Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
faownik81 Miłośnik FSO FIAT CC / 900 Pionki | 2008-02-19 09:14:52 Olo napisał :
"ZF ma przełożenie 14.5:1, JCK 15.2:1 czyli JKC ciut lżej sie kręci, ale ZF jest bardziej bezpośredni. JKC także ma łatwiejsze w montażu przewody do pompy. Pasek do JKC ma długosc 780mm, do ZF 800 (800 to od malucha - dostępny wszędzie) Kąt skrętu kół dla JKC w/g danych technicznych jest mniejszy. Nie widziałem jak działa ZF, myślałem ze te "ciut" jest znaczące ale jeśli kiera powinna chodzić jednym paluszkiem do dołączam sie do wątku |
MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2008-02-20 18:24:39 Przede wszystkim sprawdź jaki masz typ wspomagania. JKC rozpoznasz po dodatkowej chłodnicy oleju hydraulicznego umieszczonej przed chłodnicą cieczy (spróbuj zajrzeć za atrapę chłodnicy i zobaczyć czy nie ma tam takich dwóch metalowych rurek średnicy mniej więcej 10 mm). Nie wiem, co dla Ciebie jest "opornym" działaniem wpomagania. Ja mam dwa Polonezy z tego samego rocznika. Jeden ma wspomaganie JKC z chłodzeniem oleju a drugi ZF bez chłodzenia. Rzeczywiście JKC kręci się jednym palcem bez żadnego problemu. W ZF wspomaganie działa nieco mniej wydajnie, ale za to daje lepsze wyczucie przy większych prędkościach. Uważam, że jeśli w Twoim samochodzie kierownicą da się kręcić lekko to wcale nie musi być usterka wspomagania. Zobacz najpierw jaki typ wspomagania ma Twój znajomy. Jeśli to ZF i różnica jest wyczuwalna to dopiero wtedy szukaj usterki. |
muminek1987 polonez caro plus Sosnowiec | 2008-02-20 22:30:45 koledzy dziekuje za porady...doszukałem sie oznaczen.. okazuje sie ze mam przekładnie ZF... musiałem niestety troszke czasu poswiecic by doszukac sie oznaczen bo niestety po konserwacji podwozia wszystko znikło hehe... tzn po oskrobaniu okazało sie ze jest... co najsmieszniejsze na korku od zbioriczka wyrownawczego mam napisane co innego niz na przekładni.... to mnie troszke zdziwiło.... ale pozneij pojechałem do znajomego mechanika i okazało sie jednak faktycznie ze ZF to moja przekładnia...co najciekawsze mechanik powiedizał ze płyn jest dobry.. ze szukał by przyczyny gdzie indziej... i to mnie niestety troszke zmartwiło... bo moze byc do wymiany pompa ;/ tak jak on to powieidzał lub moze tez moze byc niby przez drazki fakt faktem mam wybite drazki.. tzn niedawno sie wybiły.. ale wspomaganie dizała jak działało... i gdzie szukac problemujavascript: x()
zrobiłem tez tak jak mowił nam kolega by podniesc koła i skrecac kołami w jedna i w druga strone...kierownica chodzi płynnie niema zadnych zaciec co sie tyczy zgrzytow to raz na jakis czas sie jakis pojawi... czy to moze byc przez to ze tak ciezko chodzi..nieeiwme juz sam..niby wszytsko jest ok a jednak cos jest nie tak....javascript: x() ehhh... |
Mebig Miłośnik FSO Peugeot 307 Poznań | 2008-02-22 00:17:50 Pamiętam że kilka razy miałem podobnie a winą był wspornik po prawej stronie, wystarczyło napchać smaru do środka i wszystko zaczynało działać tak jak powinno |
eFeSOwiec Miłośnik FSO FSO Polonez 2000 Warszawa | 2008-02-22 08:46:55
Kiedyś kiedy ojciec jeszcze jeździł Fiatem 125p, mięliśmy taką sytuację, że szlag trafił wspornik. Kierownica chodziła ciężej niż zwykle (pomimo, że założona była mała kierownica z malucha), a ponad to przy skręcaniu słychać było zgrzyty. Było testowanie na sucho - czyli z podniesionym przodem i padło właśnie na ów wspornik. Po wymianie jak ręką odjął |