Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
PSTRUS Warszawa | 2008-04-14 20:06:23 Po takim opisie problemu proponuje udać się do mechaniora |
tomtu PRIMERA GT łódź | 2008-04-14 20:19:30 |
pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-04-14 20:55:01 teraz chcesz sam rozrząd zrobic i potem naprawiac silnik? bo nie zrozumiałem-głowice i tak trzeba bedzie raczej sciagnac. |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2008-04-14 21:03:15 No coś czuję, że jakiś mechanik się uraduje. |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2008-04-14 21:17:44
Buahahahaha |
rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2008-04-14 21:44:12
Na h....ci odsuwać wspomaganie skoro jak zrozumialem chcesz tylko wymienic uszczelniacze ??? Jedynie jak wymeiniasz pompe wodną to trzeba wspomaganie wykrecic bo inaczej nie odchylisz blachy osłonowej od strony bloku silnika...Wtedy najpierw spuszczasz caly olej z ukladu wspomagania w najnizszym punkcie węza pod chlodnicą a pozniej rurki przy samej pompie i na koncu samą pompe... Jesli tylko chcesz regulowac pompą pasek rozrzadu to nie trzeba ci nic rozpierd....c tylko odkrecasz lekko 3 srubki na pompie wodnej, tak zeby ci woda nie kapala - bierzesz kawalek rurki i waląc młotkiem pokrecasz na tyle zeby znaki na napinaczu sie zrównały... Echhh...z tego co widze to dzieci z tego biznesu nie będzie |
pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-04-14 21:46:12 jak juz te wałki wyjmiesz sam to i z uszczelniaczami sobie poradzisz
|
rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2008-04-14 21:55:11 Jeszcze raz OWCA napisze ci jak baran owcy:
Sciagasz obudowe i kolo wspomagania to chyba wiesz... Jak chcesz dobrze widziec oznaczenia na kole pasowym na tym na samym dole to mozesz odkrecic je sobie ale to nie jest konieczne bo na obudowie takiej polokraglej masz taki wystający dzyndzel i do tego naprowadzasz naciecie na kole pasowym (idealnie sie nie zgrywają ale ok 1-2 mm) - jak sciagniesz obudowe i ustawisz znaki to zapamietasz gdzie co i jak i mozesz se wlasne znaki namalować i w ogole sam pomyslec zebys pozniej to w kupe poskladal....(nie znam twojej kumacji mechniorskiej) Jak napisalem wczwsniej nastepnie luzujesz 3 srubki na pompie kluczykiem imbusowym walniesz conieco nie pamietam w ktora strone pretem i mlotkiem i zluzuje ci sie caly pasek. Teraz odkrecasz np rolke paska i pasek wisi se luzem a ty wyczyniasz z głowicą cuda wianki wedle uznania... Z powrotem nakladasz wszystko jak Bóg przykazał łącznie z rolką i ustawiasz znaki na kołach - zakladamy ześ ustawił to znowu krecisz pompą (rurka i mlotek) na tyle zeby na napinaczu te dwie strzalki sie pokryly... Krecisz teraz sobie 2 obroty kolami i sprawdzasz pokrycie znaków i strzalki na napinaczu - jak żeś zje...ł to poprawiasz i tak do usranej śmierci.... Robota prosta jak drut |
pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-04-14 22:13:52 uszczelniacze da rade w dwie osoby wymienic-samemu ciezko
ten opis o półstożkach mnie rozwalił--co za skomplikowany przyząd ma ten mechanik |
rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2008-04-14 23:38:34
wszystko jest jasne i bardzo proste tylko musisz sam obejrzec sprawe - pompa ma takie wglebienia i wzmocnienia takze zobaczysz z daleko o co chodzi.... kolo pasowe jest odkrecalne 0,5 metrową wajchą + 5 bieg i osoba ktora naciska hamulec bo inaczej kola beda ci sie w miejscu krecily tak srubka jest zapieczona -> testowalem po poprzednim wlascicielu... |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2008-04-15 00:11:40
...dla owcy amatorki..prawie tak jak transplantacja serca... |
netpro Nubira 1,6 SX (sedan) Jelenia Góra | 2008-04-15 00:37:52 Ja nie wyciagalem pompy wspomagania, tylko odkrecilem poduszke silnika i pompa ladnie odeszla, no i trzeba pamietac, ze kola rozrzadu sa rozne z oznaczeniami E (wydech) I (dolot).
Jedyny problem jaki mialem, to ze pompa wody nie chciala za ch**a wyjsc (ani drgnela), po wielu probach, mekach, zdjelismy przewod wodny z tylu pompy i wkladajac dlugi pret przez lewe nadkole wybilismy ja |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2008-04-15 09:03:36 Czy ktoś może mi wytłumaczyć co kolega o-w-c-a chce zrobić?
Jakoś nie kumam nic z opisu. Niby pasek a pisze później o oleju... Ech, idę zrobić sobie kawę, może później przeczytam to i załapie |
o-w-c-a Wieliczka | 2008-04-15 19:25:09 hmm co do niejasnoci w temacie celu moich prac - chce rozpiac rozrzad, wywalic walki rozrzadu i zawiesc auto w takim stanie zeby zostaly mi wymienione 4szt uszczelniaczy na jednym cylindrze ktory bierze olej. Nie wiem czy faktycznie wina lezy po stronie uszczelniaczy, ale tak mnie poinformowano, a jest to zabieg tanszy niz wymiana pierscieni wiec wole od niej zaczac. Auto rozkladam i skladam sam bo mechanik za taka czynnosc wezmie ok 300zl - on wymienia tylko te wspomniane 4 uszczelniacze bez zdejmowania glowicy.
Wole to jeszcze sprawdzic bo zarowno pierscienie jak i uszczelniacze byly niedawno robione, pierscienie o dziwo wyglada ze trzymaja kompresje bo na cieplym byla wartosc 10,5 a po ok 12h odsatania 10,3 na cylindrze bioracym olej. Niestety na cieplym mierzylem po odstaniu ok 30 minut z otwarta maska bo nie chcialem odkrecac rozgrzanych swiec bo ponoc sie nie powinno, a mocne dymienie wystepuje po dluzszej pracy na wolnych... - niewiem czy przyniesie to rezultat ale chce wybadac Co do moich dylematow to jak znam zycie to pewnie sruby pompy wody sie juz "zrosly" z reszta auta i ich nie odkrece, a zalaczam fotke aktualnego mojego ustawienia napinacza - tak ma byc? FOTKA [ wiadomość edytowana przez: o-w-c-a dnia 2008-04-15 19:28:20 ] |