Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Adam4302 Klubowy Weteran Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2006-07-01 13:59:40 Nie baw sie, nie warto, kup nowy, bo nie kosztuje aż takiego majątku, załóż i ciesz sie przez następne 10 lat. ----------------- czasem tu zaglądam |
Raff Espero 1.5 16V Gdynia | 2006-07-02 11:02:49 Ok, dzięki za rady, chyba więc kupię nowy. Rozumiem, że to za 80 zł to cały przełącznik? Czy tylko ten mechanizm w środku kolumny kierownicy?
Pozdrawiam Raff |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2006-07-02 11:18:33
A co to jest " mechanizm w środku kolumny " ?? Kpl przełącznik świateł to "dźwignia" wraz z zespołem styków , kosztuje właśnie ok 70-80zł. Jeśli będziesz kupował to najlepiej zdemontuj wcześniej uszkodzony przełącznik i zabierz do sklepu. Problem w tym że są min. 2 rodzaje....(elektrycznie identyczne) , mają innny kształt dźwigni!- jedne są jakby gięte, drugie prawie proste....nie są zamienne ! (jak się uprzesz to możesz wprawdzie zdemontować lub zdemolować obudowę kolumny kierowniczej i "siem da" ...Lepiej jednak się NIE upieraj |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-07-02 12:00:43
OOoo tak! To zależy od tego, czy masz kierownice z poduszką czy bez. Jeśli masz poduszkę to kierownica jest bardziej odsunięta od deski, więc przełączniki muszą być bardziej nagięte ku kierownicy, by kierowca mógł ich dosięgnąć palcami trzymając ręce na kierownicy. Przerabiał to Andi_K który założył sobie poduszkę i okazało się że przełączniki są dziwnie daleko |
Hornblower Ford Focus Krosno Odrzańskie | 2006-07-02 23:02:26 Przerabialem to juz dwa razy. Podstawowy problem to stan instalacji. Mnie lekko zalamal siekabel idacy do przelacznika. Efekt byl taki ze plecionka (przewod) przestala byc jednolitym kablem tylko w jednym miejscu kazdy cienki przewodzik byl osobno.
Z tego to powodu bardzo grzala mi sie kostka i wytapial styk. Proponuje zatem wymienic przelacznik i zainteresowac sie szczegolowo stanem kabli przed kostka. Nie powinno byc zadnych sladow upalenia, zbrazowienia izolacji czy ubytkow izolacji. Jesli cos takiego wystepuje to najlepiej wyciac stary przewod, wstawic odpowiedni nowy a polaczenie lutowane zabezpieczyc koszulka termokurczliwa. |
Walus Lani + najlepsze aut ... Gdansk/Plock | 2006-07-03 08:58:20 W razie czego to mam niepotrzebny nojka przełącznik do kiery z poduchą (też się naciąłem na ten myk), który mogę "odstąpić". |
Hornblower Ford Focus Krosno Odrzańskie | 2006-07-04 16:24:07 Moze by tak skonczyc temat w jakis rozsadny sposob bo zawsze jest tak samo.
Ktos pisze: "cos mi sie dzieje..................... Inni podpowiadaja: "zobacz to................czy tamto Wszystko fajnie, ale zadnego podsumowania. Tak jak i w tym przypadku. Cos sie komus dzialo - ktos cos poradzil -........... i koniec. W sumie nie wiadomo co sie stalo. Czyli nie ma zadnych wnioskow z dyskusji. Nic z tych dyskusji nie wynika. Tematy sie powtarzaja bo ludzie szukaja w wyszukiwarce ale nic konkretenego tam nie znajduja. Ciekawe jest to ze najdluzej sie ciagna "dyskusje akademickie" - o polityce, o moderatorach, o tym ktore auto jest lepsze itp. Moze by tak "do rzeczy"? |
Raff Espero 1.5 16V Gdynia | 2006-07-04 19:06:27 W takim razie zdecydowałem, że kupię ten przełącznik, znalazłem jakieś oferty na Kimoto czy Akwimat, zaznaczę, że do samochodu bez poduszki. To tyle. Przy okazji wymienię przewody WN, choc po lekturze forum nie mam pojęcia, które są dobre: Janmory, Sentechy, "oryginalne", z Ełku... Wezmę, co dają, czyli coś z powyższego.
Pozdrawiam Raff |
JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2006-07-04 21:39:54 |I to jest prawidłowe zakończenie wątku. |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2006-07-04 23:04:43
OOoo NIE!...Przykro mi Robercie ale tą razą nie masz racji W naszym przypadku niezbędny byl właśnie "odgięty" przełącznik i mocno Cię zawiodę ....Nie do kiery z poduchą , nie mamy nawet regulacji kierownicy więc zupelnie nie w tym rzecz Podpowiem: na przełączniku jest wytłoczonych 6 różnych numerów katalogowych...przy właściwym konkretnemu typowi jest po lewej taki znacznik "trójkącik" i tylko tym się nalezy kierować (albo identycznością z wymontowanym oryginałem) Bardzo Konkretna Podpowiedź nr 2 (real foto "mocno giętego"): Raff ...i jeszcze dodam że gdyby się uprzeć i zsumować opinie to można doczytać na forum iż że dokładnie rzecz biorąc NIE KUPUJ cabeli WN Sentech-a, NIE kupuje też Janmora czy Ełku ... Kup...NGK lub TESLA (te ostatnie testowałem na dwóch swoich autach z LPG oraz kilku moich Kolegach-nikt nie miał żadnych ale !) ....są to naprawdę dobre przewody i w zupełnie przyzwoitych cenach (jeszcze nie kosmos jakiś jak różne pseudo cudowne , sportowe czy jakieś tam pięknie nazwane) Pozdrowionka!! ...i to jest prawidłowe zakończenie wątku Panie Królik |
JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2006-07-04 23:27:29
Oooooo przepraszam Kolego B1.Odnośnie prawidłowego zakończenia wątku,chodziło mi o to,że Raff stwiedził,że kupuje nowy, a my nie musimy się domyślać epilogu |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2006-07-05 00:10:36
Oooo to ja Przepraszam Kolego Króliku równiesz ...w świetle Twoich niedawnych wypowiedzi w materii konkreto wątkowej widać nieopatrznie odebrałem tęże Twojom aktualnom jako podobnom P.S. jak widać nie tracisz kondycji ....czyżbyś nie wstawał w nocy po kilka razy ?? ... Pozdrowionka |
JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2006-07-05 00:18:07
Takie OT: Kubuś wykonuje 3 podstawowe czynności:je,śpi i sra .Do żadnej z nich nie jestem potrzebny,więc nie wstaję |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-07-05 00:53:24
w espero występowały 3 rodzaje przełączników świateł: 96192084 (wycofany w styczniu 95 roku, czyli ma go w klubie chyba tylko jedna osoba która ma esperaka sprzed liftingu) n 9621399 od stycznia 95 roku dla wersji bez opcji AJ3 96215551 dla wersji z opcją AJ3. AJ3 to kod poduszki powietrznej Regulacja kierownicy nic tu nie ma do rzeczy to mówi katalog. Andi_K zamontował sobie kierownicę z poduszką i nie sięgał palcami do dźwigienek, regulację miał wcześniej, dźwigienki musiał zmienić na te bardziej przygięte. to mi powiedziały oczy [ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2006-07-05 00:56:33 ] |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2006-07-05 01:42:24
No to je czarna magia...sie mi wydawa że musi o inkszych rzeczach myślimy.... Po zastanowieniu dochodze do wniosku, że i ten i drugi przypadek jest "gięty"...i to dosyć wyraźnie ...różnią sie jedynie "profilem gięcia". Wcale się nie upieram że regulacja ma tu coś do rzeczy ...sugerowałem się tylko opcją i innym rodzajem osłon kolumny ale bez dawania tego za przykład przecie...to mówie ja Chciałem głównie zademonstrować jak precyzyjnie określić nr katalogowy tego dinksa ...wcale niełatwo było się domyśleć tak od razu ... No ale przynajmniej polemika poszerzyła nasze wiadomości ...no i jak rzadko ostatnio na forum...czysty Konkret Dziękuję i Pozdrawiam b1 |
Andik Klubowy Weteran VW B51.9TDI,MK32.0TDCi Szczecin | 2006-07-05 08:05:35
Teee...Robertos...prosze mi tu glupot nie pisac i kolezanki i kolegow w blad nie wprowadzac!! Andi_K zmienil kiere,ale przelacznikow do tej pory niee ...i siegam palcami do przelacznikow, z tym ,ze sa rzeczywiscie troszku dalej niz byly moze ktos z mniejszymi lapkami (np. skosnookie mordki) mialby problem ,ale ja nie mam !! pozdrowionka |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-07-05 08:55:02
domyślam się że paluchami swoimi wszedzie sięgasz, a celowo naspisałem że nie dosięgasz aby zobrazować problem. Bogdan - masz rację, oba rodzaje przełączników są nagięte, przy czym dla wersji z poduszką bardziej |