Terracan 2.9 CRDi gaśnie przy jeździe ze stałą prędkością

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum! W imieniu mojego kolegi chciałbym podzielić się z wami jego problemem z samochodem Terracan 2.9 CRDi i prosić o waszą radę - w ASO rozkładają ręcę i wyminili by wszystko po kolei. Problem polega na tym, że od jakiegoś czasu jadąc ze stałą prędkością przez np. trzy kilometry, samochód po prostu gaśnie w czasie jazdy (trzeba wrzucić na luz i odpalić i znowu bieg) Dzieje się tak w całym zakresie obrotów, nie ważne czy 1500 czy 3500. Autko straciło również moc. Znajomy był w ASO i na kompie najpierw wyskoczył czujnik położenia wału korbowego (wymienił - nic nie dało), potem jakiś inny czujnik (także wymienił i nic nie dało), za trzecim razem wyskoczyła pompa, ale już z wiadomych przyczyn nie wymianiał, bo po pompie wyskoczyłoby coś innego... Układ wtryskowy i pompa były sprawdzane i czyszczone więc na pewno działają (we wtryskach wymieniono porcelanowe wkłady). W mieście właściwie problem jest znikomy bo ciągle hamujemy, przyspieszamy, zmieniamy bieg... Ale na trasie katastrofa... Tak jak pisałem przy jeździe z jednostajną prędkością po trzech kilometrach samochód gaśnie i tragedia wisi na włosku. Czy ktoś z was, drodzy użytkownicy ma jakikolwiek pomysł co może być nie tak z tym samochodem. Byłbym wdzięczny za jakieś wskazówki. Pozdrawiam i z góry dziękuję.
  
 
Witam.
Jako mechanik ASO proponuje sprawdzić samochód pod wzgledem tej "kampani serwisowej"

3-31-P23-HP

Konkretnie: w terracanach 2.9L TCI diesel engines (J3 Delphi Common Rail) były przypadki że padaly pompy wysokiego cisnienia,opiłki metalu dostawaly sie do CAŁEGO systemu paliwowego,oczywiscie wiekszosć osiadała w filtrze paliwa.Sprawdza sie to w ten sposób:
1.należy zdemontować filtr paliwa
2.wlać zawaetość filtra do CZYSTEGO przezroczystego pojemnika

Opiłki metalu powinny być widoczne(jeżeli nie mamy pewności czy to opiłki metalu należy pomodz sobie magnesem
W pozytywnym przypadku gwarancyjnie powinno sie wymienić CAŁY UKŁAD PALIWOWY:zbiornik,przewody.szyne,wtryski,no i oczywiście samą pompe
Osobiscie robiłem to już pare razy

pozdro