Szarpie mi Carina e podczas jednostajnej jazdy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czasami podczas jazdy :gdy jade ze stałą prędkością zaczyna lekko szarpac ,gdy zacznę wtedy przyspieszac auto nie szarpie , ale mam wrażenie ,że nie ma pełnej mocy. Objaw ten ustępuje czasami gdy delikatnie przycisnę gaz i jade jakiś czas : auto lekko przyspieszaa i nagle jak dostanie kopa. No i trzeba popuscic gaz bo pedzi na zatracenie . Zjawisko to wyśtępuje na bęzynie i na gazie (wtrysk gazu). Silnik 1.8.Strasznie mnie to wnerwia . Czy ktoś mi pomoże?
  
 
zacznij od sprawdzenia świec i przewodów wysokiego napięcia.
  
 
ja bym stawiam na przewody wysokiego napięcia. jak się zdecydujesz i będziesz chciał kupić polecam tylko oryginał. Dla pewności spróbuj jeszcze w nocy zajrzeć pod maskę i daj troszkę gazu być może będzie widać uciekającą iskrę z przebicia np. kabli WN.

[ wiadomość edytowana przez: cesar dnia 2007-04-15 13:12:23 ]
  
 
Od kiedy masz samochód? Jakie świece są wsadzone i jaką mają przerwę. czy były wymieniane kabel kopułka i palec rozdzielacza. Od kiedy masz instalację gazową. Samochód ma silnik leanburn czy zwyły??
  
 
Silnik ten założyłem zimą (anglik na ubogą miesznkę).Gdy jechałem autem ,który kupiłem na części (silnik) to również lekko szarpało. Nie sprawdzałem świec ani aparatu , ani przewodów.
Po założeniu tego silnika wymieniłem instalację gazową na wtrysk gazu (stag). Podczas ustawiania mapy zaobserwowałem ,że silnik ten rysuje mi dwie różne mapy tzn: 1 mapa jak nie szarpie i gdy szarpie 2 mapa (czasy wtrysku krótsze) Pomyślałem silnik na ubogą mieszankę więc tak ma byc. Miałem kłopot z ustawieniem tego gazu , ale nie pozwoliłem by silnik wchodził w 2 stan i jakos wyszło. Co z tego szarpanie pozostało.Nie ma znaczenia czy jest deszcz czy nie ma (wilgotnośc). Może to jakiś czujnik? Spotkałem w internecie ten sam problem ,ale nie było odpowiedzi.Silnik 7A-FE rok 1996. A jeszcze w silniku padł zaraz po założeniu wtryskiwacz (wymieniłem na ten ze starego silnika ,który padł 4A-FE - normalny.
  
 
Miałem ?? podobny problem z tym samym silnikiem 1,6 4A-FE z ubogą mieszanką. Jak kupiłem samochód rzadko poszarpywało przy prędkości obrotowej 2000-3000 przy delikatnej jednostajnej jeździena 4 lub 5. Zagazowałem samochód (sequent 24 brc) do regulacji instalacji wymienione zostały przewody WN kopułka i palec rozdzielacza no i świece ale nie na oryginalne tylko ngk BKR6EYA (od zwykłego silnika bez leanburn) przerwa 0,8. Objawy szarpania (u mnie było to rzadke) znikneły, ale chcę zmnienić świece na oryginalne świece platynowe i zmniejszyć przerwę z 1.3 na 1.2 i jeśli wtedy będzie ok to będe uważał że wszystko jest dobrze. Moja carina to kombiak i myślę że czasem drgania z zawieszenia sprawiają wrażenie że coś przerywa (wciskałem wtedy sprzęgło a samochód nie przestawał delikatnie drgać) szczególnie jak droga ma niewielkie nierówności poprzeczne. jak niedawno założyłem świece, z którymi zakupiłem samochód (oryginalne platynki denso przerwa 1.3 ale z przebiegiem 110tyś na karku) to dopiero zaczeło telepać tak jak u Ciebie czyli tylko jak się delikatnie przyspiesza. Czyłem wtedy że bez wątpienia to silnik, jak wróciłem do tych nowych ngk to wszystko wróciło do normy. Więc może to świece masz już zajechane. Ma moich starych platynkach gazownicy nie byli w stanie dobrze wyregulować gazu. Ostatnio trochę się turlałem po Polsce i Toyocina spaliła średnio 7,5 gazioru. wiec chyba nieźle. Dam znać co się dzieje jak zmienie świece na platynowe oryginały. pozdrawiam
  
 
Miałem podobny problem w mojej carinieE 1,8 7A-FE uboga mieszanka
Szarpania i znaczne spadki mocy pojawiały się przy jednostajnej jeździe po płaskim oraz przy wjeżdżaniu pod górę czy wyprzedzaniu, gdy potrzeba było więcej mocy.
Po wymianie regulatora podciśnieniowego przepustnicy szarpanie ustało. Auto zagazowałem, wymieniłem świece na NGK BKR6EP-13 oraz przewody WN (sentech). Spadki mocy się zmniejszyły (co czuć przy wjeżdżaniu pod górę). Jednakże według mnie jeszcze nie jest tak jak powinno być i przymierzam się do wymiany kopułki i palca. Obawiam się że może być coś nie tak z czujnikiem położenia przepustnicy lub (co gorsza) czujnikiem LB, ale zobaczymy.

[ wiadomość edytowana przez: jacfor dnia 2007-04-30 23:35:08 ]
  
 
Dziekuję za podpowiedzi. Po wymianie świec na platynowe jest jeszcze gorzej. Moim zdaniem jest coś nie tak z czujnikiem spalania stukowego. Tak mi się wydaje. Może ktoś miał podobny problem. Proszę o pomoc .
  
 
Może to zabrzmi głupio troche ,ale miałem ten sam probelm w Fiat Panda 1.1 LPG firmowym i pomogła regulacja zaworów. Gaz zrobił swoje niestety. Regulacja zaworów i zero szarpania przy stąłej prędkosci
  
 
Przy problemach z czujnkiem spalania stukowego powinno wywalać błąd tego czujnika (nie pamiętam kodu). Sprwadzałeś migawkowe kody błędów komputera wtrysku??
  
 
Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie przepustnicy?? Chodzi mi o "kabelki" i co tam powinno się z elektroniki sprawdzać.
  
 
Niestety mam to samo w Avensis 98 1.8. Auto jest zagazowane, a co ciekawe szarpanie wystepuje tylko na benzynie. Jestem bardzo ciekawy przyczyny...
  
 
W silnikach z systemem leanburn takie szarpanie może być spowodowane zsunięciem lub uszkodzeniem przewodów podciśniewiowych lub osprzętu otwierającego klapki w kolektorze dolotowym. Patrz link ostatnie zdjęcie kolektora:

http://moto.allegro.pl/item190575778_kolektor_ssacy_toyota_carina_e_93r_.html

pozdrawiam
  
 
Wszystko mogę zrozumiec, ale powtarzam , że czasami jest OK ,a czasami szarpie. Moim zdaniem silnik dostaje za mało paliwa kiedy szarpie. Dlaczego dostaje za mało paliwa nie wiem. Wszyystkie przewody gumowe są dobre. Nie ma błędów w komputerze, poza tymi ,które sam sprokowałem. Czujnik podciśnienia i temperatura powietrza (odłąnczałem wtyczki) . U mnie szarpie tak na benzynie jak i na gazie bo mam instalację gazową z wtryskiem gazu (komputer samochodowy ustala dawkę gazu). Gdyby była starsza instalacja to by nie szarpało (Prawdopodobnie). Czy może ktoś pracuje w servisie Toyoty i zna odpowiedź .POMOCY!
  
 
Jest to najbardziej dziadowskie uszkodzenie jak coś się dzieje czasem. Może czasem świruje jakiś czujnik odpowiedzialny za dawkowanie paliwa: np czujnik temp. zasysanego powietrza lub czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym. Wtryski to raczej nie są, ponieważ moim zdaniem problemy pojawiałyby się równiez na gazie. Czy mierzyłeś oporność w/w czujników
  
 
Errata do poprzedniej wypowiedzi
Wtryski to chyba nie są bo wariowałby tylko na bęzynie a nie obydwu paliwach.
  
 
Wyjmij kazda ze swiec ...wiem sa nowe ,ale wyjmij je i dokladnie poogladaj porcelane na ktora nachodzi faja kabla zaplonowego czy przypadkiem niema czarnej krechy od czubka do okucia metalowego.
Jezeli masz stare swiece to poogladaj na starych,a potem poswiec lampa do srodka kazdej fajki gumowej kabla zaplonowego czy tez nie wypalila sie w gumie taka sciezka.
To dosc czeste zjawisko powodem jest stara swieca lub zaolejona faja, ale jezeli podczas wymiany nie wyskrobales tej sciezki z fajki to na nowych swiecach bedzie to samo.napisz jaki rezultat
  
 
Mozesz tez poszarpac na pracujacym silniku wiazke mapsensora ...lubi przekorodowac za silnikiem od str grodzi.
  
 
Witam ponownie. Auto nadal czasami szarpie. Wymieniłem:
Świece, przewody, czujnik temp. powietrza, czujnik podciśnienia.
Auto szarpie tylko jak jadę jednostajnie ,jeżeli przyspieszam to nie szarpie ,ale nie ma w tedy pełnej mocy. Nigdy nie zapala się kontrolka błędu.
  
 
Cytat:
2008-01-28 21:36:18, butal pisze:
Witam ponownie. Auto nadal czasami szarpie. Wymieniłem: Świece, przewody, czujnik temp. powietrza, czujnik podciśnienia. Auto szarpie tylko jak jadę jednostajnie ,jeżeli przyspieszam to nie szarpie ,ale nie ma w tedy pełnej mocy. Nigdy nie zapala się kontrolka błędu.


Jak masz gaz to moga byc wtryski zapyziale trzeba je osluchac czy klikaja metyalicznie czy glucho ,czy na przejsciuwkach instalacji gazowej od wtryskow nie zasniedzialy piny ewentualnie podgiac.
A co z palcem i kopolka?