej jego braku. Moze sonda jakos zle dawke odczytuje...Sam juz nie wiem...
  
 
Przydalo by sie jechac na diagnostyke jest gosciu w koszalinie jak by cos na ul Zwyciestwa przy lidlu,za sklepem motoryzacyjnym jest warsztat gosciu jest ok zna sie na rzeczy
  
 
panowie jaki silniczek krokowy to mogą być świece albo przewody silniczek to by falował na wolnych obrotach a nie szarpał świece sprawdź
  
 
Dzieki za rade. Pojade i tak na komputer tez do koszalina ale do BOSCHA na Gnieznienska. Wczesniej jak mialem BMW 7 to tam ja servisowalem. gosciu jest spoko,wg. mnie super oblatany w BMW i komputer ma do BMW a nie tylko samego KTSA. Jedyna jego wada ze jest piekielnie drogi

- A co dos siwoec to zaraz bede zmienial...Kupilem NGK N*20 typ BKR 6 EK. Byly tez inne drozsze - ale mowia ze te sa dobre. Jak uwazacie...?
  
 
Cytat:
mimo wszystko wyglada na siliniczek krokowy ,wystarczy raz zalac beznadziejne paliwo i wystarczy ,milem juz tak pare razy tankowanie na diwnych zankach


Nie ma to żadnego wpływu napewno nie na silniczek krokowy

Cytat:
panowie jaki silniczek krokowy to mogą być świece albo przewody silniczek to by falował na wolnych obrotach a nie szarpał świece sprawdź


To najbardziej prawdopodobne albo świece albo kable wysokiego napięcia ale zacznij od świec

Cytat:
.... W 100% BEZWYPADKOWE i sprawe ....


coś tu nie gra
  
 
Cytat:
2007-11-03 11:53:32, Gregi83 pisze:
coś tu nie gra



--usterka pojawiala sie niedawno.(3 dni temu) Jak widac chce ja usunac i wymieniam wszystko na nowe. Zatem bedzie sprawne - nie ma lipy

- A co do tych swiec co pisalem to myslicie ze bedzie ok..? Dobre kupilem..?
  
 
- poszperalm w necie i wydaje sie ze siwiece beda ok. Zaraz je zmienie i zobaczymy efekty...Ale i tak mysle ze przejade sie i podlacze BMK`e pod komputer - zobaczymy co i jak...

Ps. jezdzi z was moze ktos na tych NGK..jakie macie o nich zdanie..?
  
 
- poszperalm w necie i wydaje sie ze siwiece beda ok. Zaraz je zmienie i zobaczymy efekty...Ale i tak mysle ze przejade sie i podlacze BMK`e pod komputer - zobaczymy co i jak...

Ps. jezdzi z was moze ktos na tych NGK..jakie macie o nich zdanie..?
  
 
- Wlasnie wymienilem swiece..no i dalej du.... jest jak bylo
  
 
jeszcze przewody i jeszcze zobacz gume miedzy przepływką a kolektorem może łapie lewego powietrza

[ wiadomość edytowana przez: seba27 dnia 2007-11-03 15:15:31 ]
  
 
- Przewody..jakie konkretnie masz na mysli...?

No nic w pon jade na komputrr podlacze i zobaczymy co wyjdzie...oby cewki..Ale nic.Narazie nie bede grzebal. Raz grzebalem ze sztelbergiergiem w mojej BMW 7 i nic mi to nie dalo. Pojechalem na komputer i godciu ustawil go w 5 min. A ja zmarnowalem z 2 tyg i 300zł. Wiec tym razem podlacze i zobaczymy. Napisze co wyszlo. ale dzieki za rade. Bede mial na uwadze wasze sugestie.Dzieki
  
 
Kurcze ale napisalem..oby NIE CEWKI...
  
 
Panowie w M52 niema kabli wysokiego napięcia!! są CEWKI!! sprawdz se rezystancje uzwojenia wtórnego na każdej cewce! jak nei wiesz jak to weź se miernik uniwersalny ustaw na ohmomierz i zetknij dwa zewnętrzne piny cewek pokoleji! powinno być ok 0,8 ohma!
pzdr
  
 
- A niewiecie moze czy takie e bledy, jak jakies przepiecia i inne usterki w tym na cewkach wyjda na komputerze...?
  
 
sonda napewno, cewki chyba też ale głowy niedaje ! najlepiej poprostu jechac i zapytac! niema sensu wymieniać w ciemno!
  
 
Totez wlasnie zamierzam zrobic. Bezwzglednie trzeba podlaczyc pod komputer.
  
 
Ja mam to samo w 318 na zimnym (jeszcze mocniej jak jest zimno w zimie) dlawi sie i przydusza nie chce jechac po rozgrzaniu jest ok
Jestem ciekaw
  
 
Wymień uszczelkę pod pokrywą zaworów, łącznie z "okularami" w środku, kupisz je w komplecie z uszczelką.
NR 3
U mnie pomogło. Jeśli nie pomoże to stawiam na cewki.
Pozdrawiam