Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Cromm TOYOTA MANIAK Toyota Corolla CE-11 ... malopolska | 2008-11-16 08:26:25 pompa hamulcowa ?? |
bandibart Szczecin | 2009-01-24 12:24:06 Witam, moim zdaniem serwo pod pompką do wymiany. Daj znać czy już po diagnozie/naprawie - mam identyczny temat w dwóch innych Toyotach. Epidemia! |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2009-01-25 11:49:52
Serwo absolutnie takiego efektu nie daje.Pedal moze byc twardy. Serwo ma membrane sprezyne i sztywny popychacz tam niema sie co sciskac czy kurczyc. Wiele modeli Toyoty natomiast ma pewna specyfike dzialania ktora np mnie doprowadza do furii ale tak jest i koniec,tak to zaprojektowano i tak dziala. W niektorych modelach Avensis diesel jak doslownie 3-4 razy nacisniemy hamulec to przestaje dzialac lub wyraznie slabnie np podczas podjezdzania w korku z gorki. Albo niektore Raf i LC naciskajac b powoli hamulec zjedziemy az do podlogi.Jest to wkurzajace ale hamulec dziala blokujac kola juz na poczatku skoku pedalu tym niemniej to ze mozna go wbic do podlogi nie sprawia najlepszego wrazenia.podczas jazdy jest to niezauwazalne w obydwu przypadkach gdyz nikt nie hamuje tzw pulsacyjnie w aucie z ABS,i nikt tak dlugo nie dusi na hamulec bo auto dawno sie zatrzyma....ale na postoju mozna sadzic ze to jest usterka.Wiem to najlepiej bo za pierwszym razem 5 lat temu przekopalem gruntownie uklad hamulcowy w aucie po wypadku ,pozniej sprawdzilem w innym aucie i jeszcze innym i w kazdym bylo tak samo...pedal ladowal w podlodze jakby sie zapadal w bagnie. Nie twierdze ze w tym przypadku nie ma usterki bo bym musial ocenic czy to jest norma czy moze juz usterka,ale cos takiego wystepuje w Toyocie i nie kazdy o tym wie ,a niektorzy tego nie zauwazaja albo zauwaza po jakims czasie. [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2009-01-25 11:54:37 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2009-01-25 12:04:51 Podejrzewam ze powodem zjezdzania pedalu jest fakt ze serwa sa bardzo mocne a uklad posiada tzw akumulator cisnienia jest to cylinder z tlokiemmembrana z jednej strony jest gaz a z drugiej plyn hamulcowy. Naciskajac powoli na hamulec po osiagnieciu cisnienia w ukladzie ktore jest uwazane za maxymalne,nadmiar plynu zostaje przecisniety do akumulatora.
Natomiast w kazdym D4D na biegu jalowym po nacisnieciu pedalu 3-4 razy zapala sie kontrolka czerwona informujaca ze wlasnie wypompowales cale wakuum z ukladu wspomagania. |