Co to jest? w MKVII td

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam pytanko propo MKVII 1.8td
W komorze silnika przy filtrze powietrza znajduje się przekaźnik - po prawej stronie
a obok jest (no właśnie jak to się nazywa) taki wynalazek (chyba jakiś zaworek-podciśnienia?)
do którego doprowadzone są 2 dwa wężyki od spodu.
Co to robi i czy to jest normale, że na wolnych obrotach słychać
dosyć głośno takie "pykanie" (tego zaworka) nawet w kabinie.
Wydaje mi się, że wcześniej to "pykanie" nie było aż tak słyszalne, lub go wcale nie było.
  
 
Elektrozawór podciśnienia, wypnij wtyczkę i po problemie, jeśli to faktycznie pyka cały czas a nie tylko po tym jak silnik nieco się rozgrzeje.
  
 
no dobra ale z klima czy nie ten TD?
Jak bez AC to tak jak Kris mowi a jak z AC to moze to byc elektrozwor podcisnienia do zwiekszania predkosci obrotowej przy wlaczonej klinie. Ja tak mam - a o EGR'ze producent zapomnial u mnie i to mnie cieszy
  
 
Escort bez klimy.
Pyka jak się trochę nagrzeje.
Jak zwiększony jest pobór prądu np. włącze stop to pyka bardzo często.
Czy po wypięciu wtyczki nie będzie to miało wpływu na jakieś inne "rzeczy"?
  
 
Nie będzie miało wpływu, a nawet jak będzie zimny to będzie zrywniejszy, pod warunkiem że egr nie jest "zasyfiony".
  
 
Dziękuję za pomoc.
Tak przy okazji, tego EGR-a to gdzie ja zlokalizuję (bo ja za bardzo, to się nie wyznaję)
  
 
Z tyłu silnika, łączy kolektor ssący z wydechowym. Połączony jest z problematycznym elektrozaworem czarną rureczką z żółtym paskiem.
  
 
OK dzięki. będę musiał się przyjrzeć bliżej EGR-owi.