Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Asior 306 HDI XS Sport Wronki | 2007-11-21 00:47:15 w skrzynce od strony kabiny masz 2 białe przekazniki (krotkie i długie), po prawej krotkie, po lewej dlugie (o ile sie nie myle), prawdopodobnie masz styki zapieczone i cos nie laczy, ew zamien te 2 przekazniki ze soba i bedziesz widzial czy jest jakas reakcja. |
Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2007-11-21 01:41:08 Skrzynka przekaźników potrafi w Essim tak samo uprzykrzyć życie jak zespolony... przekonał się nie jeden. |
Asior 306 HDI XS Sport Wronki | 2007-11-21 10:11:40
na okolo bezpiecznikow masz miejsce na wlozenie sriubokreta (płaskiego), wkładasz, lekko podważasz i całe oprawki z bezpiecznikami wychodzą do góry, innej opcji nie ma, bo z kabiny przechodza tylko przez sciane grodziową przewody i wchodzą do skrzynki od spodu. |
Lachu8v Ford ESCORT XR3i Kraków | 2007-11-21 11:50:34 awaryjnie mozna zrobic mostek od przekaznika dlugich i mozna jezdzic do czasu usuniecia awarii- |
nowypn Sympatyk FEFK Ford Escort MKIV, Fo ... Górki/Sztum | 2007-11-21 22:38:03 Witam
Jak najbardziej dobrze dedukujesz a dokładniej to sprawdź jeszcze czy masz napięcie na bezpieczniku to bedziesz wiedział czy uszkodzenie leży miedzy aku a bezpiecznikiem czy między bezpiecznikiem a przekaźnikiem.Oczywiście napięcie mierz między bezpiecznikiem a masą. Pozdrawiam |
nowypn Sympatyk FEFK Ford Escort MKIV, Fo ... Górki/Sztum | 2007-11-22 08:11:52 Witam
Załączanie świateł za pomocą przekaźników zasadniczo składa sie z dwóch obwodów plusowych a mianowicie z obwodu silnoprądowego(akumulator,bezpiecznik,styki prądowe przekaźnika,żarówka)i obwodu sterującego(akumulator, przełącznik, cewka przekaźnika).Zasada działania przekaźnika polega na tym,że po podaniu na cewkę napięcia sterującego styki tego przekaźnika zostają zwarte i obwód silnoprądowy zostaje załączony.Pisze obwód silnoprądowy bo stosunek prądu płynącego w tym obwodzie do prądu w obwodzie sterowania jest kilkakrotnie większy. Pozdrawiam |
Asior 306 HDI XS Sport Wronki | 2007-11-22 10:52:26
wg zasad ogólnej elektryki, bezpiecznik powinien byc na poczatku układu (od strony aku) wiec najpierw masz na drodze bezpiecznik a dopiero pozniej instalke w srodku, przekazniki i swiatła.......... imho jakis wtyk od spodu w skrzynce nie laczy albo sie upalił |
kolo_net Escort 1.8D '89 Legnica | 2007-11-22 18:51:33 witam
dzis troche pomierzylem miernikie skrzynke bezpiecznikow i to co zanotowalem przedstawiam na rysunku - pomiar polegal na sprawdzaniu gdzie jest obieg w instalacji - nastepnie podlaczylem wszytko opruch bezpiecznikow i spawdzalem gdzie pojawi sie napiecie,na rysunku zaznaczone kulkiemNapiecie pojawialo sie dopiero po wlaczeniu przelocznika zaspolonego. Bardzo prosze o komentarz do rysunku o podanie zasady dzialania tekiego przekaznika "gdzie prad wpada gdzie wypada" i jak do tego podejsc gdzie co zmierzyc aby wylapac usterke dlaczego na bezpieczkigu od siwatel drogowych wciaz nie ma napiecia?????? Te dwa kwadraty na gorze to oczywiscie przekaznieki swiatel: po lewej dlugie po prawej krotkie schemat [ wiadomość edytowana przez: kolo_net dnia 2007-11-22 18:57:24 ] |
kolo_net Escort 1.8D '89 Legnica | 2007-11-22 23:43:21 Drogi DoktorzeB na poczatku bardzo dziekuje za szkegolawa i konfretna odp, ktora mi duzo objasnila jak dziala owy uklad.
Podsumowujac Twoja wypowiedz postanowilem wszytko przedstawic na kolejnym schemacie schemat 2 prosze o potwierdzenie czy dobrze rozumuje i czy na takiej zasadzie dziala ten przekaznik?? od razu nasuwa sie pytanie czy na jednym z dwoch grubych stykow na przekazniku napiecie jest non stop a na drugim pojawia sie w momencie zwarcia(praca cewki)?? i ostatnie pytanie czy faktycznie wystepuja tam dwa obiegi czy to jest jeden i ten sm prad wykorzystany?? pozdrawiam i licze na pomoc [ wiadomość edytowana przez: kolo_net dnia 2007-11-22 23:43:44 ] |
porter Sympatyk FEFK Escort 1.6 16v MK VI ... Opole | 2007-11-23 15:36:09 Zachować schematy nadwornego kreślarza |