Carina E 2.0 16v 95r - stukanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie mam poważny dylemat. Otóż gdy przekraczam prędkość 60km/h zaczyna sie regularny stukot podobny do stukania przegubu jak przy skręcie tyle ze troche ciszej. stukot dochodzi z przedniej cześci auta.
Bylem u mechanika to powiedział ze to w skrzyni biegów. Niestety po wymianie skrzyni biegów to samo Pół osie tez są sprawne. Mam prawdę mówiąc juz dosyć Drobne stukania doprowadzają mnie do furii ;/
dziekuje serdecznie za każdą podpowiedz. Pozdrawiam
  
 
jak zaczynaja sie od 60 na godzine, to raczej nie zawory, skrzynia jak sie psuje, to nie stuka tylko rzęzi. stukot jest niezalezny od stanu drogi i zalezy tylko od predkosci?? czy moze od obrotow?? moze jakas oslona sie poluzowala czy cos??
  
 
Toscie sie zabrali od dupy strony za temat ......a lozyska w kolach a gwozdz w oponie???? lub tulejka na listwie??
  
 
Nie ma ma znaczenia jak jest droga czy równa czy nie. Nieraz jest to jak przekroczę 60km/h a czasem dopiero przy 80-90km/h. Obroty nei maja znaczenia przy wysokich tak samo i przy niskich tez. Zauważyłem jedno ze jak delikatnie skręcę kierownica w lewo lub w prawo to na moment ustaje po czym znowu powraca stukotanie. Koła z oponami wymienione mam na nowe i jest to samo
Nie wiem co do łożysk ( jest jakiś sposób domowy na sprawdzenie ? ) i pytanie jaka tulejka na listwie ??

Prosze wybaczyć ale nie jestem mechanikiem i niektóre sprawy trzeba jak dziecku wyłożyć



[ wiadomość edytowana przez: pabloo81 dnia 2008-12-14 16:07:12 ]
  
 
Cytat:
2008-12-14 16:01:14, pabloo81 pisze:
Nie ma ma znaczenia jak jest droga czy równa czy nie. Nieraz jest to jak przekroczę 60km/h a czasem dopiero przy 80-90km/h. Obroty nei maja znaczenia przy wysokich tak samo i przy niskich tez. Zauważyłem jedno ze jak delikatnie skręcę kierownica w lewo lub w prawo to na moment ustaje po czym znowu powraca stukotanie. Koła z oponami wymienione mam na nowe i jest to samo Nie wiem co do łożysk ( jest jakiś sposób domowy na sprawdzenie ? ) i pytanie jaka tulejka na listwie ?? Prosze wybaczyć ale nie jestem mechanikiem i niektóre sprawy trzeba jak dziecku wyłożyć [ wiadomość edytowana przez: pabloo81 dnia 2008-12-14 16:07:12 ]


No to wyglada na tulejke na listwie.
Listwa zebata przekladni ma tulejki prowadzace w obudowie,jezeli wyrobi sie ta z prawej strony lub peknie to powstaje luz i listwa goni na boki stukajac wlasnie tak jak u ciebie najczesciej stuka jak sie jedzie nie hamujac silnikiem ani nie napedzajac wtedy kola swobodnie lataja z listwa bo uklad jest zluzowany.Jezeli skrecasz wlewo lub prawo to napinasz uklad a listwa na chwile jest dociskana do obudowy i nie klepie.
Ta tulejka kosztuje jakies smieszne pieniadze nawet w serwisie.
  
 
Cytat:
2008-12-14 16:01:14, pabloo81 pisze:
Nie ma ma znaczenia jak jest droga czy równa czy nie. Nieraz jest to jak przekroczę 60km/h a czasem dopiero przy 80-90km/h. Obroty nei maja znaczenia przy wysokich tak samo i przy niskich tez. Zauważyłem jedno ze jak delikatnie skręcę kierownica w lewo lub w prawo to na moment ustaje po czym znowu powraca stukotanie. Koła z oponami wymienione mam na nowe i jest to samo Nie wiem co do łożysk ( jest jakiś sposób domowy na sprawdzenie ? ) i pytanie jaka tulejka na listwie ?? Prosze wybaczyć ale nie jestem mechanikiem i niektóre sprawy trzeba jak dziecku wyłożyć [ wiadomość edytowana przez: pabloo81 dnia 2008-12-14 16:07:12 ]


Poprostu jedz na stacje diagnostyczna np tam gdzie robisz przeglad rejestracyjny na sprawdzenie luzow w zawieszeniu a zwlaszcza na przekladni.
  
 
Cytat:
2008-12-14 20:46:37, Bigelektron pisze:
No to wyglada na tulejke na listwie.[...]



Ejże... we wspomaganiu też ?
Listwa jest "trzymana" w simeringach po obu stronach, na tłoczysku i dociskana sprężyną kasatora luzu zębatki... Za dużo punktów podparcia na telepanie.
W wersji bez wspomagania, zgodzę się, ale tutaj nawet nie pamiętam czy była ta tulejka. Wszak to 2,0
Pozdro.
  
 
Cytat:
2008-12-15 01:37:34, Perzan pisze:
Ejże... we wspomaganiu też ? Listwa jest "trzymana" w simeringach po obu stronach, na tłoczysku i dociskana sprężyną kasatora luzu zębatki... Za dużo punktów podparcia na telepanie. W wersji bez wspomagania, zgodzę się, ale tutaj nawet nie pamiętam czy była ta tulejka. Wszak to 2,0 Pozdro.


Sam zimmering nie trzyma niczego,z prawej strony jest zimmer z tulejka.
  
 
Wielkie dzięki Panowie za odpowiedzi. W poniedziałek powinienem już wszystko wiedzieć. Jak to będzie to co mówicie to na pewno sie odwdzięczę. Pozdrawiam
  
 
Panowie ja z tym swoimi mechanikami to już do nich nie mam słów.

Byłem na trzepakach itd i od jednego usłyszałem niepewna odpowiedz ze to wygląda mu na prawa półoś. Jest tam nijaki krzyżak i wychodzi niby na to ze to to tak stuka. Czy to faktycznie moze miec taki efekt stukania ??


Drugie pytanie czy ktos z panstwa ma moze na stanie do 2,0 16v 95r taką półośkę kompletną za rozsądna cene? pozdrawiam
  
 
Cytat:
2008-12-22 21:52:40, pabloo81 pisze:
Panowie ja z tym swoimi mechanikami to już do nich nie mam słów. Byłem na trzepakach itd i od jednego usłyszałem niepewna odpowiedz ze to wygląda mu na prawa półoś. Jest tam nijaki krzyżak i wychodzi niby na to ze to to tak stuka. Czy to faktycznie moze miec taki efekt stukania ?? Drugie pytanie czy ktos z panstwa ma moze na stanie do 2,0 16v 95r taką półośkę kompletną za rozsądna cene? pozdrawiam


No to musisz znalezc chlopa co sie zna
To co mowiles ze jak lekko skrecasz kierownica to przestaje na chwile ,przemawia za przekladnia,musisz wlezc pod auto,kola na wprost ,zlapac za ta czesc listwy pod gumowa charmonijka mocno zlapac i ruszac na boki gora dol do przodu do tylu jak stuka to to.