Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Backonik Szczecin | 2012-09-17 21:45:24 Dodam również, że na zimnym silniku ten hałas nie występuje, dopiero się pojawia powyżej 3/4 znamionowej temperatury silnika. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2012-09-22 16:26:56 A instalacja gazowa jest??? |
Backonik Szczecin | 2012-09-22 18:47:52 Nie, nie ma.
Na postoju już nie jest słyszalne te stukanie, tylko podczas jazdy. |
Backonik Szczecin | 2012-09-22 21:26:10 Ok.
Dziękuję Ci bardzo za tak wyczerpującą odpowiedź. Niestety dopiero jestem umówiony na 2.10 na przeglądnięcie silnika u fachmanów którzy leczą tylko Toyoty. Jakoś w najbliższym czasie, ściągnę jeszcze pasek klinowy i zobaczę czy będą te stuki wystepować. Chciałbym wyelminować wszystkie łożyska, może to one. Będę pisał jak coś już się dowiem. Dziękuję jeszcze raz. (niestety do Ciebie mam za daleko aby podjechać) |
Backonik Szczecin | 2012-10-03 19:50:30 No i dalej w sumie nic nie wiem.
Fachmani wykryli stukot w okolicy rozrządu. Więc albo łańcuch się rozciągnął, co jest bardzo dziwne bo by caly czas stukal. Ściągneliśmy pasek, wyelimonowane pozostałe komponenty które są na pasku. Ogólnie słychać stukot tylko jak silnik ma obciążenie, na luzie czy na postoju była cisza. Jak podnieśliśmy przód auta to także był słyszalny stukot, nawet jak podnieśliśmy jedną stronę auta, koło prawe stało w miejscu lewe się kręciło, stukot był słyszalny. Obroty przy jakich stuka to 1700 wzwyż. Co jest zdziwiające że na zimnym silniku jest cisza. Ktoś ma jakieś sugestie. Bigelektron - > jak by były przecieki na na uszczelce to chyba silnik by nie równo pracował?? czy nie? |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2012-10-04 02:23:47
A chcesz powiedziec ze spala ci ponaad litr oleju na 1000 i chodzi przy tym rowno i nie kopci??Ile w koncu ci spalil tego oleju na jakim dystansie bo czegos tu nie rozumiem. |
Backonik Szczecin | 2012-10-04 09:35:25 Przed wyjazdem do Danii miałem ok 0,5cm ponad minimum.
Zrobiłem prawie 1800km, (predkosci 130-180) na autostradach. W Polsce jak zobaczyłem, oleju było ok 1cm ponad bagnet. Silnik chodzi równo i nie kopci. Wczoraj to było również sprawdzane. Jest delikatny wyciek na uszczelce pod pokrywą. Ale myślę że nie aż tyle co zeżarło po drodze. Czy jak się zdecyduję na wymianę łańcucha to napinacze, rolki i ślizgi też trzeba odrazu zrobić? czy to można sprawdzić jak się rozbierze silnik?? Czy ewentualnie można jakoś zobaczyć czy łańcuch jest rozciagniety, czy nie ma takiej możliwości. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2012-10-04 11:41:33
co to znaczy wg Ciebie cm ponad bagnet ....???? na bagnecie masz minimum i maximum . ile musiales dolac tego oleju zeby byl stan jak przed wyjazdem w trase ...nie interesuja mnie cm na bagnecie tylko ile litrow faktycznie ubylo. |
Backonik Szczecin | 2012-10-04 12:43:42 Dolałem 1 butelke litrową i było tyle ile przed wyjazdem. |
Backonik Szczecin | 2013-03-02 09:46:34 Witam.
Po ściągnięciu łańcucha okazało się że wina leży na ślizgu który się poluzował i stukał o łańcuch. Teraz mam pytanie jaką długość ma orginalny nowy łańcuch. Ten który obecnie mam mieści sie w granicy tolerancji wg manuala, brakuje mu 4mm na tych piętnastu oczkach. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-03-02 12:06:43
Czy to ten slizg od napinacza? A lancuch to chyba sie naciagnal a nie skurczyl brakuje czy nadbywa ?Bo cos masz problem z nazewnictwem. Najczesciej to sie lancuch naciaga i wtedy jest poza zakresem pracy napinacza wiec wszystko jest nie naprezone i stuka.Lub ktos napcha za duzo silikonu i zapcha kanaly olejowe i napinacz wtedy nie dziala |
Backonik Szczecin | 2013-03-02 12:50:55 Napinacz jest w porządku, jeszcze ma spory zakres napinania.
Łańcuch się wiadomo troszkę rozciągnął ale jest w granicach. I moje pytanie brzmi: jaka jest długość orginalnego łańcucha aby porównać z tym co mam i czy trzeba kupowac nowy czy nie. Jak pisałem napinacz jest dobry. Ślizg nr 13561-28010 był poluzowany i to od niego dochodziły stuki. http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2003_TOYOTA_AVENSIS_AZT250L-AWMEHW_1302.html Po za tym tematem, to co jeszcze warto wymienić jak już jest wszystko rozkręcone? Po co się wymienia uszczelniacze zaworów?? Czy maja one wpływ na pożeranie oleju przez silnik?? [ wiadomość edytowana przez: Backonik dnia 2013-03-02 12:51:14 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-03-03 12:30:39
Tak jak pozera olej to w pierwszej kolejnosci sie wymienia uszczelniacze prowadnic zaworowych. Co do lancucha to skad wiesz ze jest w normie skoro nie znasz wymiarow? Co do szczegolow to zagadnij SYDa jest biegly mechanicznie ja jestem bardziej elektronicznie nie wdaje sie w takie szczegoly.moje diagnozy ograniczaja sie do okreslenia problemu w np napedzie rozrzadu ,ale weryfikacje i pomiary wykonuja juz wyspecjalizowani w tym mechanicy. [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2013-03-03 12:37:21 ] |
Backonik Szczecin | 2013-03-03 12:40:23 Z manuala do silnika 1AZFSE.
Nie mogę jakoś wstawić linka.. Ale mogę podesłać na maila to Pan sobie zobaczy. Informacja dotycząca makxymalnego rozciągnięcia łańcucha na 15 oczkach 115,4mm Możesz mi wskazać które to są te uszczelniacze?? http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2003_TOYOTA_AVENSIS_AZT250L-AWMEHW_1302.html [ wiadomość edytowana przez: Backonik dnia 2013-03-03 13:01:24 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-03-03 18:52:48
90913-02101 uszczelniacz zaworow ssacych 13715A SEAL, EXHAUST VALVE STEM OIL 90913-02112 uszczelniacz wylotowych |
Backonik Szczecin | 2013-03-06 19:43:44 Dziękuję Big Elektron za pomoc.
Teraz mam następny problem. Łańcuch wymieniony, lecz powyżej 4500 obrotów silnik strasznie szarpie i się dławi tak jak by brakowało paliwa. Na piątym biegu maksymalna prędkość to 120km. Ktoś już miał taką sytuację?? |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-03-06 20:22:43
A rozrzad nie przestawiony o zabek lub dwa? Ile ma na biegu jalowym obrotow po nagrzaniu? |
Backonik Szczecin | 2013-03-06 21:16:22 obroty w normie 600-700. tak jak było wcześniej.
Nie wiem czy nie przestawiony. Zapytam się jutro mechaniora. Na jałowym, ładnie chodzi silnik bez żadnych zgrzytów. Pytanie odnośnie łancucha, w katalogu sa dwa typy łańcuchów typ A i B, róznią się kolorami oznaczeń. Czy jest różnica jakaś między nimi czy nie?? Orginalny który miałem wcześniej miał znaczniki wszystkie złote, a teraz dostałem dwa żółte i różowe, czyli tak jak by inny typ. W serwisie Toyoty powiedzieli mi że nie ma żadnej różnicy. Ale wiadomo jak to jest z serwisami... [ wiadomość edytowana przez: Backonik dnia 2013-03-06 21:21:18 ] |