Czy to zuzyty przegub???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam chcialem sie dowiedziec czy w przypadku półosi napedzajacych kola ich ruch wzdłużny jest normalny (tzn moge je lekko wsunac i wysunac ze skrzyni). Poniewaz dzisiaj położyłem sie pod samochodem i dłuższa półoś miala duzy skok w bok ok 5mm natomiast zadnego poprzecznego (zgodnego z kierunkiem jazdy) za to druga półoś miala tylko ok 2mm ruchu na boki i tez zadnego poprzecznego. Sprawdzalem to w zwiazku z tym poniewaz cos mi hałasowało na zakretach głownie po prawej stronie patrzac od tylu samochodu i mylaslem ze to łożysko. Natomiast łożyska sa sprawne i sprzawdzilem polosie. Wie ktos cos na ten temat ??? czy to normalne?? moj essi to mkVI 93r 1.6 16V prosze o pomoc
  
 
Może nie jestem mechanikiem i się nie znam za bardzo ale z natury wiem że jak coś hałasuje i ma luzy to na pewno nie jest dobre
  
 
Jeśli wali na zakrętach to, jeśli się nie mylę, może to być przegub albo łącznik stabilizatora.


[ wiadomość edytowana przez: entmag dnia 2009-02-25 12:01:12 ]
  
 
łacznik stabilizatora sprawdzalem, bardziej polosie podejrzewam i przeguby ale pewny nie jestem - wogole to raz kiedys slychac takie uderzenie i zacieranie a nie non stop , i wlasnie nie wiem czy ten ruch polosi jest normalny
  
 
Ja to u siebie wsystko skladalem na nowych elementach i nie jestem szpecem ale nie powinno tam byc zadnych luzow a to juz mowie dalcego: mianowicie polosie wchodza do skrzynki na zasadzie "strzalu" w taki pierscien zabezpieczajacy i co wazniejsze w skrzynki zastosownae sa dwa oringi ktore w momencie keidy polosie sa zalozone uszczelniaja skrzynie i nei pozwalaja sie wydostac olejowi - czyli a contrario w momencie wyciagniecia polosi bedzie wyciek a wiec wynika z tego ze luz jest nie dopuszczalny ale z drugiej strony polosie "pracuja" razem z zawieszeniem co umozliwaja im przguby ktore jesli wydobywaja z siebie dzwiek w trakcie skrecania to juz jest nie dobrze a jak juz w jezdzie na wprost to juz tragicznie i niebezepicznei bo jest w stanie nawet wtedy ukrecic polos nastepnie kwestia tych luzow - na polosi po wlozeniu jej w zwrotnice jest sruba zabezpieczajaca ktora sie zakelpuje i keidy to poskladasz wszystko skrecisz mozno ta sruba (calosc sie usztywni) wtedy nei powinno byc luzu a wiec jesli sa ruchy pol os to moim zdaniem rozlatuja sie przguby - minimialnych luz jest na nich mozliwy ale jesli juz wydobywaja sie jakies dziwaczne dzwieki to ja bym juz szukal - pisze na podstaiwe tego co przechodzielm ze swoim essim - 1,8 TD moze ci to jakos pomoze.
  
 
Cytat:
2009-02-25 14:06:00, spinacz25 pisze:
Ja to u siebie wsystko skladalem na nowych elementach i nie jestem szpecem ale nie powinno tam byc zadnych luzow a to juz mowie dalcego: mianowicie polosie wchodza do skrzynki na zasadzie "strzalu" w taki pierscien zabezpieczajacy i co wazniejsze w skrzynki zastosownae sa dwa oringi ktore w momencie keidy polosie sa zalozone uszczelniaja skrzynie i nei pozwalaja sie wydostac olejowi - czyli a contrario w momencie wyciagniecia polosi bedzie wyciek a wiec wynika z tego ze luz jest nie dopuszczalny ale z drugiej strony polosie "pracuja" razem z zawieszeniem co umozliwaja im przguby ktore jesli wydobywaja z siebie dzwiek w trakcie skrecania to juz jest nie dobrze a jak juz w jezdzie na wprost to juz tragicznie i niebezepicznei bo jest w stanie nawet wtedy ukrecic polos nastepnie kwestia tych luzow - na polosi po wlozeniu jej w zwrotnice jest sruba zabezpieczajaca ktora sie zakelpuje i keidy to poskladasz wszystko skrecisz mozno ta sruba (calosc sie usztywni) wtedy nei powinno byc luzu a wiec jesli sa ruchy pol os to moim zdaniem rozlatuja sie przguby - minimialnych luz jest na nich mozliwy ale jesli juz wydobywaja sie jakies dziwaczne dzwieki to ja bym juz szukal - pisze na podstaiwe tego co przechodzielm ze swoim essim - 1,8 TD moze ci to jakos pomoze.



Mowa tu o polosiach od kielicha przy skrzyni, ma byc maly luz, gdyz przegob od strony piasty z polosia sa prawie ze sztywno, a skrzynia troszke pracuje, dlatego krzyzak w kielichu przegubu wewnetrznego ma byc luzny wzdluznie.
  
 
no wlasnie jest luz na krotkiej polosi bardzo malo a troche wiecej na dluzszej, natomiast nie wiem w jakich granicach jest to dopuszczalne. I czy mozliwe jest ze sam pierscien rozprezny jest zuzyty i nie trzyma tego nalezycie sztywno?? I w jakich granicach moga byc ewentualne koszta naprawy tego ???
  
 
W przegubie od skrzyni nie ma pierscienia, i zadnej blokady, jest krzyzak, wsuwa sie go z polosia i zaklada oslone a cala polos blokuje sie na piascie, piasta ze zwrotnica na sworzniu wiec ne ma mozliwosci zeby polos sie wysunela.
Tak ma wiekszosc aut, w golfie zamiast krzyzaka przegub skreca sie srubami.

luz wzdluzny miedzy krzyżakiem a kilchem musi byc 1-1,5cm, za to na przegubie zewnetrznym luz polosi w przegubie powinien byc jak najmnejszy, tam wlasne jest pierscien rozprezy.
  
 
dzieki za info w kazdym razie pogadam jeszcze z mechanikiem znajomym czy taki luz dopuszczalny jest. pozdr